Hyvätuloiset keski-ikäiset pyytämässä kallista tavaraa ilmaiseksi
Yritin myydä arvokkaan huonekalun tässä hiljattain, mutta ei mennyt kaupaksi edes suht halpaan hintaan. Ei tullut yhtäkään viestiä. Lopulta annoin sen ilmaiseksi, ja kappas, viestejä tuli yhtäkkiä valtavasti. Ihan ymmärrettävää, mutta arvatkaa ketkä niitä viestejä laittoi eniten? No varakkaat keski-ikäiset rouvat. Aivan käsittämätöntä. Rahaa löytyy, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki nyhtää mikä irti lähtee.
Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen siitä, kenelle lopulta sen huonekalun annoin, koska menee varmasti käyttöön ja tarpeeseen, mutta alkoi ällöttävä nämä ihmiset, joilla aivan takuuvarmasti oli jo tämä esine omassa kodissa, mutta lisää pitää saada. Ja se tyyli jolla kirjoittivat oli niin epäkohtelias ja vaativa. Ei mitään kiitoksia tai muuta, vaan jos en vastannut heti niin tuli äkäistä viestiä.
Sanon tässä suoraan, että jos olet varakkaana esiintyvä henkilö, niin en anna sinulle mitään ilmaiseksi. En työpanosta, en tavaroita, en aikaa. En välttämättä edes vastaa viesteihin. Joku raja laitettava ahneudelle. On ihmisiä, jotka ihan aidosti tarvitsee tavaroita, ja he ovat aina, toistan, aina, joka ikinen kerta, teitä tärkeämpiä, ja menevät jonossa aina teidän ohi. Miten edes kehtaatte pyytää? Ja tosiaan, yksi henkilö, joka selvästi oli vähemmän varakas kuin nämä töykeät rouvat, olisi lopulta tarjonnut esineestä rahaakin sen saadakseen ja oli todella kohtelias kysyessään. Ihmiset on vaan niin käsittämättömän erilaisia, ja valitettavasti ne ei ole ne hyvät ihmiset, joille sitä rahaa kertyy.
Kommentit (90)
No on se mielestäni tosi erikoista, että sellaisia juttuja, mitä ennen vanhaan annettiin kavereille kiertoon hyvää hyvyyttään, laitetaankin nyt myyntiin tai pyydetään ihan ystäviltäkin rahaa. Kahdesti olen erehtynyt kyselyyn vastaamaan, että voisinhan minä tuon vaikka ottaa, ja seuraavaksi on tullutkin kommentti, että se on sitten 10 e. Itse annan kyllä vastakin ihan ilmaiseksi tarpeettomat esineet kavereille, kunhan vaan vielä käyttöön tulisivat.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama kun muutin. Hyväosaiset halusivat puolilmaseksi. Ite en olisi viitsinyt pokkana hakea. Nolotti välillä niiden ihmisten puolesta kun käytännössä uusi sohva johon itse käytin momen kuun palkan meni hädintudkin satasella. Sitä enempää ei olisi maksettu vaikka rahi mukana ja koko iso.
Ihan käypä hinta käytetystä sohvasta jollei joku tunnettu designer.
Tämän vuoksi designerkama tulee halvemmaksi, niistä saa hyvän hinnan kun niistä luopuu. Vaikka hankintahinta onkin kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama kun muutin. Hyväosaiset halusivat puolilmaseksi. Ite en olisi viitsinyt pokkana hakea. Nolotti välillä niiden ihmisten puolesta kun käytännössä uusi sohva johon itse käytin momen kuun palkan meni hädintudkin satasella. Sitä enempää ei olisi maksettu vaikka rahi mukana ja koko iso.
Miksi ihmeessä et vienyt uuteen kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itsekään sitä halunnut. Kehtasi muilta kuitenkin pyytää siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pariutumisesta kuullut? Esimerkiksi. Toisen kanssa yhteen muuttaessa on harvemmin tarvetta/tilaa kahdelle kappaleelle kaikkea. Jollain toisella taas voi olla samoja esineitä nolla kappaletta. Tässä sinulle ihan se peruslogiikka kaupankäynnissä ja vaihtokaupassa. Sulla on jotain mitä toinen tarvitsee, hän antaa sen tai myy sulle, ja niin saadaan taas tasapaino maailmaan. Ne jotka sitten nappaakin itselleen jotain ylimääräistä häiritsee tätä tasapainoa ja kaatopaikat täyttyy niiden hamstereiden roinasta, ja edelleen joku toinen on ilman.
Ap on selkeä sädekehänsä kiillottaja. Kierrättäminen tulotasosta riippumatta on hyvä asia luonnon kannalta. Jos ei ole köyhiä ottajia, miksipä ei voisi antaa rikkaalle.
Käytit siihen monen kuukauden palkkasi, joten pariutumishenkilöllä oli ilmeisesti parempi sohva. Kuka ostaa monen kuukauden liksan arvoisen sohvan? Ei ihme, että toisilla rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Käytit siihen monen kuukauden palkkasi, joten pariutumishenkilöllä oli ilmeisesti parempi sohva. Kuka ostaa monen kuukauden liksan arvoisen sohvan? Ei ihme, että toisilla rahat riittää.
En ole se jolle yrität vattuilla, mutta laadukas huonekalu on hyvä sijoitus. Varsinkin käytettynä, mutta jonkunhan se pitää ensin ostaa uutena. Esim opiskelijabudjetilla monen kuukauden palkka (=osa-aikatyö) ei välttämättä ole valtava summa, mutta sillä ostettu sohva kestää käyttöä ja on siksi hyvä valinta. Ei voi tietää etukäteen milloin sen kumppanin löytää, jos löytää, esim pääkaupunkiseudulla on valtavasti sinkkuja, jotka eivät edes etsi kumppania jne, eli se sohva hankitaan yksin. En tiedä miksi teille joillekin yksinkertaiset elämän tosiasiat pitää vääntää rautalangasta, mutta näin se elämä vaan menee. Jos tietäisi tulevaisuuden etukäteen niin jokainen meistä olisi tehnyt fiksumpia valintoja monissa asioissa. Onneksi sinä tietysti olet se yksi poikkeustapaus, koska olet täydellinen, ja siitä olen tosi onnellinen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä ap kostaa varakkaalle ilmaishakijalle. Poraa huonekalu rikki sisältäpäin siten ettei näy mutta varmasti hajoaa pian käytössä. Koska ilmaiskappale ei takuuta ja olet sen luonnollisesti itsekin tuollaisena jostain saanut :)
Tää maailma on täynnä vääryyttä ja se on osa elämää ja pakko hyväksyä. Mutta joskus voit oveluudella potkaista takaisin.
Kuulostaa sairaalta. Kaikenlaisia sitä onkin, tuossahan voi loukkaantuakin jos huonekalu hajoaa alta. Miten ovatkin jotkut pahantahtoisia!
Niin. Ei me kaikille hyvää toivota. Kuten et sinäkään. Sä oot ehkä ollut etuoikeutetussa asemassa, mutta se ei suojaa sinua koko elämäsi ajan. Tervetuloa vuoteen 2024.
Toivottavasti tämä on provo.
En tajua miten joku jonku some perusteella laittelee leimoja että toi on rikas ja toi köyhä...
Eiks ne blingblingit yleensä oo alempaa tulotasoa? Muuten kyl ei jonku some perusteella voi arvailla...