En saa kakkaa tulemaan. Useita päiviä jo menny
Varmaan melkein viikko meni ilman kakkaamista kunnes eilen tuli vähän. Mutta ei se riitä kun nyt taas stoppi.Yleensä lenkillä käyminen, juokseminen on tuottanut tulosta eli suoli on toiminut sen jälkeen. Nyt en ole vähään aikaa liikknut paljon, ja näillä helteillä en uskalla lähteä ulos ettei tule hellehalvausta. Enkä kuumassa asunnossa ala aerobiccaamaankaan.
Syynä epäilen mulla alaselän vaiva, joka vaikeuttaa suolen tyhjennystä. Tuntuu että sitä massaa siellä on runsaasti mutta ikäänkuin joku estää sen tulon. Sillonkin kun vähän on tullut, sen eteen saa ponnistella ja äkistellä kohtuuttomasti että tulee edes pikkukokkare. En ala mitään lääkkeitä käyttämään, ne poltteli suolta, ja pitäähän tää syy selvitä. Kaikenlaista kuituakin olen mielestäni syönyt, omenaa, päärynää, banaania, vihanneksia...
Onko muilla alaselän vaiva aiheuttanu suolen"tukoksen", tai joku muu syy?
Kommentit (58)
Suihkuta peppua vessassa niin kuumalla vedellä kuin vaan kestää. Se kotikonsti kannattaa kokeilla ennen järeämpiä keinoja.
Vettä, liikuntaa, kuituja, apteekista voi kysyä apua. Auttaisko käsisuihkulla suihkuttelu liuottamaan? Jos ei hellitä niin lääkäriin. Voi olla suolitukos.
juo muutama olut niin kakka tulee pian ripulina
Tee suolihuuhtelu tai osta Microlax-peräruiskeita apteekista.
Kaalia ja vettä blenderiin tai muuta runsas kuitupitoista. Kaaliruuat yleensäkkin edistää suolen toimintaa.
Jos ei nekään auttaisi niin marssisin apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Apeekista lääkettä, yli 4vrk ei ole terveellistä odotella.
ET lukenut kunnolla!
Kannattaa käydä lääkärissä tutkituttamassa mikä aiheuttaa tunteen, että joku estää ulosteen normaalin tulon.
Osta apteekista vesi peräruiske ja käytä sitä
Juo vettä! Tämän neuvon sain joskus vanhalta neuvolan tädiltä, kun lapsellani oli vatsa kovalla. Maitoa ei kannata juoda. Se kovettaa vatsaa.
Luumut ja lakritsi pistävät itselläni vatsan löysälle. Banaania taas ei kannata syödä, koska se usein kovettaa vatsaa.
Apteekista saa Pegorionia. Se on hyvä lääke, jos vatsa on kovalla. Sopii vauvasta vaariin.
Vierailija kirjoitti:
Vettä, liikuntaa, kuituja, apteekista voi kysyä apua. Auttaisko käsisuihkulla suihkuttelu liuottamaan? Jos ei hellitä niin lääkäriin. Voi olla suolitukos.
Vettä oon juonut tosi paljon. Ja kuumalla käsisuihkulla suihkuttanut. Microlax polttelee, sitä en enää käytä.
Enemmänkin epäilen jotain lievän skolioosin tuomaa hermotus-ongelmaa alaselässä syyksi. Onko muita joilla joku tällainen vaiva? Alaselkä on jäykistynyt.
ap
Lattialle selälleen, jalat vatsan päälle, alas, takaisin vatsan päälle jne jne litran verran vettä siinä sivussa
Tälleen olen kokeillut ja joo, toimii, niin ja tuo huuhtelu on kanssa hyvä, en tiedä miksi se toimii
Vatsan hierominen , niikuin kello kulkee ja aika tanakalla liikkeellä, johan lähtee!
Laskeuma voi vaikeuttaa kakkaamista. Minun pitää joskus tukea emättimen takasrinää sormella, jotta suoli on oikeassa asennossa.
Mulla auttanut:
1. Vettä mahan täydeltä kerralla (tyyliin 1l ). Aiheuttaa suolistoon paineen ja perä tyhjenee.
2. Pussi kuivattuja luumuja tai luumunektaria. Jälkimmäinen auttanut jopa viikob ummetukseen, kun olin leikkauksen jälkeen ollut vuodelevossa.
3. Laxoberon apteekista. Jos ei lähde tulemaan ekalla annoksella, ota enemmän.
4. Klaubersuola. Tyhjentää koko suolen...
Kylmää kahvia 2 dl ainakin ja vettä lisäksi vielä.
Luumuja likoamaan veteen ja syöt ne nesteineen. Jos on noin paha ummetus niin se uloste pitää saada ulos. Ei mitään kuitusörsseleitä(joillakin pahentaa ummetusta) vaan apteekista ihan kunnon ulosteenpehmentäjiä. Jos epäilet että siellä on joku "este" ja alaselkä/vatsa muuttuu kipeäksi on parempi mennä vauhdilla lääkärille.
Houkuttele se ulos! Laita vessanpyttyyn jotain kakan herkkua ja odota, että se uteliaana kurkistaa, mitä on tarjolla.
Kaverilla oli sama tilanne aikanaan. Siltä löytyi suolistosyöpä, joka oli kasvanut jo niin paljon, että tukki suolen. AIka pian se sitten kuolikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä oon juonut tosi paljon. Ja kuumalla käsisuihkulla suihkuttanut. Microlax polttelee, sitä en enää käytä.
Enemmänkin epäilen jotain lievän skolioosin tuomaa hermotus-ongelmaa alaselässä syyksi. Onko muita joilla joku tällainen vaiva? Alaselkä on jäykistynyt.
ap
Ajattele, kukaan ei osannut arvata, että sinulla on skolioosi. Muuten jokainen olisi osannut sanoa, että hermotusongelmasta on kyse. Jee! Kokeile nyt kuitenkin laxoberonia. 5gtt aluksi heti, toiset 5gtt 8 tunnin kuluttua. Tuplaa annostelu huomenna, jos tarpeen.
Jatkan vielä:
Mulla ummetus loppui, kun aloin käyttää säännöllisesti maidotonta jugurttia. Syön 2 prk (a 150) Elovenan kauravälipaloja per pv, niin suoli toimii yleensä joka aamu samaan aikaan...
Hermotusongelmaan: selkäleikkauksen jälkeen, kun piti (kipeällä) selällä maaten vielä vuoteessa ulostaa, ilman luumunektaria olis tuskin tullut mitään ulos. Tai siis viikkoon ei tullut, ennen kun äiti isti tota.
Apeekista lääkettä, yli 4vrk ei ole terveellistä odotella.