Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuhjuinen olemus

Vierailija
28.06.2024 |

Olen 36-vuotias, kevyttä toimistotyötä tekevä nainen ja lopenkyllästynyt nuhjuiseen olemukseeni. En ymmärrä, miksi tyylikkyys on minulle niin vaikeaa, mutta se on. Hiukset hapsottavat, vaatteet roikkuvat. Bleiserit näyttävät naurettavilta, korkokengät sattuvat jalkoihin. En osaa kunnolla meikata. En tiedä, mitä osia kehossa pitäisi krostaa, mitä peitellä (olen 165 cm pitkä, 52 kg, sirohko rakenteeltani). Suurimmat murheet liittyvät ehdottomasti tukkaan ja huonoon ihoon. Hiuksia on paljon, mutta ne ovat ohuita ja liukkaita. Takkuuntuvat helposti. Naama on täynnä vanhoja aknejälkiä (ei kuoppia, mutta tummia arpia pitkin ja poikin enkä saa niitä pois). 

Tuskaisena olen lukenut tyyliin ja kapselivaatekaappiin liittyviä blogipostauksia. Kahlasin läpi jopa Konstigin aihetta sivuavan tietokirjan. 

Haluaisin olla tyylikäs ja hillitty. Työssäni joudun esiintymään jonkin verran, mutta varsinaista jakkupuku-osastoa en vaatekaappiini tarvitse. Mistä aloitan? Pitäisikö mennä pukeutumisneuvojalle vai meikkikouluun? Miten te tyylikkäät naiset sen teette? Auttakaa ryysy-Liisaa!

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkokengät tekevät pahaa jaloille ja niiden jatkuva käyttö aiheuttaa pysyviä vammoja. On paljon nättejä kenkämalleja ilman epämukavia korkoja! Ei tarvitse valita lenkkareiden ja korkkareiden väliltä.

Totta. Olen harkinnut kiilakorkokenkiä. Ehkä ne olisivat mukavammat? Yhdet nahkaiset ballerinat omistan, mutta ne eivät ole jaloille erityisen mukavat.

Ap

Vierailija
82/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytät Tantta Yli-Veijarilta, voidaan todeta: se on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa leikkaa polkkaa, sopii vain siroille ja näteille kasvoille. Älä pukeudu Marimekkoon, leveisiin liian lyhyisiin housuihin ja pyöreisiin silmälaseihin. Sopivat vain harvoille. Vältä laatikkomuotoja. Läskit käyttävät niitä. Ei peitä läskejä, korostaa.

Vierailija
84/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa joillakin naiskansanedustajilla on todella nuhjuinen olemus ja näillä jos jollakin olisi kyllä rahaa ja syytä panostaa edes vähän. 

Vierailija
85/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään tapauksessa leikkaa polkkaa, sopii vain siroille ja näteille kasvoille. Älä pukeudu Marimekkoon, leveisiin liian lyhyisiin housuihin ja pyöreisiin silmälaseihin. Sopivat vain harvoille. Vältä laatikkomuotoja. Läskit käyttävät niitä. Ei peitä läskejä, korostaa.

Hmm. Sellaisesta pitkästä polkasta olen haaveillut. Nyt on pitkä ja vähän mitäänsanomaton, kun tukka ei ole kunnolla paksu. Ei mikään hiirenhäntä kuitenkaan.

Ap

Vierailija
86/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa joillakin naiskansanedustajilla on todella nuhjuinen olemus ja näillä jos jollakin olisi kyllä rahaa ja syytä panostaa edes vähän. 

Outoja navettamekon näköisiä ryysyjä joillakin vasurieukoilla.

Vierailija
87/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Monesti olen ihmetellyt, miksi sellainen homsulookki. 

Vierailija
88/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pellavavaatteita vain, jos ovat laadukkaita, hyvällä leikkauksella ja paksumpia. Sellaiset ohuet ryppyiset kauhtanat jollain vaalealla jo valmiiksi kulahtaneella värillä tekevät kenet tahansa nuupahtaneiksi, vaikka niitä tietyt ekoeukot suosivatkin. Ovatkin kyllä väsyneen näköisiä noin yleisesti.

Vierailija
89/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En halua siis mitään meikkimaskia naamaan, vaan kevyen meikin, joka peittäisi pahimmat arvet. "

Kevyt meikki ei peitä.

Kyllä voi peittää, tekee kevyen meikkipohjan ja jälkien päälle peitevoidetta tai peitepuikkoa ja sitten häivytys. Pelkkä peitevoide jälkien päälle harvoin näyttää luontevalta, kun ei sulaudu oman ihon väriin samalla tavalla kuin meikkivoide- tai värivoidepohjaan, sekä ilman pohjaa liukuu helposti pois ym. Näin oman kokemukseni mukaan siis. 

Vierailija
90/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pellavavaatteita vain, jos ovat laadukkaita, hyvällä leikkauksella ja paksumpia. Sellaiset ohuet ryppyiset kauhtanat jollain vaalealla jo valmiiksi kulahtaneella värillä tekevät kenet tahansa nuupahtaneiksi, vaikka niitä tietyt ekoeukot suosivatkin. Ovatkin kyllä väsyneen näköisiä noin yleisesti.

Rupsun väriset pellavavaatteet :D Joo en käyttäisi. Vaikka av:n muotiasiantuntijoiden mukaan kesävaatteiden tulee olla beigeä tai sinistä pellavaa, lol.

Vierailija
91/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Täällä toinen ryysyLiisa, joka ei raaski ostaa uusia vaatteita yms ja välillä havahtuu siihen, että ehkä pitäisi. Ikää 43 ja ulkonäkö ei vielä tantta, varsi sporttinen. 

Suunnitelmissa on ostaa juurikin niitä laadukkaita istuvia, oikean kokoisia perusvaatteita, mutta silloin kun olisi varaa niin niitä ei (mukamas) löydy ja silloin kun ei olisi varaa, niin löytyy.. 

Itse pyrin edes:

-pesemään hiukset sen verran usein, että ne eivät olisi likaiset ja pitämään niissä värin häivyttämään harmaat.. 

-Kestovärjäämään kulmat, tekee tosi paljon kun kulmat eivät ole valjut

-pitämään ehjiä ja puhtaita vaatteita. 

Tuo HM:n alerekin kollaaminen osui ja upposi 😁

Vierailija
92/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöistä hoetaan kun ole ihan oma itsesi jos kuitenkin pitää näyttää ihan joltain muulta kuin itseltään.

Itselläni alkoivat meikit näyttämään nuhjuisemmalta kuin ilman meikkiä jotenka lopetin ne tökötit kokonaan. Iho kyllä alkoi kiittämään eikä silmät ärsyyntyneet enää kemikaaleista. Parempi ne tökötti rahat käyttää vaikka käymällä silloin tällöin kauneushoitolassa.

Vierailija
93/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita tällä:

- Käytä aina ripsaria ja rajaa silmät pehmeästi (ei mustaa, kovaa rajausta). Katseeseen tulee heti syvyyttä ja pirteyttä. Löytäisitkö tosi kevyen meikkipohjan, joka vain tasoittaa vähän ihoa?

- Käytä yksivärisiä vaatteita, laadukkaista materiaaleista. Halpaliikkeetkin voi sinänsä käydä, jos muuhun ei ole varaa, mutta suosi puuvillaa, viskoosia yms., ei esim. halpoja akryylivaatteita, polyesterivaatteita (vaikka polyester voi näyttää myös ihan laadukkaalta ja se nyppäänny.) Tämä yksivärisyys on tietysti makuasia, mutta minusta moniväriset kuosit näyttävät suurimmalla osalla ihmisiä jotenkin levottomilta ja vievät värin kasvoilta. Omaan silmään yksiväriset vaatteet ovat lähes aina tyylikkäämpiä. Esim. valkoinen yläosa, tummansininen alaosa. Tai tumma yläosa ja khaki-alaosa tms. Riippuu tietysti mistä tykkää! Esim. farkuissa tummansininen on siisti.

- Tarkastele vaatteiden muodostamaa linjaa. Hyvä nyrkkisääntö minusta on (ei aina, mutta yleensä), että jos yläosa on tiukka, alaosa on vähän väljempi ja toisinpäin. Tosin olet hoikka, joten voi passata hyvin sekin että on kapeahko ylä-ja alaosa. Olen itse samankokoinen melkein tismalleen kuin sinä ja minusta on tosi helppo löytää hyvin istuvia vaatteita.

Vierailija
94/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 jatkaa. Esim. mekoissa itselleni (ja olen siis samankokoinen kuin sinä) ei passaa YHTÄÄN sellaiset vähän polven yli pituudet. Vaatteen linja suhteessa kehoon on silloin tosi huono ja epäedullinen. Vähän polven yläpuolella oleva pituus tai reilusti lähes nilkkaan on paljon parempi.

Vierailija
95/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on jotenkin huvittavia kyselyjä. Me muut esim minä N56 olen käyttänyt paljon aikaa juutuubissa videoiden parissa, mitä tietynmallisella vartalolla pitää ottaa huomioon pukeutumisessa, mitä kannattaa vältellä 50+ vaatteissa ja kampauksissa. Mitä hiustyylejä suositellaan eri muotoisille kasvoille jne jne. Se on iso työ. Sitten joku Tuula-Marjatta pyyhkäisee paikalle ja luulee, että hänelle syötetään valmiiksi pureskeltuna parissa minuutissa kaikki valmiina. Jotenkin röyhkeää! Pysy homssuisena tai käytä aikaa ja rahaakin siistiin ulkonäköön. Mä en ilmaistyötä tee sulle ap.

Vierailija
96/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju. Täällä toinen ryysyLiisa, joka ei raaski ostaa uusia vaatteita yms ja välillä havahtuu siihen, että ehkä pitäisi. Ikää 43 ja ulkonäkö ei vielä tantta, varsi sporttinen. 

Suunnitelmissa on ostaa juurikin niitä laadukkaita istuvia, oikean kokoisia perusvaatteita, mutta silloin kun olisi varaa niin niitä ei (mukamas) löydy ja silloin kun ei olisi varaa, niin löytyy.. 

Itse pyrin edes:

-pesemään hiukset sen verran usein, että ne eivät olisi likaiset ja pitämään niissä värin häivyttämään harmaat.. 

-Kestovärjäämään kulmat, tekee tosi paljon kun kulmat eivät ole valjut

-pitämään ehjiä ja puhtaita vaatteita. 

Tuo HM:n alerekin kollaaminen osui ja upposi 😁

Mä pidän hiuksissa oman valkoisenharmaan värin ohimoilla. Se on ihan kaunis ja parempi kuin ulos kasvaneet värit, mitä näkee paljon.

Vierailija
97/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on jotenkin huvittavia kyselyjä. Me muut esim minä N56 olen käyttänyt paljon aikaa juutuubissa videoiden parissa, mitä tietynmallisella vartalolla pitää ottaa huomioon pukeutumisessa, mitä kannattaa vältellä 50+ vaatteissa ja kampauksissa. Mitä hiustyylejä suositellaan eri muotoisille kasvoille jne jne. Se on iso työ. Sitten joku Tuula-Marjatta pyyhkäisee paikalle ja luulee, että hänelle syötetään valmiiksi pureskeltuna parissa minuutissa kaikki valmiina. Jotenkin röyhkeää! Pysy homssuisena tai käytä aikaa ja rahaakin siistiin ulkonäköön. Mä en ilmaistyötä tee sulle ap.

Ohhoh, varmasti olisi tällä paikalle pyrähtäneellä harakalla ollut juuri ne tärkeimmät neuvot ja tiedot :D

Vierailija
98/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vaivaa ainoastaan huono itsetunto kuten suurinta osaa suomalaisista. Valitettavasti. 

Vierailija
99/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En halua siis mitään meikkimaskia naamaan, vaan kevyen meikin, joka peittäisi pahimmat arvet. "

Kevyt meikki ei peitä.

Kyllä voi peittää, tekee kevyen meikkipohjan ja jälkien päälle peitevoidetta tai peitepuikkoa ja sitten häivytys. Pelkkä peitevoide jälkien päälle harvoin näyttää luontevalta, kun ei sulaudu oman ihon väriin samalla tavalla kuin meikkivoide- tai värivoidepohjaan, sekä ilman pohjaa liukuu helposti pois ym. Näin oman kokemukseni mukaan siis. 

Itse inhoan meikin näköistä ja tuntuista meikkipohjaa, ja paras tuote tähän mennessä ollut Lumenen fresh skin tint, joka on näköjään tarjouksessakin nyt.

https://www.sokos.fi/tuote/100033367/lumene-invisible-illumination-inst…

Ps. Myydäänkö jossain vielä peitepuikkoja?

Vierailija
100/117 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näytät Tantta Yli-Veijarilta, voidaan todeta: se on ohi.

Tämä on totta. Jos on tietyn näköinen, en nyt käytä kuvaavia sanoja, mutta kaikki puunaaminen on jossain määrin turhaa eikä kukaan huomaa, mitä rytkyjä sulla on päälläsi. Tuonkin kohdalla ihmeteltiin ihan perustellusti, että missä se veronmaksajien rahoilla tehty "kaunistautuminen" oikein näkyy kun lopputulos on tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi