Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isäpuoli viedä 5v lapsen työpaikalle?

Vierailija
28.06.2024 |

Hei,

Kertokaa mielipiteenne siitä saako isäpuoli teidän mielestänne viedä 5v lapsen työpaikalleen?

Tiedon mukaan isäpuoli hoiti samalla "pieniä asioita".

Minua mietityttää tässä äidin leveäperäinen asennoituminen asiaan. Itse taas näen suuret riskit työtapaturmiin ja vastaaviin.

5v lapsi ei tiedosta työturvallisuusasioita ja työpaikka on mahdollisesti sairaala, missä on kaikenlaista.

Olen etävanhempana ilmaissut eriävän mielipiteen tähän toimintaan, huoltajuus on 50/50.

Onko minulla mitään mahdollisuuksia estää isäpuolta viemästä lastani työpaikalleen äidin viikolla?

Päivähoitopaikka on olemassa ja 24/7 myös auki.

Auttakaa, kiitos!

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sairaala ei ole vaarallinen työpaikka. Jos isäpuoli olisi metsuri tai kaivosmies tms. tilanne olisi toinen. 

Vierailija
2/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 5-vuotiaan paikka missään työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että 5v ei kuulu millekkään työpaikalle.

Asiahan on sinänsä hankala että jos tässä ei päästä äidin kanssa yhteisymmärrykseen niin seuraava ukkohan voi vaikka olla vaarallisella alalla ja raahata taas lasta työpaikalle.

Kannattaako tässä vaiheessa jo olla lastenvalvojaan yhteydessä ja kysy miten asian kanssa tulisi edetä?

AP

Vierailija
4/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle, mitä äidin viikolla tapahtuu, jos kyseessä ei ole mikään rikos. Lapsen saa viedä työpaikalle, jos työpaikka ei ole vaaraksi lapselle ja asia sopii työnantajalle.

Vierailija
5/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta viedä lapsi työoaikalle töissä ollessa. 

6/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi on jonkun muun kuin oman vanhemman kanssa? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sairaala ei ole vaarallinen työpaikka. Jos isäpuoli olisi metsuri tai kaivosmies tms. tilanne olisi toinen. 

Kyllä sekin tavallaan on mutta toisaalta kaikkialla asuu vaaroja.

Vierailija
8/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on sinänsä hankala että jos tässä ei päästä äidin kanssa yhteisymmärrykseen niin seuraava ukkohan voi vaikka olla vaarallisella alalla ja raahata taas lasta työpaikalle.

Kannattaako tässä vaiheessa jo olla lastenvalvojaan yhteydessä ja kysy miten asian kanssa tulisi edetä?

AP

Lastenvalvoja ei ota valitettavasti kantaa mutta sinuna olisin ehdottomasti huolissani ja olisin yhteydessä lastensuojeluun. Kannattaa pitää heidät heti ajan tasalla kaikesta, se auttaa jos tuleekin myöhemmin enemmänkin näitä ongelmia asioissanne.

Vierailija
9/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin asia kenelle muulle uskoo lapsen hoidon. Jos äidille ok, niin ei mitään ongelmaa.

Miksi tuo on sinulle ongelma? Mitä siellä työpaikalla olisi muka voinut tapahtua?

Vierailija
10/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työpaikka on mahdollisesti sairaala". Etkö siis tiedä, mikä työpaikka se on? Minusta tuo riippuu ihan työpaikasta. Minun lapseni on ollut poikkeustilanteissa luokkani perällä piirtelemässä parin tunnin ajan, kun olen pitänyt oppitunteja. Puolisoni työpaikalle (kuorma-autokorjaamo) ei tietysti voi lapsia viedä kuljeskelemaan.

Vierailija
11/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Lastenvalvoja ei ota valitettavasti kantaa mutta sinuna olisin ehdottomasti huolissani ja olisin yhteydessä lastensuojeluun. Kannattaa pitää heidät heti ajan tasalla kaikesta, se auttaa jos tuleekin myöhemmin enemmänkin näitä ongelmia asioissanne.

Lastensuojeluun? Miksi?

Veikkaan, että mikä tahansa huvipuisto on ympäristönä vaarallisempi lapsen turvallisuudelle kuin joku työpaikalla hetken mukana oleminen.

Vierailija
12/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on klassinen nainen vs. mies tilanne.

Mies häviää aina, myös jos aloituksen sukupuolet vaihdettaisiin päikseen.

Vierailija
13/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lastensuojelu kävi myös mielessäni. Tajusin itsekkin että lastenvalvoja ei osaa ottaa kantaa tähän koska ei ole selkeästi molempien huoltajien päätettävissä oleva asia.

Tässä on kuitenkin viety lapsi töihin ja tehty "pieniä" töitä samalla.

Minua tässä haittaa se että en pidä ajatuksesta että lapselle tapahtuu työpaikalla jotain.

Lapset nimittävät isäpuolta myös kikkeliksi joten pelkään että isäpuoli voisi "vahingon" kautta kostaa jotenkin tämän nimittelyn.

En tunne isäpuolta. Äiti käy huonosti kanssani keskustelua asioista.

AP

Vierailija
14/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa 5 vuotiaat ja yli viedään työpaikalle tekemään kenkiä ja naisten olkalaukkuja.

Vierailija
15/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että isäpuolen työpaikka oli joskus sairaala, mutta olen kuullut huhuja lasten kautta työpaikan vaihdoksesta, joten en ole varma onko työpaikka enää sairaala.

AP

Vierailija
17/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa 5 vuotiaat ja yli viedään työpaikalle tekemään kenkiä ja naisten olkalaukkuja.

Suomessa edes aikuiset eivät kykene työntekoon. Mietipäs sitä.

Vierailija
18/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tiedossa yksi hyvä sossu, taikoo vaikka mitä jos miellytät häntä ja/tai äiti vaikuttaa liian hyvältä ihmiseltä. Call me maybe.

Vierailija
19/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoja päälle nyt, on ihan normaalia, että lapsi on joskus aikuisen mukana työpaikalla, kun hän käy siellä tekemässä jotain pientä. Eikä ole mitään järkeä viedä lasta tunniksi pariksi hoitoon, vaikka kuinka olisi auki.

Ihme tämä nyky-yhteiskunta, missä lapset pitäisi pitää jossain lapsieriössä, mitä ei saa sekoittaa "aikuisten maailmaan".

Vierailija
20/80 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuu niin sanotusti että mikä työpaikka.......Jos vaikka sukeltaja niin en suosittele,suternööri bordelli.nno no no..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän