Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaajat harvoin kestävät samaa kritiikkiä mitä antava kiusatulleen

Vierailija
29.06.2024 |

Jos laukoo heistä totuuksia, niin yyhhh kuinka mulkeo oletkaan. Itse ovat sanoneet pahempaakin. Mutta takaisin ei kesteteä. Sanon nykyään ihan suoraan ja suodattamatta mitä ajattelen jos minulle tehdään ensin samaa. On oikeasti puhdistavaa, ennen nielin kaiken mutta nyt sanon takaisin. Tuntuu kuin möykky sydämen kohdalta on hävinnyt. Kuin patoutuma on irronnut. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Sitten uhriudutaan ja kerrotaan pitkiä kyliä miten kauhea tuo ihminen onkaan. 

Vierailija
2/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Sitten uhriudutaan ja kerrotaan pitkiä kyliä miten kauhea tuo ihminen onkaan. 

*pitkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä joku kertoo jostakin toisesta on myös kuulijan vastuulla. Eli i dioottien hommaa jos lähtee juoruiluun mukaan.. 

Vierailija
4/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo ilkeilijät oikein nauttivat kun saavat alentaa toista, heidänkin olisi hyvä pysähtyä miettimään kun ei voi tietää mitä se toinen ihminen on joutunut kokemaan elämässään. 

pskaa kohtelua ei tarvitse sietää. 

Vierailija
5/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja asettuu kiusatun yläpuolelle. Tuntee paremmuutta ja ylemmyyttä, eikä siksi siedä sitä että toinen ei alistukaan.

Kiusaajalla on usein huono itsetunto jota pönkittää alistamalla muita. Hauras itsetunto ei kestä vastaansanomista. Se herättää vihaa ja siksi sitten ehkä juostaan ympäri kyliä haukkumassa miten kauhea ko. henkilö on jonka päälle ensin on itse hyökännyt.

Kiusaalalle paras keino pistää luu kurkkuun on nousta kiusaajan yläpuolelle. Ei provosoidu vaan määrätietoisesti jatkaa omaa tietään.  Sanotaan että karavaani kulkee koirat haukkuvat. Mitätöi. Jättää huomiotta.

Vierailija
6/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja asettuu kiusatun yläpuolelle. Tuntee paremmuutta ja ylemmyyttä, eikä siksi siedä sitä että toinen ei alistukaan.

Kiusaajalla on usein huono itsetunto jota pönkittää alistamalla muita. Hauras itsetunto ei kestä vastaansanomista. Se herättää vihaa ja siksi sitten ehkä juostaan ympäri kyliä haukkumassa miten kauhea ko. henkilö on jonka päälle ensin on itse hyökännyt.

Kiusaalalle paras keino pistää luu kurkkuun on nousta kiusaajan yläpuolelle. Ei provosoidu vaan määrätietoisesti jatkaa omaa tietään.  Sanotaan että karavaani kulkee koirat haukkuvat. Mitätöi. Jättää huomiotta.

Sillä teidän lapsiuhrillako ei taaskaan ollut mitään väliä? M näytti puhelimestaan sen viestiketjun missä te lupasitte tälle koiranpennun korvaukseksi. Auttoiko tuo pentu vieroittautumaan huumeista? Ei. Mutta jatkakaa toki. Mä en tule antamaan seksiä, enkä synnyttämään.

Vierailija
7/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maailman loojalein ihmisille jotka ovatsamaa minua kohtaan. Voivat kertoa mitä tahansa ja en kerro koskaan eteenpäin. Mutta se hetki kun kuulen että minusta on kerrottu paskaa ja juoruttu monille, avautuu suuni ja kerron kaiken mitä ihmisestä tiedän eteenpäin. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
8/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asioita on juoruttu, on vääristelty ja yritetty sabotoida moniakin asioita, mutta kaikesta huolimatta yritän elää elämääni ja uskoa että paha saa palkkansa. 

Vierailija
9/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Persut ovat tästä täydellinen esimerkki. Persujen olemassaolon tarkoitus on muiden kiusaaminen, mutta persut itse ottavat nokkiinsa TODELLA herkästi, jos joku ei ole mielinkielin persuja kohtaan. Jo pelkkä muiden ihmisten olemassaolo on persujen mielestä loukkaus persuja kohtaan.

Vierailija
10/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Persut ovat tästä täydellinen esimerkki. Persujen olemassaolon tarkoitus on muiden kiusaaminen, mutta persut itse ottavat nokkiinsa TODELLA herkästi, jos joku ei ole mielinkielin persuja kohtaan. Jo pelkkä muiden ihmisten olemassaolo on persujen mielestä loukkaus persuja kohtaan.

No mä en kyllä tiedä jokaisen poliittista kantaa. Sulla joku maaginen tutka kai on sitten. 

Vierailija
11/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on tottunut siihen, että saa kiusata rauhassa. Jos joku sanoo vastaan, niin sehän on kaikkia sääntöjä vastaan, eli häntä kiusataan.

Vierailija
12/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kun sanoin kiusaajalle vähän takaisin, meni tämä itkemään opettajalle. Onneksi opettaja oli kuitenkin fiksu eikä uskonut tätä. Oli varmaan kuullut mitä tämä itse huuteli.

Vierailija
13/18 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa anteeksi ja jatkaa elämää. Antaa vihaajien vihata. 

Vierailija
14/18 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta.

Vierailija
15/18 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut kiusaaja enkä kadu mitään. Aina nimitellyt mm lihapullaksi yms

-kiusaaja 

Vierailija
16/18 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei ole kritiikin antamista

Vierailija
17/18 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän mä olen sanonut yläasteelta asti, että kiusaaja oikein odottaa, että uhri reagoisi jotenkin kiusaamiseen. Kun aina sain niitä neuvoja, että "sano takaisin, kyllä minä olisin sanonut tai lyönyt turpaan!", niin kerron, että mun koulukiusaajat olivat sanoneet ihan rehtorin puhuttelussa, että olin sanonut niille takaisin. Se ikäänkuin oikeuttaa sen kiusaamisen. 

Jossain yksittäistapauksessa takaisin sanominen tai jopa lyöminen voi säikäyttää kiusaajan, mutta yleensä he hakevat jotain reaktiota, jotta pääsevät uhriutumaan itse. Olen minäkin saanut jonkun yksittäisen päänaukojan hiljaiseksi sanomalla takaisin jotain tyyliin "katso itse peiliin" tms, mutta kiusaaminen on sitten jo järjestelmällistä toimintaa. 

Tiedän tapauksia joissa on kiusattu vuosikausia ja lopulta uhri on lyönyt takaisin. No, hän ei enää ollut uhri opettajien mielestä vaan kyseessä oli tasavertainen tappelu. Kiusaaminen tietysti jatkui.

Vierailija
18/18 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuvottaa, että nämä voimantuntoiset kiusaajat eivät uskalla kohdistaa toimiaan kuin kaikkein heikoimpiin. Vahvemman edessä latistuvat mitättömyyksiksi. Joten, missä on kiusaajien huippu, joka laittaa kiusaamisen vyörymään huipulta alas syvimpään laaksoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi