Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne mitään yhteyttä ihmisiin. Onkohan tää ihan normaalia?

Vierailija
29.06.2024 |

Omia lapsiani rakastan yli kaiken, mutta kaikki muut on suhteellisen merkityksettömiä enkä kaipaa tai edes ajattele esim. kavereita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on varmasti monta näkökulmaa ja mahdollista syytä, miksi yhteyden tunne tuntuu uupuvan. Joku pyytäisi sinua hakeutumaan terapiaan, kun taas joku toinen toteaisi vain, että ihan normaalia.
Häiritseekö asia sinua itseäsi, tai vaikuttaako se esimerkiksi ystävyyssuhteisiin jollain tavalla (mikäli sellaisia kuitenkin ylläpidät)?

Vierailija
2/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Itselläni alkoi sama vaihe kun ensimmäinen lapsi syntyi. Tiesin kyllä että vanha elämä jää taakse ja keskityin uuteen elämääni lapseni kanssa, se oli hienoa aikaa, myös hyvin rentouttavaa. Kaikella on tarkoitus aina joten on siis normaalia. Hyvin olet tiedostanut tilanteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia <3

Vierailija
4/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tähän on varmasti monta näkökulmaa ja mahdollista syytä, miksi yhteyden tunne tuntuu uupuvan. Joku pyytäisi sinua hakeutumaan terapiaan, kun taas joku toinen toteaisi vain, että ihan normaalia. Häiritseekö asia sinua itseäsi, tai vaikuttaako se esimerkiksi ystävyyssuhteisiin jollain tavalla (mikäli sellaisia kuitenkin ylläpidät)?

Tavallaan häiritsee, kun haluaisin parisuhteen, mutta kaikki ehdokkaat tuntuu täysin yhdentekeviltä. Ystävyyssuhteisiin vaikuttaa sillä tavalla, että mulle on suututtu tai loukkaannuttu, kun en pidä yhteyttä..

Ap

Vierailija
5/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Itselläni alkoi sama vaihe kun ensimmäinen lapsi syntyi. Tiesin kyllä että vanha elämä jää taakse ja keskityin uuteen elämääni lapseni kanssa, se oli hienoa aikaa, myös hyvin rentouttavaa. Kaikella on tarkoitus aina joten on siis normaalia. Hyvin olet tiedostanut tilanteesi.

Mun nuorimmainenkin täyttää jo 18, joten lasten syntymästä tässä ei ole kyse :D

Ap

Vierailija
6/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ilmaa -tunne.

M58

Vierailija
7/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iän myötä huomannut samaa. Vain läheisimmät merkitsee, muut eivät kiinnosta kamalasti.

Vierailija
8/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Rakastan aikuisia lapsiani ja miestäni, muita kohtaan en tunne oikein mitään. Enkä tahdo edes jaksaa pitää yllä ystävyys- tai sukulaissuhteita. Ei kiinnosta omat sisarukset, ei sisarustenlapset, ei kummilapset, ei miehen sukulaiset. Monia en ole nähnyt vuosiin. Ystäväpiiri harvenee, kyläilyt on melkein loppuneet. Iän myötä tää vaan "pahenee". Suurin osa ihmisistä ei vaan kiinnosta, puhuvat tyhjänpäiväisiä. Osa ärsyttää. Osa on tyhmiä. Mulla ei ole mitään yhteistä niiden kanssa. Mieluummin hoidan puutarhaa, kuljen luonnossa, teen käsitöitä, luen, marjastan, sienestän, joogaan, seuraan luonnon elämää. Perhe riittää.

Vierailija
9/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman samanlainen tunne. Ystävyyssuhteet vievät todella paljon voimaa ja energiaa, kun on perhe. Ystävät ovat loukkaantuneet, kun en jaksa ehdottaa tapaamisia. En ehdota, koska en jaksa oikein nähdä. Olen sellainen komppaaja luonteeltani, minulle helposti tuutataan omaa agendaa ja elämää. Sitten vaan peesailen ja olen tapaamisten jälkeen tosi väsynyt. Perhe antaa minun olla sellainen kuin olen, ovat tottuneet. Lataudun itsekseni. Keksin helposti tekemistä omassa seurassani. 

Vierailija
10/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman samanlainen tunne. Ystävyyssuhteet vievät todella paljon voimaa ja energiaa, kun on perhe. Ystävät ovat loukkaantuneet, kun en jaksa ehdottaa tapaamisia. En ehdota, koska en jaksa oikein nähdä. Olen sellainen komppaaja luonteeltani, minulle helposti tuutataan omaa agendaa ja elämää. Sitten vaan peesailen ja olen tapaamisten jälkeen tosi väsynyt. Perhe antaa minun olla sellainen kuin olen, ovat tottuneet. Lataudun itsekseni. Keksin helposti tekemistä omassa seurassani. 

Tämä. Itsekään en oikein saa ystävyyssuhteista mitään, kun toimin vaan jonain terapia-automaattina eikä mun kuulumiset kiinnosta ketään. Minusta on jännä ilmiö tuo loukkaantuminen, enhän minä ole luvannut yhtään mitään yhteydenpitoa. Miten sellaisesta voi loukkaantua?

Ap

Vierailija
11/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Kuuntelen tässä juuri, kun ilmeisesti kiinalainen turisti molottaa puhelimeen lujalla äänellä enkä tosiaankaan koe minkäänlaista yhteyttä häneen. Ei kaikkien kanssa synny yhteyttä vaikka yrittäisikin. Joidenkin kanssa taasen syntyy välitön yhteys. Hieman kuin se, että testaillaan annanko tupakan jokaiselle pyytävälle. Nie en anna vaan täysin fiilikseeni ja pyytäjästä saamaani mielikuvaan pohjautuen.

Vierailija
12/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että monilla kirjoittajista ystävien laatu on alunperinkin ollut heikko. 

Sairastuin syöpään, ja huomasin miten paljon minulla on aitoja ja hyviä ystäviä. Monesta ystävästä on ollut enemmän apua ja lohtua kuin perheenjäsenestä. Ei laadukasta ystävää unohda ajan saatossa.

Vierailija
13/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että monilla kirjoittajista ystävien laatu on alunperinkin ollut heikko. 

Sairastuin syöpään, ja huomasin miten paljon minulla on aitoja ja hyviä ystäviä. Monesta ystävästä on ollut enemmän apua ja lohtua kuin perheenjäsenestä. Ei laadukasta ystävää unohda ajan saatossa.

Minkälaista apua ja lohtua?

Ap

Vierailija
14/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaupassakäyntiä puolestani, sairaalareissuille vientiä kun en ole ajokykyinen, keskusteluapua ja neuvoja käytännön asioissa (yksi ystävä on sairaanhoitaja), kävelylle mukaan tulemista, taluttamista jne. Mieheni auttaa minkä pystyy, tietysti, mutta hän ei kaikkea pysty tekemään.

Vierailija
15/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaupassakäyntiä puolestani, sairaalareissuille vientiä kun en ole ajokykyinen, keskusteluapua ja neuvoja käytännön asioissa (yksi ystävä on sairaanhoitaja), kävelylle mukaan tulemista, taluttamista jne. Mieheni auttaa minkä pystyy, tietysti, mutta hän ei kaikkea pysty tekemään.

Okei. Vaikea kuvitella, että itse tarvitsisin tällaista, kun olen tottunut hoitamaan asiani yksin. Kaupasta saa ruoat tilattua ja taksilla pääsee sairaalaan, keskusteluapua ja neuvoja saa ammattilaiselta. Lapsiltanikin saan tarvittaessa apua, kavereita en kehtaisi edes juoksuttaa.

Ap

Vierailija
16/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei. Vaikea kuvitella, että itse tarvitsisin tällaista, kun olen tottunut hoitamaan asiani yksin. Kaupasta s

Se voi olla vaikeaa kuvitella jos ei ole aitoja ystäviä. Yhtään kertaa en ole pyytänyt apua, vaan apu on tuotu nenän eteen kysymättä. Olenhan minäkin heitä pyytteettömästi auttanut muutoissa ja lasten hoidossa. Kyllä varmasti olisin elossa ilman ystäviäkin, mutta elämä olisi paljon paljon harmaampaa. Kaikki eivät ystäviä kaipaa, eivätkä varmaan ystävien puutetta edes harmittele.

Vierailija
17/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa muita ihmisiä! Minulle riittää läheiset. Ei jaksa muiden ihmisten lätinää yhtään.

Vierailija
18/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ilmiötä, mutta olen saanut siitä osani. Esimerkiksi kun kerroin tutulle että erosin ja muutin, hän reagoi tietoon alkamalla valittamaan, että minne hän nyt sitten lähettää lapsensa kylään. Kusipää mikä kusipää, ei olla enää missään tekemisissä

Vierailija
19/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa autismilta. Itse tunnen yhteyttä ja tykkään vuorovaikutuksesta. Kun oma lapseni kuoli vuosia sitten, niin tuli selväksi, että me jäljelle jääneet läheiset surimme kukin omalla tavallamme emmekä olisi mitenkään kyenneet auttamaan toisiamme. Onneksi oli muita! En päässyt sängystä ylös, mutta kun vanha ystäväni soitti, että vie minut syömään, niin oli pakko mennä suihkuun ja nousta ylös. Ja teki hyvää. En edes hautakiveä olisi jaksanut hommata ilman tätä ystävääni. Olen todella kiitollinen hänelle, että välitti minusta.

Vierailija
20/25 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tähän on varmasti monta näkökulmaa ja mahdollista syytä, miksi yhteyden tunne tuntuu uupuvan. Joku pyytäisi sinua hakeutumaan terapiaan, kun taas joku toinen toteaisi vain, että ihan normaalia. Häiritseekö asia sinua itseäsi, tai vaikuttaako se esimerkiksi ystävyyssuhteisiin jollain tavalla (mikäli sellaisia kuitenkin ylläpidät)?

Tavallaan häiritsee, kun haluaisin parisuhteen, mutta kaikki ehdokkaat tuntuu täysin yhdentekeviltä. Ystävyyssuhteisiin vaikuttaa sillä tavalla, että mulle on suututtu tai loukkaannuttu, kun en pidä yhteyttä..

Ap

Aikansa kutakin elämänvaihetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan