En saa kakkaa tulemaan. Useita päiviä jo menny
Varmaan melkein viikko meni ilman kakkaamista kunnes eilen tuli vähän. Mutta ei se riitä kun nyt taas stoppi.Yleensä lenkillä käyminen, juokseminen on tuottanut tulosta eli suoli on toiminut sen jälkeen. Nyt en ole vähään aikaa liikknut paljon, ja näillä helteillä en uskalla lähteä ulos ettei tule hellehalvausta. Enkä kuumassa asunnossa ala aerobiccaamaankaan.
Syynä epäilen mulla alaselän vaiva, joka vaikeuttaa suolen tyhjennystä. Tuntuu että sitä massaa siellä on runsaasti mutta ikäänkuin joku estää sen tulon. Sillonkin kun vähän on tullut, sen eteen saa ponnistella ja äkistellä kohtuuttomasti että tulee edes pikkukokkare. En ala mitään lääkkeitä käyttämään, ne poltteli suolta, ja pitäähän tää syy selvitä. Kaikenlaista kuituakin olen mielestäni syönyt, omenaa, päärynää, banaania, vihanneksia...
Onko muilla alaselän vaiva aiheuttanu suolen"tukoksen", tai joku muu syy?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista kiukutella lääkkeistä, jos olotila on hankala. Aivan samantekevää, mikä ummetuksen syy on, ulostaa pitää. Tavalla tai toisella. Pegorion on hyvä tuote ja sitä käytetään laajalti. Luontaistuotekaupoista löytyy myös hyviä tuotteita. Itse käytän Bio Latte kuitulisää.
Ei, vaan lapsellista on lääkitä huonoa ruokavaliota, eikä korjata juurisyytä, eli sitä ruokavaliota. Diagnooseja tehtaillaan muutenkin ihan kaikkeen nykyään, ihan keksimällä keksitään ongelmia
Lääketeollisuus on BISNESTÄ joka hyötyy siitä, että ihmiset kadottavat balanssin LOPULLISESTI, jotta heistä tulee sukupolvesta toiseen pharman maksavia asiakkaita
Samaa mieltä, MUTTA siinä kohtaa, kun ummetusta on jatkunut päiviä, on tilanne saatava purettua. Vaikka sit lääkkeillä. On päivänselvää, että ruokavalio pitää muuttaa vatsantoimintaa tukevaksi, mutta jos syy on hermotuksessa, ja ummetus riesana tämän tästä, on pakko turvautua myös lääkehoitoon. Jatkuva ummetus ja päkistely lisää mm. divertikuoosin riskiä, ja sen kanssa eläminen on helvetillistä.
Sitten kun suoli taas toimii, kannattaa laittaan tuttaville viestiä että "kakka tuli".
Onhan se erittäin tärkeää, että vatsa toimii säännöllisesti. Kyllä ihmisestä näkee jo päälle päin, jos ei pissa ja kakka luista ;)
Joskus auttaa että syö aamupalan vasta 1- 1, 5 tunnin päästä heräämisestä.
Sain lääkäriltä reseptin Vi-Siblin-valmisteeseen. Se on kuitupitoinen ja auttaa niin ummetukseen kuin ripuliin.
Saa ilman reseptiäkin ja pakkauksessa käyttöohje. Päivittäiseen käyttöön jos vaiva jatkuvaa.
Itse kaivan pitkällä puulastalla jos ei moneen päivään muuten irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä, liikuntaa, kuituja, apteekista voi kysyä apua. Auttaisko käsisuihkulla suihkuttelu liuottamaan? Jos ei hellitä niin lääkäriin. Voi olla suolitukos.
Vettä oon juonut tosi paljon. Ja kuumalla käsisuihkulla suihkuttanut. Microlax polttelee, sitä en enää käytä.
Enemmänkin epäilen jotain lievän skolioosin tuomaa hermotus-ongelmaa alaselässä syyksi. Onko muita joilla joku tällainen vaiva? Alaselkä on jäykistynyt.
ap
Minulla sama juttu. Tuntuu, että suoli ei tyhjene koskaan kunnolla. Joskus on pahimmillaan ollut ummessa yli viikon ja ainoa, millä olen saanut helpotettua tilannetta on juoda pullollinen sokeritonta kokista nopeaan tahtiin. Viimeisenä keinona olen käyttänyt Picorionia/ sennateetä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus auttaa että syö aamupalan vasta 1- 1, 5 tunnin päästä heräämisestä.
Minä syön aamupalan aina n. kahden tunnin päästä heräämisestä. Vatsa toimii yleensä hyvissä ajoin ennen syömistä, n. 10-30 min. päästä heräämisestä.
Anaaliseksi yleensä auttaa, mutta oletko varma ettei kysessä ole afrikkalainen sikarutto.
Jotain alaselän vaivaa, jonka olen myös tunnistanut. Ummetusta oli viikon verran, otin suolaliuosta, vatsa toiminut kahtena viikkona joka päivä.
Aloin noudattaa gluteenitonta ruokavaliota keväällä, vatsakivut hävisivät, näin joku kertoi että kului monta viikkoa ennen kuin alkoi olla normaalia.
Juo riittävästi ja syö kuituja riitävästi sekä muista liikkua.
Jos suolesi ei ole viikkoon tyhjentynyt, asia olisi syystä riippumatta syytä saada pian laukeamaan. Jos soitat päivystykseen, saat ehkä ohjeeksi ottaa lääkkeitä. Jos et aio noudattaa neuvoa, kerro sekin, niin siellä voidaan miettiä muuta apua. Selän virheasennon vaikutus ulostamisongelmiin ei ole päivystysasia, mutta kiireettömällä vastaanotolla siitäkin voidaan keskustella, kun toivottavasti varaat kroonisen ummetuksen vuoksi ajan terveyskeskuksesta.
Terveystalo mainostaa että hoitajan vastaanotolta apua ummetukseen. Halvempaa kuin lääkäri. Kannattaa mennä?
Kahvistakin vielä sen verran, että voi olla yksilöllistä. Itselläni musta kahvi ei edistä mitään, mutta maitokahvin jälkeen saa mennä pian vessaan. En tiedä, mikä kemiallinen reaktio tähän liittyy, mutta näin on itselläni. Ei ole laktoosi-intoleranssia ja esim.pelkkä maidon juominen ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä, liikuntaa, kuituja, apteekista voi kysyä apua. Auttaisko käsisuihkulla suihkuttelu liuottamaan? Jos ei hellitä niin lääkäriin. Voi olla suolitukos.
Vettä oon juonut tosi paljon. Ja kuumalla käsisuihkulla suihkuttanut. Microlax polttelee, sitä en enää käytä.
Enemmänkin epäilen jotain lievän skolioosin tuomaa hermotus-ongelmaa alaselässä syyksi. Onko muita joilla joku tällainen vaiva? Alaselkä on jäykistynyt.
ap
Osta magnesiumsitraattia ja ota kaksi illalla ja juo runsaasti vettä. Magnesium on hyväksi sydämelle ja lihaksille. Se ei ole lääke, johon tulisi riippuvuus. Onnellista istuntoa aamulla.
Osta Pegorionia apteekista ja Toilax peräruisketta. Juo vettä ja pari Pegorinia illalla. Jo noilla pitäis saada toimimaan.
Jos on jatkuvasti ongelmaa, niin tarkista ruokavaliosi. Lisää kuitua ja vettä ruokavalioosi. Vi Sibilin apteekistabväkiaikaisesri. Tarkista netistä kuitutestistä, että saatko tarpeeksi kuitua. Myös vettä tarvitset, ja liikuntaa riittävästi suoliston toimintaan.
Fructolax toimii minulla. Illalla otan yhden pillerin niin aamulla vatsa toimii.
Lapsesta asti vatsantoiminta ollut laiskaa.