Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin evl kirkosta.

Vierailija
28.06.2024 |

Hei! Olen äsken eronnut Suomen evl kirkosta. Olen reilut kolme vuotta sitten tullut uskoon ( olen ollut kirkon jäsen aina, kastettu vauvana).  Maaliskuussa -21, 50v ikäisenä sain ottaa uskoa vastaan, uudestisyntyä.

Oma seurakuntani oli Raamatullinen tähän asti, joten pysyin jäseneenä. Nyt mädätys on kuiteinkin tullut myös sinne.

Suomen nykyevl. kirkon tilanne on järkyttävä, eksytyksen tie.

Nyt pitäisi löytää uusi uskonnollinen yhdistys, seurakunta. Kysyisin että löytyykö esim vapaista suunnista seurakunta missä ei ole naispappeja , vaan pelkästään miespappeja? Naispappeus on Raamatun vastaista.

Raamatullinen kaste on myös uskovan kaste, eikä lapsikaste. Kastekysymys ei kuiteinkaan ole ratkaiseva asia tilanteessani. Luterilaiselta puolelta löytyy esim. Lähetyshiippakunta, missä on vain miespappeja. Seurakunta mikä etsin täytyy olla konservatiivinen, Raamatun Sanassa pysyvä. Löytyykö vinkkejä vapaista suunnista, jotka täyttävät kriteerit? 

Kiitos etukäteen!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä olennainen: Asun Helsingissä, joten seurakunta saisi mielellään löytyä Helsinki, Espoo, Vantaa, y.m lähikunnista.

- Ap

Vierailija
2/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä olennainen: Asun Helsingissä, joten seurakunta saisi mielellään löytyä Helsinki, Espoo, Vantaa, y.m lähikunnista.

- Ap

Netistä? Olisi tätä päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan myös tehdä helikopterin. Pappi 59v.

Vierailija
4/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu. 

Vierailija
5/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Netistä? Olisi tätä päivää.

Näin on, olet oikeassa! Olenkin yrittänyt etsiä sieltä, mutta vielä ei ole tärpännyt se ; )

Vierailija
6/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu. 

Hellareissa on naispappeja. Tämä estää minua liittymästä.

Kaikkea hyvää! 

- Ap

Vierailija
7/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonikirkko. Konservatiivinen, patriarkaalinen, "high demand".

Vierailija
8/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Rautatieasemalla on yleensä näitä saarnaajia joiden kanssa voisit käydä juttelemassa.

Vierailija
9/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mormonikirkko. Konservatiivinen, patriarkaalinen, "high demand".

Olen kristitty, en ajo muuttaa uskontoani. Mormonismi on eri uskonto.

Vierailija
10/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä eksyneitä, jotka ovat mieltyneet saastaisiin hedelmiin ja päättäneet valtia taivaan sijasta helvetin.

Vierailija
11/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti protestantti, joten katolinen tai ortodoksikirkko ei tule kyseeseen. Anteeksi etten muistanut sitäkään mainita aloituksessa.

- Ap

Vierailija
12/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
13/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
14/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä suhtaudut käskyyn: Älä tapa, joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu?

Vierailija
15/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää jorpakkoon! Siinä saat kastetta tarpeeksi.

Vierailija
16/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin ketjuun oli sitten pakko tulla häiriköimään. 

- Ap

Vierailija
17/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen tietää, kysy siltä 

Vierailija
18/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin ketjuun oli sitten pakko tulla häiriköimään. 

- Ap

Oot vauvapalstalla. Sen pitäisi olla jo odotettua, että niin tulee käymään.

Vierailija
19/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea löytää vapaata suuntaa jossa ei olisi naispappeja. Adventisteilläkin on vai miten, en ole ihan varma?

Vierailija
20/67 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapeehän on jo nostanut sen naispeppeuden kiellon sellaiseen asemaan (ja se ei ole raamatullinen, se mainitaan Raamatussa vain yhdessä kohdassa, kun taas naisia toimii pappeina monessa kohdassa ihan ilman paheksuntaa).