Onko normaalia, että äiti siivoaa ja hoitaa ruuat 35v pojalleen?
Perusterve töissä (satunnaisesti) käyvä 35 v mies. Äitinsä käy viikoittain hänen kotonaan siivoomassa ja tekee viikoittaiset ruuat valmiiksi. Käy ihan omilla avaimillaankin puuhastelemassa, kun tämä poika ei ole kotona.
Äiti varaa myös autohuollot, maksaa ja hoitaa silmälasit sekä kerää tyhjät tölkit asunnosta. Varaisi kuulemma hammaslääkäritkin hänen puolestaan jos saisi, mutta täysi-ikäisyyden vuoksi ei tämä onnistu.
Olen seurannut tätä touhua vierestä jo vuosia ja olen hyvin hämilläni. Onko vika äidissä vai pojassa - ehkä molemmissa? Onko mielestänne normaalia toimintaa?
Sitten ihmetellään, kun pojalla "ei vieläkään" ole puolisoa/perhettä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että isä siivoaa ja hoitaa ruuat 35v tyttärelleen?
On ja tätä suositellaankin jotta prinsessa ei koskaan ole ilman palvelua. Vasta sitten kun prinsessa saa miehen joka maksaa ja palvelee voi isä vähentää palvelua.
Viereisessä taloyhtiössä on lihava 60-vuotias nainen, joka asuu yli kasikymppisen isänsä kanssa samassa huoneistossa. Onko normaalia?
Vaimo tai naisystävä tekisi nuo hommat jos sellainen olisi. Nyt äiti hoitaa edelleen. Sitä tuo nyt vain oma monen miehen kohdalla etenkin maakunnissa. Miehien kannalta loistava järjestelmä ja heittäytyvät oikein avuttomiksi.
Hyvää keskustelua!
Olen miettinyt sellaistakin skenaariota, että onko äidillä vain suuri tarve olla ns. pelastajana ja auttaa joka ikisessä asiassa? Miten voi olla noin sokea omalle toiminnalleen?
Miettisin myös konkreettisesti sitä, mitä tapahtuu kun äiti joskus kupsahtaa. -ap
PS. Ihan yhtä hämmentävää toimintaa oli passattavana sitten mies tai nainen 35 v (olettaen kyseessä olevan perusterve henkilö).
Ei ole normaalia. Erittäin massiivisen suuri turn off. Jos tuollaisen kanssa suhteeseen ryhtyisi, tulisi varmaan anopin kanssa tapeltua koko ajan.
Myös liian tiiviit äiti-tytär-suhteet ovat ongelmallisia. Meillä vieraili joskus tunnin ajan pariskunta, jonka naisen kännykkä soi pari kertaa ja hän laittoi sen äänettömälle lopulta. Soittaja oli naisen äiti, joka yritti tämän tunnin aikana soittaa sitten useamman kerran. Luulin että oli vitsi, kun tämä nainen sanoi äidin huolestuneen rajusti kun ei vastannut tunnin aikana puhelimeen ja on pakko soittaa takaisin. Hänen äitinsä oli myös huolissaan kun olivat menossa pyöräilemään puolisonsa kanssa, koska nainen ei ollut pyöräillyt muutamaan vuoteen. Ja ikää naisella tosiaan se 35+v...
Vierailija kirjoitti:
Poikani on kesän kotona ja opiskelupaikkakunnan kämppä pitäisi käydä siivoamassa. Hän on siis juuri 19-vuotias. Tarjosin apuani, että ehdinhän minä lomalla auttaa ja saadaan homma nopeasti hoidettua. Hän totesi napakasti tekevänsä homman itse. Olin todella tyytyväinen tähän, vaikka siis olisi ollut ihan mukavaa auttaakin. Pitää kunnioittaa niitä hetkiä, kun nuori haluaa ottaa vastuuta itse.
No ei tuokaan nyt ole vielä paha, aina voi silloin tällöin auttaa. Mutta kun itselläkin se kokemus että 38-vuotiaalla se äiti käy hoitamassa kaiken. Mies ei osannut edes kaupasta hakea muuta kuin limsaa, uunia ei ollut kertaakaan käytetty asunnossa jne. Äiti hakee pyykit... äiti äiti äiti. Ja sitten äiti sanoi että pitää erota.
Ja poika oli lähempänä kuuttakymppiä, kun eronneenakin, oli yhteiset lapset jne., niin äiti syöksyi omilla avaimilla usein sisään lauantaiaamuina klo 8. Haukkuu kun olen alasti. (Housut ja olkaintoppi, siis what, itse tuli ovesta sisään kenenkään avaamatta). Äidin avainta toki ei voinut ottaa pois.
Niin puhuttattakaan niistä lastensuojeluilmoituksista, joita hän oli tehnyt.
Eikös tämä ole jokin perinteinen menneiden vuosikymmenten ja -satojen perhemalli? Nainen hoitaa kaikki kotityöt ja jos poika ei mene naimisiin, niin siinähän hän sitten on äidin passattavana.
En todellakaan ottaisi tällaista mammanpoikaa kumppanikseni. Kertoo paljon ihmisestä, jos äiti käy omilla avaimilla siivoomassa jne.
Onko normaalia, että isä siivoaa ja hoitaa ruuat 35v tyttärelleen?