En saa kakkaa tulemaan. Useita päiviä jo menny
Varmaan melkein viikko meni ilman kakkaamista kunnes eilen tuli vähän. Mutta ei se riitä kun nyt taas stoppi.Yleensä lenkillä käyminen, juokseminen on tuottanut tulosta eli suoli on toiminut sen jälkeen. Nyt en ole vähään aikaa liikknut paljon, ja näillä helteillä en uskalla lähteä ulos ettei tule hellehalvausta. Enkä kuumassa asunnossa ala aerobiccaamaankaan.
Syynä epäilen mulla alaselän vaiva, joka vaikeuttaa suolen tyhjennystä. Tuntuu että sitä massaa siellä on runsaasti mutta ikäänkuin joku estää sen tulon. Sillonkin kun vähän on tullut, sen eteen saa ponnistella ja äkistellä kohtuuttomasti että tulee edes pikkukokkare. En ala mitään lääkkeitä käyttämään, ne poltteli suolta, ja pitäähän tää syy selvitä. Kaikenlaista kuituakin olen mielestäni syönyt, omenaa, päärynää, banaania, vihanneksia...
Onko muilla alaselän vaiva aiheuttanu suolen"tukoksen", tai joku muu syy?
Kommentit (58)
Lääkäriin päivystykseen kiireesti.
Minä pääsin ongelmasta alkamalla syödä puuron kanssa aamuisin kollageeni-hyaluronijauhetta. Ilmeisesti se hyaluroni sitoo kosteutta ja siksi luistaa paremmin, jopa liian hyvin.
Pika-apu on Microlax-peräpuikko (apteekista) tai banaani ja lämmintä vettä 1 l putkeen. Tietty päivän mittaan vähintään 1,5 l vettä.
Sokerittomia kurkkupastilleja, niillä on laksatiivinen vaikutus.
Joskus menee ummelle, kun joudun syömään Panacodia. Microlax auttaa heti.
Syö tuoreita mansikoita. Itselläni suolen toiminta hidastui lääkkeen takia, ja viimeisen kolmen viikon aikana olen syönyt mansikoita päivittäin, ja suoli toimii hienosti. Syön muutenkin kasviksia joka päivä, mutta olen huomannut, että mansikka on se paras tähän vaivaan.
Lähde tänää pride-paraatiin. Siellä on osaavaa nuohoushenkilöstöä.
Pyydä päästä ulostustapahtuman kuvantamistutkimukseen! Siinä saa päästellä paljon kun kerkeää pääpunasena kun käsky kajahtaa ja ne kuvaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Syö tuoreita mansikoita. Itselläni suolen toiminta hidastui lääkkeen takia, ja viimeisen kolmen viikon aikana olen syönyt mansikoita päivittäin, ja suoli toimii hienosti. Syön muutenkin kasviksia joka päivä, mutta olen huomannut, että mansikka on se paras tähän vaivaan.
Lisään tähän, että juon myös paljon vettä, eilenkin join kolme litraa. Ihan joka päivä en noin paljoa juo, mutta vähintäänkin puolitoista litraa juon päivän aikana. Aamulla juon pienen mukillisen kahvia ja päivän aikana vettä, muuta en juo.
Mulla ihan sama juttu. Ei tule kakka ja mulla on selkä niin kipeä ollu jo kaksi vuotta etten pysty istumaan.
Mulla on välilevyn pullistuma useita ja selkäranka reuma. Ja tää helle on perseestä! Oispa aina talvi, kun nää kivut on jotain mitä toivoisin näiden helle tarkastajien tuntevan edes 5minuutiia, niin ymmärtäisivät miltä tuntuu kun joka ikinen. Nivel tulehtuu samaan aikaan
Kyllä on taas niin amerikkalaiset vastaukset, että oksat pois
Täydellä kasvisruokavaliolla uloste muuttuu läjäksi. Täydellä liharuokavaliolla kovaksi kiveksi. Viljoja ei tässä lasketa kasviksiksi, vaan esim. Vihannekset ja juurekset. Lisää päivittäiseen ruokavalioosi vähintään 3 porkkanaa, jos et osaa muuten säätää balanssia sopivaksi
Akuutisti saat suolen tyhjentymään syömällä esimerkiksi paljon höyrytettyä kaalia ja juomalla kahvit päälle. Myös luumu toimii
Vedellä on hyvin vähän vaikutusta ulosteen koostumukseen. Ravintosuositukset tulevat RUOKATEOLLISUUDESTA ja niiden funktio ei ole edistää suolen ja ruuansulatuksen toimintaa vaan myydä teollisuuden tuotteita. Ihmiskeho toimii parhaiten, mitä lähemmäs LUONNOLLISTA tilaa tullaan, eli ruokavalion tulisi koostua noin 80% keräiltävistä ja 20% lihasta. Viljat eivät kuuku kumpaankaan näistä (mutta itsekin niitä käytän)
Kaurapuuro ja ruisleipä EIVÄT edistä ulosteen pehmeyttä. Reilu määrä kaalia, porkkanaa, tai salaattia edistää
Apteekista Levolac.
Ota illalla,niin aamulla kyllä vatsa toimii.
Kahvia ja magnesiumia niin a vot.
Vierailija kirjoitti:
Täydellä kasvisruokavaliolla uloste muuttuu läjäksi. Täydellä liharuokavaliolla kovaksi kiveksi. Viljoja ei tässä lasketa kasviksiksi, vaan esim. Vihannekset ja juurekset. Lisää päivittäiseen ruokavalioosi vähintään 3 porkkanaa, jos et osaa muuten säätää balanssia sopivaksi
Akuutisti saat suolen tyhjentymään syömällä esimerkiksi paljon höyrytettyä kaalia ja juomalla kahvit päälle. Myös luumu toimii
Vedellä on hyvin vähän vaikutusta ulosteen koostumukseen. Ravintosuositukset tulevat RUOKATEOLLISUUDESTA ja niiden funktio ei ole edistää suolen ja ruuansulatuksen toimintaa vaan myydä teollisuuden tuotteita. Ihmiskeho toimii parhaiten, mitä lähemmäs LUONNOLLISTA tilaa tullaan, eli ruokavalion tulisi koostua noin 80% keräiltävistä ja 20% lihasta. Viljat eivät kuuku kumpaankaan näistä (mutta itsekin niitä käytän)
Kaurapuuro ja ruisleipä EIV
Kaurapuuro ja ruisleipä lisäävät ulostemassan määrää. Vaikea on kakata, jos suolessa ei ole mitään kakattavaa.
Ohjeeni on mustaa kahvia ja vettä tyhjään mahaan aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedellä on hyvin vähän vaikutusta ulosteen koostumukseen. Ravintosuositukset tulevat RUOKATEOLLISUUDESTA ja niiden funktio ei ole edistää suolen ja ruuansulatuksen toimintaa vaan myydä teollisuuden tuotteita. Ihmiskeho toimii parhaiten, mitä lähemmäs LUONNOLLISTA tilaa tullaan, eli ruokavalion tulisi koostua noin 80% keräiltävistä ja 20% lihasta. Viljat eivät kuuku kumpaankaan näistä (mutta itsekin nii
Iso muki kahvia ja puoli litraa vettä aamulla tyhjään vatsaan, niin hyvä kun ehtii vessaan, ettei pasko housuun.
Ole kyykyssä lattialla. Hetken päästä toimii. Pönttöasento pidättää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä lääkärissä tutkituttamassa mikä aiheuttaa tunteen, että joku estää ulosteen normaalin tulon.
Juu ei missään olosuhteissa lääkemyyjien "palveluja" ellei ole käsi poikki ja tarvitsee kipsin. Ummetus johtuu ruokavaliosta
Lapsellista kiukutella lääkkeistä, jos olotila on hankala. Aivan samantekevää, mikä ummetuksen syy on, ulostaa pitää. Tavalla tai toisella. Pegorion on hyvä tuote ja sitä käytetään laajalti. Luontaistuotekaupoista löytyy myös hyviä tuotteita. Itse käytän Bio Latte kuitulisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedellä on hyvin vähän vaikutusta ulosteen koostumukseen. Ravintosuositukset tulevat RUOKATEOLLISUUDESTA ja niiden funktio ei ole edistää suolen ja ruuansulatuksen toimintaa vaan myydä teollisuuden tuotteita. Ihmiskeho toimii parhaiten, mitä lähemmäs LUONNOLLISTA tilaa tullaan, eli ruokavalion tulisi koostua noin 80% keräiltävistä ja 20% lihasta. Viljat eivät kuuku kumpaankaan näistä (mutta itsekin nii
Jos ei ole kakattavaa, niin ei tarvitse kakata. Tällöin ei tule myöskään tunnetta, että tarvitsee kakata. Viljat sopivat energianlähteiksi, mutta suolen kannalta toimivat enemmän lihan kaltaisesti, eli aiheuttavat ummetusta, kuin löysentävät ulostetta
Kaali, porkkana, muut vihannekset ja salaatit pehmentävät ulostetta. En voi käsittää, miksi tämä asia niin tarmokkaasti kielletään joka paikassa. Halutaanko kansa pitää ulosteonhelmaisena, että voidaan myydä niitä peräsuolitähystyksiä ja lääkkeitä? Lopettakaa tällainen hulluus ja alkakaa syömään kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista kiukutella lääkkeistä, jos olotila on hankala. Aivan samantekevää, mikä ummetuksen syy on, ulostaa pitää. Tavalla tai toisella. Pegorion on hyvä tuote ja sitä käytetään laajalti. Luontaistuotekaupoista löytyy myös hyviä tuotteita. Itse käytän Bio Latte kuitulisää.
Ei, vaan lapsellista on lääkitä huonoa ruokavaliota, eikä korjata juurisyytä, eli sitä ruokavaliota. Diagnooseja tehtaillaan muutenkin ihan kaikkeen nykyään, ihan keksimällä keksitään ongelmia
Lääketeollisuus on BISNESTÄ joka hyötyy siitä, että ihmiset kadottavat balanssin LOPULLISESTI, jotta heistä tulee sukupolvesta toiseen pharman maksavia asiakkaita
Itselläni paha ummetus johon sain ohjeeksi syödä kiiwi hedelmää 1-2 päivässä, auttoi nopeasti. Keitettyä kanamunaa ei kannata syödä. Ohjeet sain sairaalan ravintoterapeutilta. Kannattaa kokeilla