Olisipa vauva, jota voisi pidellä sylissä. Omat lapseni hankkivat vain koiria.
pitäisikö nuorten aikuisten ottaa huomioon vanhempiensa toiveet? Onko reilua riistää toisten unelma valitessaan lapsettomuuden?
https://kaksplus.fi/perhe-elama/haave-lastenlapsista-jaa-monella-toteut…
Kommentit (68)
Ymmärrän kyllä kaipuuta lapsenlapseen. Itse sain tahattomasti lapsettomana vain yhden lapsen ja kasvatan tätä kyllä ehdottomasti niin, että suvun jatkuminen on oletus. Eli oletan hänen tekevän aikanaan kaikkensa asian eteen. Lapsettomuuden syy ei tässä tapauksessa ole periytyvä, mutta toki hän tai kumppaninsa saattavat silti kohdata ongelmia. Siksi opastan, että nuorena on hyvä aloittaa perheen perustaminen.
Mahdollistan asiaa myös itse, taloudellisesti ja ajan sekä ylipäätään resurssien antamisella. En oikeastaan piittaa tässäkään asiassa ulkopuolisten mököttävistä tai syyllistävistä kommenteista. Eli en tee muutoksia, vaikka nyt miten mäkättäisitte ja haukkuisitte.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan huomaa että artikkelissa on linkki artikkeliiin? Ei nuo minun ajatuksiani ole vaan lainattu artikkelista, jonka aiheesta halusin keskustelua. Lainausmerkit valitettavasti katosi jonnekin.
Ap
Äh, siis aloituksessa on linkki
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä kaipuuta lapsenlapseen. Itse sain tahattomasti lapsettomana vain yhden lapsen ja kasvatan tätä kyllä ehdottomasti niin, että suvun jatkuminen on oletus. Eli oletan hänen tekevän aikanaan kaikkensa asian eteen. Lapsettomuuden syy ei tässä tapauksessa ole periytyvä, mutta toki hän tai kumppaninsa saattavat silti kohdata ongelmia. Siksi opastan, että nuorena on hyvä aloittaa perheen perustaminen.
Mahdollistan asiaa myös itse, taloudellisesti ja ajan sekä ylipäätään resurssien antamisella. En oikeastaan piittaa tässäkään asiassa ulkopuolisten mököttävistä tai syyllistävistä kommenteista. Eli en tee muutoksia, vaikka nyt miten mäkättäisitte ja haukkuisitte.
🤡 Toivottavasti tekevät täysin eri tavalla kuin olet heidän osakseen suunnitellut, hullu.
Jotkut kontrollihullut mentaalitapaukset jopa vaativat lapsiltaa jälkikasvua ja puheenaihe otetaan esiin joka yhteydessä. Välillä uhriutuvat ja marisevat kun muut eivät noudata hänen käskyjään ja lisäänny. Vanhemmissa akoissa on paljon elämän rampauttamia ja hoitamattomia mt-ongelmia ja pers.häiriöisiä, yrittävät "siirtää perintöään" sukunsa jälkikasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tahattomasti lapsettomana vain yhden lapsen ja kasvatan tätä kyllä ehdottomasti niin, että suvun jatkuminen on oletus. Eli oletan hänen tekevän aikanaan kaikkensa asian eteen. Lapsettomuuden syy ei tässä tapauksessa ole periytyvä, mutta toki hän tai kumppaninsa saattavat silti kohdata ongelmia. Siksi opastan, että nuorena on hyvä aloittaa perheen perustaminen.
Ymmärrän kyllä ajatuksesi mutta eihän lapsen persoonallisuudelle mitään voi. Itsekin voisin tarjota tuollaisia resursseja mutta nyt parikymppinen lapseni on introvertti, rakastaa omaa rauhaa, eikä halua edes seurustella. Keskittyy yliopisto-opintoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa ei löydy 30 - 45 vuotiaiden naisten joukosta. Elämä pyörii oman navan ympärillä, minä,minun........ Materia voittaa elämän. No vanhemmiten kissanpoikien silmät aukeavat ja surraan lapsetonta elämää.
M65
Montako lastenlasta sinulla on? Ja kenen navan ympärillä sinun elämäsi pyörii?
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyvä lapsenlapseton nainen jää ulkopuolelle. Käsityökerhossakin muut teki juttuja lapsenlapsille.
Voi herranjestas näitä provoääliöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tahattomasti lapsettomana vain yhden lapsen ja kasvatan tätä kyllä ehdottomasti niin, että suvun jatkuminen on oletus. Eli oletan hänen tekevän aikanaan kaikkensa asian eteen. Lapsettomuuden syy ei tässä tapauksessa ole periytyvä, mutta toki hän tai kumppaninsa saattavat silti kohdata ongelmia. Siksi opastan, että nuorena on hyvä aloittaa perheen perustaminen.
Ymmärrän kyllä ajatuksesi mutta eihän lapsen persoonallisuudelle mitään voi. Itsekin voisin tarjota tuollaisia resursseja mutta nyt parikymppinen lapseni on introvertti, rakastaa omaa rauhaa, eikä halua edes seurustella. Keskittyy ylio
Monet intovertit perustavat perheen opintojen jälkeen. Introverttiys tarkoittaa vain sitä, että tarvitsee palautumisaikaa itsekseen. Oma lapseni ei ole introvertti ja hän on paljon nuorempikin. Kasvatan häntä niin, että hän tulee saamaan sekä uran että perheen.
Lapsivapaa elämä on ihanaa, suosittelen kaikille!
Lapseni ovat 26-32 vuotiaita en ole koskaan kysynyt tuleeko lapsenlapsia, vanhin on ihan itse kertonut ettei lapsia halua, muut eivät ole vielä päättäneet. Kissat riittää "lapsen lapsiksi" ja meidän koira.
Lapsia ei hankita täyttämään mummon tyhjää syliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤡 Toivottavasti tekevät täysin eri tavalla kuin olet heidän osakseen suunnitellut, hullu.
Pus pus sinullekin, toisille pahaa tahtova vela. Suvun jatkumisen turvaaminen on elämäntehtäväni ja teen kaikkeni sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Putinin kanssa samaa mieltä, että perheeseen kuuluu lapsia, useita ja koirat voi lähettää hautausmaalle.
No sehän on selvä että olet putinisti. Tapa ittes.
Venäläisnaiset eivät ole Putinin kanssa samaa mieltä, siksi venäläiset varastavat ukrainalaiset lapset.
Aborttilääkkeiden kysyntä Venäjällä räjähtänyt
Vuoden 2022 aikana lääkkeellisen raskaudenkeskeytykseen sekä jälkiehkäisyyn tarkoitettujen lääkevalmisteiden kysyntä on Venäjällä kasvanut puolitoistakertaiseksi. Ilmiön taustalla on sota Ukrainassa.
Naisten itseapuverkosto Et ole yksin -järjestön koordinaattori ja yleislääkäri Jelizaveta Lvova uskoo myös ilmiön liittyvän poliittisen tilanteeseen.
Lisääntymisoikeuksia koskevien lakien mahdollinen tiukentuminen, epävakaa taloudellinen tilanne ja meneillään oleva aseellinen konflikti vaikuttavat ihmisten haluun kontrolloida lasten hankkimista enemmän kuin koskaan. Käytännön lääketieteen näkökulmasta tämä johtaa syntyvyyden vähenemiseen ja ensimmäisen lapsen syntymäiän nousuun, Lvova kommentoi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/51309547-606c-48ad-b634-f952dd340d99
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa ei löydy 30 - 45 vuotiaiden naisten joukosta. Elämä pyörii oman navan ympärillä, minä,minun........ Materia voittaa elämän. No vanhemmiten kissanpoikien silmät aukeavat ja surraan lapsetonta elämää.
M65
Olet väärässä. Naiset eivät sure lapsetonta elämää. Lapset pilaavat naisen elämän.
Mieti kenen elämän sinä olet pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan huomaa että artikkelissa on linkki artikkeliiin? Ei nuo minun ajatuksiani ole vaan lainattu artikkelista, jonka aiheesta halusin keskustelua. Lainausmerkit valitettavasti katosi jonnekin.
Ap
Äh, siis aloituksessa on linkki
Joku näkyy jatkuvasti kaivelevan vanhoja linkkejä aloituksiinsa. Tämäkin vuodelta 2021.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M65
Olet väärässä. Naiset eivät sure lapsetonta elämää. Lapset pilaavat naisen elämän.
Mieti kenen elämän sinä olet pilannut.
Pyöri vaan ympyrää papparainen.
No sehän on selvä että olet putinisti. Tapa ittes.