Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua syytetty varastamisesta?

Vierailija
29.06.2024 |

On. Olin hoitamassa yhdessä perheessä lapsia. Sinne tuli mummo kylään ja mummolta katosi kahdella kerralla rahaa. Epäilivät minua. Tästä on jo monia vuosia aikaa. Mummo oli itse ostanut lapsille jotakin tai lapset käyneet lompakolla tai muisti väärin rahavaransa. Sanoin, että ei minun tarvi varastella, että kun minulla ei ole omia lapsia, niin voin käyttää palkkani itselleni. En ollut ollut kauaa siinä perheessä hoitamassa lapsia. Eivät tunteneet minua tarkemmin. Lähdin siitä perheestä pois. Olin kiukuissani lähtiessäni. Perheen äiti sanoi minulle, että kyllä se sitten elämässäsi myöhemmin näkyy, jos veit mummolta rahaa. Hyvin on elämäni tänä päivänä. Kuulin, että mummo tapahtuman jälkeen melko pian joutui hoivakotiin. Oli muisramattomuutta. Vieläkin muistan ikävästä tämän tapahtuman. Sattui vielä pienellä paikkakunnalla. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä. Otan osaa.

Miestäni epäiltiin varkaudesta lähikaupassa, hän ei luonnollisesti ole mikään varas, ja se kävi ilmi kun poliisi, jonka kauppias kutsui, tutki laukun yms mutta varmuuden vuoksi kauppa laittoi 3 kuukauden porttikiellon asiointiin. Ihme juttu kun se kauppa oli se, joka tuossa hävisi. Meistä kukaan ei enää sen jälkeen ole asioineet lähimarketissa tuon takia. 

Vierailija
2/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Satakunnassa käsityöalaan liittyvillä kursseilla erikoistutkintoa varten. Koulussa oli opettajien taholta ollut väärinkäytöksiä rahan suhteen ja sekaannuin siihen ottamalla asiasta selvää. Minut erotettiin kurssilta tekosyynä, etten osaa tehdä mitään ja miten olen varastanut useampia työvälineitä. Järkkäsin juristin hoitamaan asian ja vei noin muutama tunti juristin yhteydenotosta, kun koulusta pyydettiin takaisin ja pyydettiin anteeksi. En mennyt enää. Kyseiset huijariopet saivat kenkää lukukauden lopussa eli oikeudenmukaisuus voitti. En kuitenkaan unohda ihmisten raukkamaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihjailtu, mutta väitteet eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
4/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytetty suoraan mutta tällaista on keksitty ja selän takana sitten tällainen maine luotu vaikka varsin hyvä moraali oli itselläni :3

Toivottavasti karma on kostanut jo useampaan otteeseen

Vierailija
5/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan syytetty, enkä ole koskaan varastanutkaan. Ilman minkäänlaista näyttöä ei ketään pitäisi koskaan lähteä varkaaksi (ei mistään muustakaan rikoksesta) syyttämään. Jos syyttä suotta syytetään, niin sehän on kunnianloukkaus syytteen paikka.

Vierailija
6/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kaupassa syyttivät minua varkaaksi ja minä haastoin kaupan oikeuteen. Vartija tuli ja sanoi että minulla porttikielto kauppaan olin kuulemma varatanut sieltä jotain. Tein rikosilmoituksen kaupasta ja kävi ilmi että minun näköiseni mies oli sieltä varastanut kolme kertaa. Kauppa tarjosi 50 euron lahjakortin sovitteluna mutta sanoin että oikeudenkäynti maksaa niille ainakin 3000 euroa. Parin viikon päästä ne halusi sovitella ja maksoivat 2000 euroa korvauksia.

Vierailija
7/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole demari eikä se niiden syöpäinen touhu ole koskaan kuulunut ymmärtämiini touhuihin, joten ei. Niiden uhriksi kyllä olen joutunut.

Vierailija
8/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha isäni pukeutuu niin nukkavierusti ja hänellä on tasapaino-ongelmia, joten kävely ei aina suju niin hyvin. Monesti luullaan juopoksi kadunmieheksi, että joutuu kaupoissa syyniin. 

Vierailija
9/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä lasketa syyttämiseksi, jos kaupassa pyydetään avaamaan laukku

Vierailija
10/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni syyttää. Olen varastanut milloin mitäkin. Dementia takana, mutta tuntuu niin pahalta , että välillä ajattelen, etten käy enää katsomassa.

Vierailija
11/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini syytti kerran työpaikan vessapaperin varastamisesta. Vessapaperia kului työpaikalla paljon ja voi olla, että joku sitä varasti, mutta en todellakaan alentuisi moiseen ikinä.

Vierailija
12/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mua syytetty, mutta äitini syytteli naapuria  roistoiksi jotka vieneet käsilaukun,. Löytyi eilen omilta jäljiltään, todettu muistisairaus muutama kk sitten.  Onneksi kertoi vain meille eikä naapureille. 

Vierailija
13/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä ostoskeskuksen myymälässä töissä. Asiakas maksoi 9e ostoksen kympin setelillä ja annoin euron takaisin. Asiakas katsoi minua vihaisena ja kysyi että missä loput ovat. Alkoi huutamaan että maksoi 50e setelillä. Olin aika nuori silloin ja vastaavaa ei ollut vielä osunut kohdalleni. Asiakas haukkui hyvin rumasti ja väitti varkaaksi. Sitten yhtäkkiä asiakas sanoikin että ainiin nyt muistaa maksaneensa edellisessä myymälässä sillä 50e setelillä moikka. Oli aika ikävää eikä pyytänyt edes anteeksi.

Vierailija
14/14 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pienessä kyläkaupassa pysähdyin lähtiessäni katselemaan esillä olevaa hyllyä, missä oli kaikenlaista pientä tavaraa, kyniä, viivottimia, värikyniä, vihkoja jne.

Yhtäkkiä myyjä tuli viereeni ja väitti, että otin jotain siitä ja laitoin taskuuni.  Tiskillä oleva asiakas, vanhempi naisihminen, oli mukamas nähnyt.

Minulla ei ollut kuin ostamani leipä verkkokassissa ja päälläni mekko, jossa ei ollut taskuja.  Myyjä vain lähti siitä sitten närkästyneenä, ei edes pientä anteeksipyyntöä.  Muistan tuon aina.  Myyjän ulkonäönkin ja äänen ja sen tiskillä olleen naisen.  Olen jo 70 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi