Onko normaalia, että äiti siivoaa ja hoitaa ruuat 35v pojalleen?
Perusterve töissä (satunnaisesti) käyvä 35 v mies. Äitinsä käy viikoittain hänen kotonaan siivoomassa ja tekee viikoittaiset ruuat valmiiksi. Käy ihan omilla avaimillaankin puuhastelemassa, kun tämä poika ei ole kotona.
Äiti varaa myös autohuollot, maksaa ja hoitaa silmälasit sekä kerää tyhjät tölkit asunnosta. Varaisi kuulemma hammaslääkäritkin hänen puolestaan jos saisi, mutta täysi-ikäisyyden vuoksi ei tämä onnistu.
Olen seurannut tätä touhua vierestä jo vuosia ja olen hyvin hämilläni. Onko vika äidissä vai pojassa - ehkä molemmissa? Onko mielestänne normaalia toimintaa?
Sitten ihmetellään, kun pojalla "ei vieläkään" ole puolisoa/perhettä.
Kommentit (29)
No kai se on jonkun mielestä normaalia, jos kerran näin tekee. Mun lapset lähti maailmalle jo peruskoulun jälkeen ja eipä ne juuri ole apue pyydelleet. Mitä nyt rahaa sillon tällön.
Mites sitten kun se äiti ikääntyy ja alkaa itse tarvita apua ?
Kaikki tavallaan. Hämmästelee minäkin useita asioita,jatkan hämmästelyä. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon kukaan järkevä kumppaniksi edes lähtisi. Napanuora ei ole katkennut, eikä katkea enää.
Juuri näin. Mutta silti äiti ja poika ihan aidosti ihmettelevät, miksi parisuhdetta ei tule, ei sitten millään. -ap
Onko poika neurotyypiltään poikkava? Näitä poikkeava on nykyään runsaasti, joten tulevaisuudessa näitä äitien huoltamia aikuisia riittää.
No sanoisin että se on siinä mielessä normaalia että aika yleistä. Mutta kukaan järkevä nainen ei noihin suhteisiin lähde kolmanneksi pyöräksi. Minä valitettavasti en ole järkevä.
Äiti haluaa roikkua lapsessaan ja kontroloida pojan elämää. Sellaisesta on itsenäistyvän nuoren todella vaikea ottaa irti. Olen seurannut samanlaista tilannetta 37 vuotiaan "pojan" elämässä. Ne kohtaukset, joita äiti saa pojan vetäessä arasti rajojaan, ei houkuta poikaa yrittämään enempää. Siihen mukaan vielä sinkkutäti, äidin sisar, joka ihan myötätunnosta äitiä kohtaan suuttuu myös pojalle. Kyllä siinä tarvitaan jo lujempia keinoja, mutta kuinka moni jaksaisi enää? Ja haluaako poika edes kasvaa itsenäiseksi ja aikuiseksi? Äiditkin osaavat olla todella ilkeitä ja satuttaa sanoillaan.
Ehkä hänellä on skitsofrenia ja huomattavasti madaltunut toimintakyky.
Tai vakava masennus? Tai hän on täysin autistinen?
Hänellä on erittäin hyvä, rakastava äiti. Älä viitsi jaksaa meuhkata ja lopeta se kylääminen.
Vika on äidissä. Hänen velvollisuutensa olisi ollut kasvattaa lapsestaan omillaan pärjäävä, mutta hän on valitettavasti päätynyt kasvattamaan siitä vässykän. Ikävä pojan puolesta kyllä.
Äidistä on tehtävä huoli-ilmoitus vakavan mt-ongelman vuoksi.
No ei ole normaalia. Molemmissa vikaa, jos eletään tuolla ikää samoin kuin pojan lapsuudessa. Ei yksikään nainen halua riesakseen tuollaista mieslasta, joka ei osaa itsestään edes huolehtia ilman mamman apua
On myös masentuneita ja sairaita ihmisiä, joita läheiset auttaa, kaikki ei näy ulospäin.
Nykyään ei ole olemassa ilmaisia siivouspalveluita edes muistisairaille eläkeläisille, omaiset siivoavat tai siivous on ostettava siivousyritykseltä.
Äidissä vika, poikanen ei vieroitu koskaan jos äiti ei aja pois. Älä MISSÄÄN olosuhteissa sekaannu tuollaiseen, ellet halua polyamoriseen suhteeseen anopin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon kukaan järkevä kumppaniksi edes lähtisi. Napanuora ei ole katkennut, eikä katkea enää.
Juuri näin. Mutta silti äiti ja poika ihan aidosti ihmettelevät, miksi parisuhdetta ei tule, ei sitten millään. -ap
Sano suoraan vaan, että kukaan nainen ei suostu olemaan miehen kanssa, joka on parisuhteessa äitinsä kanssa. Tai anna ihmetellä rauhassa
Kumppanuusvanhemmuusfoorumilla oli joskus yli 50v mies, joka kirjoitti että hänen äitinsä haluaa lapsenlapsia. Tässäkö tämänkin pariskunnan tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Äiti haluaa roikkua lapsessaan ja kontroloida pojan elämää. Sellaisesta on itsenäistyvän nuoren todella vaikea ottaa irti. Olen seurannut samanlaista tilannetta 37 vuotiaan "pojan" elämässä. Ne kohtaukset, joita äiti saa pojan vetäessä arasti rajojaan, ei houkuta poikaa yrittämään enempää. Siihen mukaan vielä sinkkutäti, äidin sisar, joka ihan myötätunnosta äitiä kohtaan suuttuu myös pojalle. Kyllä siinä tarvitaan jo lujempia keinoja, mutta kuinka moni jaksaisi enää? Ja haluaako poika edes kasvaa itsenäiseksi ja aikuiseksi? Äiditkin osaavat olla todella ilkeitä ja satuttaa sanoillaan.
Kiva kohtalo lapsella. Olla äitin tutti 60v :D
Kyllähän se rajanveto onnistuu aika helpostikin, jos haluaa. Pyytää avaimet pois ja vastaa puheluihin/viesteihin aluksi vaikka kerran viikossa. Jos menee vainoamiseksi niin poliisi kuvioihin
Apua. Miksi kyselet meiltä kyyläyksesi kohdetta nimettömänä ? Mene heiltä itseltään kysymään kasvokkain ja kerro miten se sinun elämääsi vaikuttaa .. vastaan sulle vasta sitten .👍
Poikani on kesän kotona ja opiskelupaikkakunnan kämppä pitäisi käydä siivoamassa. Hän on siis juuri 19-vuotias. Tarjosin apuani, että ehdinhän minä lomalla auttaa ja saadaan homma nopeasti hoidettua. Hän totesi napakasti tekevänsä homman itse. Olin todella tyytyväinen tähän, vaikka siis olisi ollut ihan mukavaa auttaakin. Pitää kunnioittaa niitä hetkiä, kun nuori haluaa ottaa vastuuta itse.
Kontrolloiva, ehkä pershäiriöinen äiti. Ei halua päästää " miehestään" irti. Sairas kuvio, jossa ei ole toiselle naiselle tilaa. Vaikka olisi autistinen mies niin äiti voisi itsenäistyttää häntä ja kunnioittaa toisen rajoja. Mutta nää äidit ei suostu siihen.