Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisipa vauva, jota voisi pidellä sylissä. Omat lapseni hankkivat vain koiria.

Vierailija
29.06.2024 |

pitäisikö nuorten aikuisten ottaa huomioon vanhempiensa toiveet? Onko reilua riistää toisten unelma valitessaan lapsettomuuden?

https://kaksplus.fi/perhe-elama/haave-lastenlapsista-jaa-monella-toteut…

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tahattomasti lapsettomana vain yhden lapsen ja kasvatan tätä kyllä ehdottomasti niin, että suvun jatkuminen on oletus. Eli oletan hänen tekevän aikanaan kaikkensa asian eteen. Lapsettomuuden syy ei tässä tapauksessa ole periytyvä, mutta toki hän tai kumppaninsa saattavat silti kohdata ongelmia. Siksi opastan, että nuorena on hyvä aloittaa perheen perustaminen.

Mahdollistan asiaa myös itse, taloudellisesti ja ajan sekä ylipäätään resurssien antamisella. En oikeastaan piittaa tässäkään asiassa ulkopuolisten mököttävistä tai syyllistävistä kommenteista. Eli en tee muutoksia, vaikka nyt miten mäkättäisitte ja haukkuisitte.

Ymmärrän kyllä ajatuksesi mutta eihän lapsen persoonallisuudelle mitään voi. Itsekin voisin tarjota tuollaisia resursseja mutta nyt parikymppinen lapseni on introvertti, rakastaa omaa

Ei kasvatuksella oiken siihenkään voi vaikuttaa pitääkö henkilö lapsista vai ei, haluaako olla raskaana  jne. Jossain kohtaa kaveritkin vaikuttaa asiaan enemmän, jos kukaan ympärillä ei halua lapsia, se tarttuu. 

Vierailija
62/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan huomaa että artikkelissa on linkki artikkeliiin? Ei nuo minun ajatuksiani ole vaan lainattu artikkelista, jonka aiheesta halusin keskustelua. Lainausmerkit valitettavasti katosi jonnekin.

Ap

Äh, siis aloituksessa on linkki 

Joku näkyy jatkuvasti kaivelevan vanhoja linkkejä aloituksiinsa. Tämäkin vuodelta 2021.

Eihän tuo ole mikään uutisartikkeli vaan siinä esitetään näkökulma. Mitä väliä onko vuodelta 2021 vai 2024 kun aihe näköjään kiinnostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nimenomaan vauvoja tai pieniä lapsia haikailevat usein peittelevät tällä jotain muita elämän ongelmia...

Vierailija
64/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen omien lasteni valintaan elää lapsettomina. Maapallo ja kukkaro kiittävät ja minulle he ovat maailman rakkaimmat ja tärkeimmät ihmiset, valitsivatpa miten vain. Pääasia että he itse ovat onnellisia.

Vierailija
65/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
66/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei koiraa voisi pitää sylissä?

Lapsellani on mastiffi 😑

Vierailija
67/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi nyt vielä keran, otsikko EI OLE minun ajatuksiani, en edes ole isoäiti-ikäinen. Palsta jostain syystä söi lainausmerkit. Otsikon lausahdus on linkatusta artikkelista.

Ap

Vierailija
68/68 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat toivoa, mitä haluavat. Ei kukaan köyhydessä oleva, epävakassa maailmassa, missä pakkopiikitetään, suljetan rajoja, uhkaillan maailmanlopulla, ydinsodalla, freooniaukoilla, ilmastolämpenemisellä, asteroidien törmäyksellä, rutoilla, covidilla, lintuinfluenssalka, sikarutolla jne. Sitten kenellä tämän pelotteluilmapiirin ja sekasorton keskellä tekisi mieli hankkia lapsi tänne epävakaan maailman? Töyntekoa pilkataan, palkat matalat, laskut, verot korkeat, hyväoloyhteiskunta ja onnellisten maa rikottu. Henkinen, fyysinen väkivalta, kiusaaminen. Pienten lasten hyväksikäyttö, raiskaukset, tapot, ihmissyönti.Toisten kyttäminen. Kuka tänne apinoiden planeetalle vielä lapsia halua- vaan täysin tietämättömät, vastuudentunnottamat tai lyhytkatseiset. Täysin tervejärkisiä lapsia teillä, kun ei tuota uusia  lapsia tänne kitumaan.  VOi sitä rakkautta osoittaa myös koirille, kissoille, marsuille. He ainaskin ei ole tietoisia maailmaa hallitsevasta ilmapiirista ja suhtautumisesta ja käytöksestä. Lapset syntyvät vapaan, hyvään, onnellisen ilmapiirin. Ei kitumaan eikä kiduttettaviksi.