Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako isäpuoli viedä 5v lapsen työpaikalle?

Vierailija
28.06.2024 |

Hei,

Kertokaa mielipiteenne siitä saako isäpuoli teidän mielestänne viedä 5v lapsen työpaikalleen?

Tiedon mukaan isäpuoli hoiti samalla "pieniä asioita".

Minua mietityttää tässä äidin leveäperäinen asennoituminen asiaan. Itse taas näen suuret riskit työtapaturmiin ja vastaaviin.

5v lapsi ei tiedosta työturvallisuusasioita ja työpaikka on mahdollisesti sairaala, missä on kaikenlaista.

Olen etävanhempana ilmaissut eriävän mielipiteen tähän toimintaan, huoltajuus on 50/50.

Onko minulla mitään mahdollisuuksia estää isäpuolta viemästä lastani työpaikalleen äidin viikolla?

Päivähoitopaikka on olemassa ja 24/7 myös auki.

Auttakaa, kiitos!

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin ollut nyt kesällä lapsi JA HÄNEN KAVERINSA mukana töissä, kun tein pakollisia paperihommia ja ensi vuoden lukkareita. Sen ajan tekivät sovittuja puuhia, kiva päivä oli. Ilmoittaudunko lastensuojeluun? T. Rehtori

Vierailija
42/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittyäni asiaa pitkään tein lastensuojeluilmoituksen. En voinut muutakaan. En valitettavasti tiedä asiasta riittävästi. En tiedä koska äiti ei keskustele kanssani, en tiedä minkälainen työpaikka tai muu on kyseessä. Lastensuojelu saa tai joutuu tässä tapauksessa selvittämään asian. Ainakin tulee selkeys siihen, onko lapsi ollut vaarassa ja saadaan asia käsiteltyä. Suosittelen kaikille muillekin lasu-ilmoituksen tekemistä vastaavassa tilanteessa!

Ei ****lauta. Jos oikein ymmärsin, sinä et tiedä mikä työpaikka on, ilmeisesti et edes työtehtävää ja menet tärväämään lastensuojelun rajallisia resursseja tällaiseen? Minä en suoraan sanottuna yhtään ihmettele, että lapsen äiti ei keskustele kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantaja antaisi luvan tuoda lapsen työpaikalle? 

Jos arvelee että lapsesta ei ole yhtä paljon haittaa kuin työntekijän paikallaolosta hyötyä. Varsinkin jos kyseessä on jotkut pari pikku hommaa eikä koko päivä. 

Vierailija
44/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Eksäni, joka ei ole edes lapseni isä, vierailee usein työpaikallaan päiväkoti-ikäisen lapseni kanssa. Lapsi on aivan innoissaan, ala kiinnostaa häntä. 

Vierailija
45/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tässä kyllä eniten se, että miten ap kostaisi lapselleen, jos tämä kutsuisi ap:ta kakkapääksi? Pissa-aivoksi? Koiran pyllyksi? Muurahaisen pyllyksi? Edelliset haukkumasanat on napattu päiväkodin pihalta ohi kulkiessa. No, entä, jos lapsi kutsuisin ap:ta siksi kikkeliksi? Miten kostaisi?

Vierailija
46/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos lapsi on kipeä, niin lapsen voi viedä työpaikalle, kun työntekijä edistää työasioita eteenpäin. Lääkärit: jokin kiireinen lähete, resepti tai nopea nuoremman lääkärin konsultointi esim. vapaapäivänä jne.

Lääkärit ei kyllä vapaapäivänä lähde töihin. Lähetteet, konsultoinnit ym muutenkin tehdään aika usein etänä ei fyysisesti siellä sairaalassa paikanpäällä vaikka se tehtäisiin työaikana.

Vierailija
47/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tässä ylhäällä tiedot, lasten äidin tekstiviesti, missä todetaan että töitä on tehty samalla kun lapsi on ollut työpaikalla mukana. Miten voi muka keskittyä kahteen asiaan samaan aikaan?

On jotain sentään esittää lastensuojeluilmoituksen tueksi. Ovat varmasti yhteydessä minuun kun ovat selvittäneet asiaa.

Ikävää että hyökkäätte minun päälleni vaikka olen tässä asiassa uhri. Lapsen isä, joka on huolissaan omasta huollettavastaan.

AP

Vierailija
48/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos lapsi on kipeä, niin lapsen voi viedä työpaikalle, kun työntekijä edistää työasioita eteenpäin. Lääkärit: jokin kiireinen lähete, resepti tai nopea nuoremman lääkärin konsultointi esim. vapaapäivänä jne.

Lääkärit ei kyllä vapaapäivänä lähde töihin. Lähetteet, konsultoinnit ym muutenkin tehdään aika usein etänä ei fyysisesti siellä sairaalassa paikanpäällä vaikka se tehtäisiin työaikana.

No, kuulostaa hyvältä perheiden kannalta. Omat vanhemmat teki kyllä tuota aikoinaan. Nyt ovat jo eläkkeellä.

Vierailija
49/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos isäpuoli olisi ollut lapsen kanssa kaksin kotona mutta tehnyt kotitöitä? Siinähän olisi voinut käydä vaikka mitä mutta ap:llä ei olisi tietoa koko asiasta.

Vierailija
50/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Vierailija
51/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tässä ylhäällä tiedot, lasten äidin tekstiviesti, missä todetaan että töitä on tehty samalla kun lapsi on ollut työpaikalla mukana. Miten voi muka keskittyä kahteen asiaan samaan aikaan?

On jotain sentään esittää lastensuojeluilmoituksen tueksi. Ovat varmasti yhteydessä minuun kun ovat selvittäneet asiaa.

Ikävää että hyökkäätte minun päälleni vaikka olen tässä asiassa uhri. Lapsen isä, joka on huolissaan omasta huollettavastaan.

AP

Kyllä tuossa on uhri se äiti, jota ex-puoliso vainoaa ja tehtailee lasuja. Ja erityisesti lapsi, kun joutuu vanhempien riitojen välikappaleeksi. 

Vierailija
52/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Miksi he sinuun ottaisi yhteyttä? Ainoastaan silloin jos haluavat selvittää sinun osuuden lapsen ongelmiin.

Vierailija
53/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Taidan tehdä susta lastensuojeluilmoituksen. Ethän sä voi edes ruokkia lapsiasi, sehän vaatisi keskittymistä ruuanlaittoon lapsen sijaan. Olet katkera ja mustasukkainen, aiheutat ainoastaan pahaa lapsellesi sekopäisellä käytökselläsi.

Vierailija
54/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos joku olisi uhri, olisi se lapsi -et sinä. Kysdäri: Kun lapsi on luonasi, niin tuijotatko häntä koko ajan? Miten voit ruokkia lapsen? Käydä itse suihkussa? Solmia kengännauhasi? Ajaa autoa lapsi takapenkillä?

Onko lapsi niin kovin erityistä tukea tarvitseva, että hän ei osaa leikkiä/piirtää/katsoa piirrettyjä/kuunnella satua edes 15 minuuttia, vaan että häntä täytyy koko ajan tuijottaa?

Vierailija
55/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minusta tuntuu, että haluat vaan riidellä turhasta eksäsi kanssa

Vierailija
56/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vastaa kysymyksiin kostamisesta?

Vierailija
57/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii. Voimaantuneet pääsivät taas vauhtiin :)

Vierailija
58/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein lapsia työpaikalla. Ja koiria.

Yksityinen yritys, siistiä sisätyötä hallinnossa ja meillä on aina vapaita tietokoneita, joten lapset voi katsoa lastenohjelmia tai pelata - ja löytyy myös pelihuone ja vapaita huoneita, joten ei noista kenellekään vaivaa ole. Ihan kiva.

Varastolle tai putiikkin ei toki voi lapsia tai koiria ottaa, mutta hallinnon puolella ihan ok. 

Vierailija
59/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei hoideta työpaikalla! Ei saa vaikka ois kuinka turvallinen työ.

Vierailija
60/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on lapsia varten, sellainen pieni lapsi tarvitsee jatkuvaa valvontaa.