Tässä nykynuoria/lapsia perinteisen fiksun harrastuksen parissa
Hyvä pojat! Onneksi olkoon synttäreiden sekä komean kalasaaliin vuoksi👍
Kommentit (9)
Näen päivittäin nuoria jotka kävelevät yksin katse puhelimeen nautittuna. Ei siinä opi sosiaalisia taitoja eikä tule kivoja kokemuksia muisteltavaksi. Sääli viettää nuoruus älylaitetta tuijottaen.
Ihanat vanhanajan nimet pojilla. Valtava hauki. Kiva, kun kalakauppias osti saaliin ja nuoret saivat omaa rahaa palkaksi.
Eikö perheessä välitetä kalaruoasta vai miksi eivät popsineet itse? Olisi aikuiset esimerkiksi tehneet kalapullia/pihvejä. Lapsista olisi varmasti ollut hauskaa syödä itse pyytämää kalaa ja ruokkia koko porukka.
Vierailija kirjoitti:
Eikö perheessä välitetä kalaruoasta vai miksi eivät popsineet itse? Olisi aikuiset esimerkiksi tehneet kalapullia/pihvejä. Lapsista olisi varmasti ollut hauskaa syödä itse pyytämää kalaa ja ruokkia koko porukka.
Niinpä. Tarina ei kerro miksi eivät syöneet/panneet pakkaseen. Toki rahalla saa tehdä mitä lystää. Sekin on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Haukipyörykät, varhaisperunat, kermaviili kastike 🤤
Pojat muistavat varmaan ikänsä tuon syntymäpäivän, saaliineen. Noin isoa kalaa moni ei saa koko elämänsä aikana.
Hyvä meijän kylän pojat! Onhan tuossa Saimaata kalastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukipyörykät, varhaisperunat, kermaviili kastike 🤤
Tilliä silputtuna kermaviiliin. Njam!
Nuoret veljekset lähtivät kalaan reissulla tapahtui jotain, mitä kukaan ei osannut odottaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010526093.htm
l