Hyvätuloiset keski-ikäiset pyytämässä kallista tavaraa ilmaiseksi
Yritin myydä arvokkaan huonekalun tässä hiljattain, mutta ei mennyt kaupaksi edes suht halpaan hintaan. Ei tullut yhtäkään viestiä. Lopulta annoin sen ilmaiseksi, ja kappas, viestejä tuli yhtäkkiä valtavasti. Ihan ymmärrettävää, mutta arvatkaa ketkä niitä viestejä laittoi eniten? No varakkaat keski-ikäiset rouvat. Aivan käsittämätöntä. Rahaa löytyy, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki nyhtää mikä irti lähtee.
Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen siitä, kenelle lopulta sen huonekalun annoin, koska menee varmasti käyttöön ja tarpeeseen, mutta alkoi ällöttävä nämä ihmiset, joilla aivan takuuvarmasti oli jo tämä esine omassa kodissa, mutta lisää pitää saada. Ja se tyyli jolla kirjoittivat oli niin epäkohtelias ja vaativa. Ei mitään kiitoksia tai muuta, vaan jos en vastannut heti niin tuli äkäistä viestiä.
Sanon tässä suoraan, että jos olet varakkaana esiintyvä henkilö, niin en anna sinulle mitään ilmaiseksi. En työpanosta, en tavaroita, en aikaa. En välttämättä edes vastaa viesteihin. Joku raja laitettava ahneudelle. On ihmisiä, jotka ihan aidosti tarvitsee tavaroita, ja he ovat aina, toistan, aina, joka ikinen kerta, teitä tärkeämpiä, ja menevät jonossa aina teidän ohi. Miten edes kehtaatte pyytää? Ja tosiaan, yksi henkilö, joka selvästi oli vähemmän varakas kuin nämä töykeät rouvat, olisi lopulta tarjonnut esineestä rahaakin sen saadakseen ja oli todella kohtelias kysyessään. Ihmiset on vaan niin käsittämättömän erilaisia, ja valitettavasti ne ei ole ne hyvät ihmiset, joille sitä rahaa kertyy.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät näiden ihmisten pankkitilien sadoja ja mitä esineitä heiltä kotoaan löytyy?
Minun miljonääri-isäni pukeutuu ja elää hyvin vaatimattomasti, hänen saldoaan ei ikinä pystyisi päälle päin arvaamaan.
Yleensä ne joilla on vähemmän, koreilevat. Niitä joilla on, ei niin kiinnosta.
Piheys on eri asia. Kyllä varsinkin hyvin tienaavat muusikot elävät aika yltäkylläisyydessä lehtien ja juttujen perusteella.
Hän on pihin vastakohta, hyvinkin antelias muita ihmisiä kohtaan. Käyttää myös paljon aikaa ja rahaa luonnonsuojeluun. Häntä nyt vain ei kiinnosta materia ja ulkoiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n rahan mukaan ihmisten arvottaminen on samanlaista kuin muukin ulkonäön perusteella arvottaminen.
Ajatelkaas jos joku kieltäytyisi antamasta köyhälle, sanoisi että on varmaan laiska ja tyhmä kun on köyhä eikä mitään siksi ansaitsekaan. (tai eri painoiselle, eri väriselle jne...)
Kaikilla meistä on ennakkoluuloja mutta voimme valita silti että kohtelemme kaikkia muita ihmisiä yhtä hyvin.
Tilanne on täsmälleen sama ja toisten arvottamista.
Ihan hyvä DARVO, mutta ei toimi. Jos jollain on jo tarpeeksi niin miksi pitäisi saada lisää. Toisella ei ole tarpeeksi niin todellakin se on se jolle pitää jotain antaa. Rikkaus ei ole luonteenpiirre tai synnynnäinen ominaisuus. Raha on ostamista varten. Piste.
Minulle raha ei ole ostamista varten vaan luomassa turv
Ette te porvarit ole pyytäneet siihen haukkumiseen lupaa ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ette te porvarit ole pyytäneet siihen haukkumiseen lupaa ennenkään.
Lue uudelleen tuo kirjoittamasi kommentti ja katso peiliin jos haluat nähdä kuka täällä nyt on haukkumassa, yleistämässä ja käyttäytymässä öykkärimäisesti.
Kyllä. Se olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei halua hyvätuloiselta apua päästäkseen eroon hyödyttömästä rojusta?
Eikös se ole tärkeitä että se tavara tulee kierrätettyä ja sinun ei tarvi maksaa kaatopaikkamaksuja siitä eroon päästäksesi?
Mieluummin maksan kaatopaikkamaksun kuin annan yhdellekään varakkaalle mitään ilmaiseksi :) ei ole minulla sellaista rahapulaa onneksi. Jos varakkaat haluavat olla varakkaita, niin rahahan on juuri sitä varten, että sillä niitä tavaroita hankitaan. Kun ei ole kivaa luonnetta, jonka avulla ihmisten kanssa sopia asioista, niin tarvitsee rahaa. Sellaisen kanssa en tee yhteistyötä ilmaiseksi. Ymmärrän, jos ei pysty maksamaan, koska köyhyydelle on hirmu monta syytä, jotka ei ole henkilön oma syy. Esim sairaus tai mitä vaan. Siksi sellainen henkilö on aina etusijalla. Ja jos joku rikas haluaa lapselleen tavaraa, niin opettaa lapsensa ihan omin voimin ottamaan yht
Hmm, en tajunnut että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Törmäsin nyt 43-vuotiaana ensimmäistä kertaa. Luulin että tällaiset katkerat ihmiset ovat urbaania legendaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en tajunnut että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Törmäsin nyt 43-vuotiaana ensimmäistä kertaa. Luulin että tällaiset katkerat ihmiset ovat urbaania legendaa.
Sama täällä... Meni hyvin pitkään elämässä ennen kuin ymmärsin että tuollaisia oikeasti on olemassa...
Ap haluaa tuntea itseään hyväksi ihmiseksi ja hänet ketuttaa, kun hän ei saa sitä latausta ja tuntea itseään hyväntekijäksi, kun tavaran hakija ei ole köyhä. Annetaan osasto ei ole hyväntekeväisyyttä varten. Ilmoitukseen voi toki laittaa teksin, että annetaan vaan vähävaraiselle. Itse olen elänny hyvässä uskossa, että teen antajalle palveluksen, kun vapautan hänet turhasta tavarasta. Jotenkin ällöttää ajatus, että antaja kuvittelee itseään jotenkin korkeampaan auttajan asemassa olevaksi.
Meillä on kierrätyskirpputori, johon voi lahjoittaa hyvää tavaraa. Rahat menevät työllisyyspalveluiden kehittämiseen.
Sinne olen vienyt turhiksi jääneitä tavaroita, kun olen joskus innokkaana ostanut esim. leiipäkoneen ja ilmastointilaitteen, joka kyllä toimii, mutta ei ole erityisen tehokas, ostettiin itselle parempi.
Kaikki viemäni tavarat ovat ehjiä ja puhtaita ja käyttöohjeet on mukana.
En viitsisi mihinkään itsemyyntiin alkaa, jos siinä vielä pitäisi kytätä, kenelle myy tai antaa tavaroita ja kenen autolla tulee noutamaan.
Tarpeettomasta tavarasta vain pitää päästää irti, jos sitä ei tarvitse.
Keski-ikäinen rouva olen. Mutta varakkuudestani sinä et tiedä mitään.
Ja ilmaiseksi en kyllä ottaisi juuri mitään. En muutenkaan erityisesti tarvitse tavaraa; sitä on mieluummin liikaa.
En ymmärrä, miksi yhden pitäisi maksaa ja toisen ei? Ap halusi eroon tavarasta, kiitollinenhan sitä kuuluu olla jos joku hakee pois ja säästää kierrätyskeskukseen menon vaivalta ja hinnalta...
Keski-ikäinen puolisoni pyrki taannoin pääsemään eroon autotallin perällä pölyttyneestä autosta. Malli sellainen, joka periaatteessa kiinnostaa museoautoharrastajia.
Kun ilmoituksessa luki 'ilmainen', ei kukaan tullut noutamaan. Kun laittoi hintaa 20 eur, löytyi ostaja nopeasti.
En tiedä, tuliko uunotettua tuntematonta saitaa ja pihiä ihmistä, jolle iski 'Sulo Vilenit'. (Keski-ikäiset tietää Tankki täyteen -sarjan.)
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa tuntea itseään hyväksi ihmiseksi ja hänet ketuttaa, kun hän ei saa sitä latausta ja tuntea itseään hyväntekijäksi, kun tavaran hakija ei ole köyhä. Annetaan osasto ei ole hyväntekeväisyyttä varten. Ilmoitukseen voi toki laittaa teksin, että annetaan vaan vähävaraiselle. Itse olen elänny hyvässä uskossa, että teen antajalle palveluksen, kun vapautan hänet turhasta tavarasta. Jotenkin ällöttää ajatus, että antaja kuvittelee itseään jotenkin korkeampaan auttajan asemassa olevaksi.
En ole koskaan hakenut itse, mutta antanut kyllä olen. Olen aina kiittäyt hakijaa kun on säästänyt minulta vaivaa, että minulta hakiessasi todellakin tekisit palveluksen. Hakijat sitten kiittelevät takaisin. Molemmat ovat tyytyväisiä.
Ap tosiaan varmaan hakee jotain hyvän olon tunnetta siitä että toinen kiljahtelee riemusta hänen laupeutensa vuoksi.
moonis, sperma ja koiran oksennusta ongelmajäte sohvassa varmaa hyvä tuloinen edes katsoisi. kaupan päälle täit ja torakat.
On hyvä kyseenalaistaa, onko huonekalu arvokas, jos ei mene kaupaksi. Edulliseenkaan hintaan.
Arvokas muille kuin omistajalleen. Ja hänkin haluaa siitä eroon.
Ihmiset usein yliarvioivat tavaroidensa hintaa. Myyntiin laittaminen on hyvä keino palauttaa realismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ikä vaikuttaa varakkuuteen? Olen pienituloinen 50+. Ei ole omaisuutta tai säästöjä.
Sanotaanko, että jotkut oikein esittelemällä esittelevät sitä varakkuuttaan somessaan. Ikä vaikuttaa siksi, että nuorena harvemmin on vielä muuta kuin ehkä vanhempien rahaa ja on tosi noloa että nämä tyypit kehtaavat pyytää itseään selkeästi nuorenmalta ja vähävaraisemmalta ihmiseltä tavaraa. Luulin että oikeistolaisten koko motto oli, että kaikesta pitää maksaa ja yhteiskunnan tukea ei saa pyytää, mutta se ilmeisesti pätee vain köyhiin, että rikkailta ei saisi pyytää mitään. Edes rahaa tavarasta...
Rikkaat ei esittele omaisuuttaan somessa.
Itsellä sama kun muutin. Hyväosaiset halusivat puolilmaseksi. Ite en olisi viitsinyt pokkana hakea. Nolotti välillä niiden ihmisten puolesta kun käytännössä uusi sohva johon itse käytin momen kuun palkan meni hädintudkin satasella. Sitä enempää ei olisi maksettu vaikka rahi mukana ja koko iso.
seuraavaan ilmoitukseesi kannattaa laittaa ilmainen kotiin kuljetus pääset samalla tekemään asunto tarkistuksen kuinka varakkaaseen kotiin romusi päätyi. onko apllä folio hattu vai kuviteltu renkas päänsä päällä pyörimässä. kalvo on tietenkin säästetty pyhälle pietarille.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama kun muutin. Hyväosaiset halusivat puolilmaseksi. Ite en olisi viitsinyt pokkana hakea. Nolotti välillä niiden ihmisten puolesta kun käytännössä uusi sohva johon itse käytin momen kuun palkan meni hädintudkin satasella. Sitä enempää ei olisi maksettu vaikka rahi mukana ja koko iso.
Käytetystä sohvasta en maksais ikinä mitään. Mutta vävyn treenikselle voisin bongaamani ilmaisen tai lähes ilmaisen sohvan noutaa ja viedä.
Terveisin keskituloinen (53 tonttuu vuodessa, siis mulla. Puolisolla vähän vähemmän).
Jos ilmaiseksi kelpaa noin hyvin, hinta, esitttely, yms on mennyt pieleen. Tavis kun myy, voi käydä noin.joku trokari olis maksanut ehkä 20-30% arvosta hyvällä tuuriĺa.
Minulle raha ei ole ostamista varten vaan luomassa turvaa. Esim sairastumisen, työttömyyden varalle.
Onko ok sitten dissata köyhiäkin kun rikkaitakin?