Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset keski-ikäiset pyytämässä kallista tavaraa ilmaiseksi

Vierailija
28.06.2024 |

Yritin myydä arvokkaan huonekalun tässä hiljattain, mutta ei mennyt kaupaksi edes suht halpaan hintaan. Ei tullut yhtäkään viestiä. Lopulta annoin sen ilmaiseksi, ja kappas, viestejä tuli yhtäkkiä valtavasti. Ihan ymmärrettävää, mutta arvatkaa ketkä niitä viestejä laittoi eniten? No varakkaat keski-ikäiset rouvat. Aivan käsittämätöntä. Rahaa löytyy, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki nyhtää mikä irti lähtee.

Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen siitä, kenelle lopulta sen huonekalun annoin, koska menee varmasti käyttöön ja tarpeeseen, mutta alkoi ällöttävä nämä ihmiset, joilla aivan takuuvarmasti oli jo tämä esine omassa kodissa, mutta lisää pitää saada. Ja se tyyli jolla kirjoittivat oli niin epäkohtelias ja vaativa. Ei mitään kiitoksia tai muuta, vaan jos en vastannut heti niin tuli äkäistä viestiä. 

Sanon tässä suoraan, että jos olet varakkaana esiintyvä henkilö, niin en anna sinulle mitään ilmaiseksi. En työpanosta, en tavaroita, en aikaa. En välttämättä edes vastaa viesteihin. Joku raja laitettava ahneudelle. On ihmisiä, jotka ihan aidosti tarvitsee tavaroita, ja he ovat aina, toistan, aina, joka ikinen kerta, teitä tärkeämpiä, ja menevät jonossa aina teidän ohi. Miten edes kehtaatte pyytää? Ja tosiaan, yksi henkilö, joka selvästi oli vähemmän varakas kuin nämä töykeät rouvat, olisi lopulta tarjonnut esineestä rahaakin sen saadakseen ja oli todella kohtelias kysyessään. Ihmiset on vaan niin käsittämättömän erilaisia, ja valitettavasti ne ei ole ne hyvät ihmiset, joille sitä rahaa kertyy.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ap kostaa varakkaalle ilmaishakijalle. Poraa huonekalu rikki sisältäpäin siten ettei näy mutta varmasti hajoaa pian käytössä. Koska ilmaiskappale ei takuuta ja olet sen luonnollisesti itsekin tuollaisena jostain saanut :)

Tää maailma on täynnä vääryyttä ja se on osa elämää ja pakko hyväksyä. Mutta joskus voit oveluudella potkaista takaisin.

Vierailija
22/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin yhden 1940 luvun antiikki sohvan mutta sitä kävi katomassa kaksi varakasta ihmistä ja tarjosivat 100 euroa 700 euron sohvasta. Sohvan oli asiantuntija arvioinut. Lopulta myin sen yhdelle nuorelle nais verhoilijalle 550 eurolla joka sanoi että tekee siihen uuden kankaan ja se on kuin uusi sen jälkeen.

1940 ei ole antiikkia. Jos keksit satuja niin yritä edes vähän kuulostaa uskottavalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä ap kostaa varakkaalle ilmaishakijalle. Poraa huonekalu rikki sisältäpäin siten ettei näy mutta varmasti hajoaa pian käytössä. Koska ilmaiskappale ei takuuta ja olet sen luonnollisesti itsekin tuollaisena jostain saanut :)

Tää maailma on täynnä vääryyttä ja se on osa elämää ja pakko hyväksyä. Mutta joskus voit oveluudella potkaista takaisin.

Mä en ihan vilpittömästi tajua, että mitä vääryyttä siinä on, että X ilmoittaa antavansa sohvan ilmaiseksi ja Y ilmoittaa, että hän voisi tulla sohvan ilmaiseksi hakemaan. Mitä väliä kenenkään tuloilla ja varallisuudella on tässä pelissä? Jos haluatte, että joku tavara menee Oikeasti Köyhille, niin antakaa Hopelle, paikalliselle asunnottomien asumisyksikölle, turvakodille, diakoniatyölle... 

Vierailija
24/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sairaalta. Kaikenlaisia sitä onkin, tuossahan voi loukkaantuakin jos huonekalu hajoaa alta. Miten ovatkin jotkut pahantahtoisia! 

Vierailija
25/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sairaalta. Kaikenlaisia sitä onkin, tuossahan voi loukkaantuakin jos huonekalu hajoaa alta. Miten ovatkin jotkut pahantahtoisia! 

Niin. Ei me kaikille hyvää toivota. Kuten et sinäkään. Sä oot ehkä ollut etuoikeutetussa asemassa, mutta se ei suojaa sinua koko elämäsi ajan. Tervetuloa vuoteen 2024.

Vierailija
26/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin joku aika sitten Toriin ilmoituksen, että annan ilmaiseksi paketillisen vauvan vaatteita, joista en uskalla mennä takuuseen, ettei olisi jotain kestotahraa, pientä reikää, vähän venähtänyttä kuminauhaa yms., kuitenkin suoraan meiltä käytöstä ihan katseenkestävää vaatetta. Vaatteista tuli useampi viesti, ja ensimmäisen kanssa saatiin sovittua nouto. Hän tuli Skodan sähkömaasturilla hakemaan ja oli itse hyvin siististi vaatetettu ihminen, pienen vauvan kanssa. Kohteliaasti kiitti. 

Tuo tuntui ehkä vähän hassulta, mutta sitten rupesin miettimään, että miksi ihmeessä? Jos minä olen valmis antamaan jotain tavaraa ilmaiseksi, niin mitä väliä sillä on, kenelle se menee? Fiksuhan tuo perhe vain oli, jos ei halua käyttää paljoa rahaa vauvanvaatteisiin, olen todellakin tajunnut tässä itsekin, ettei niihin kauheasti kannata investoida, kun jäävät pieniksi hetkessä ja/tai sitten tulee joku ikitahra, jota ei saa enää pestyä

Skodan katumaasturi voi olla leasing-auto, ja luottokortti vedetty niin tappiin että arjessa on säästettävä. Siistit vaatteet voi olla kauan sitten parempina aikoina hankittuja. Ja kuten sanoitkin niin fiksua on vauvanvaatteiden kiertys joka tapauksessa.

Vierailija
27/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen paljonkin laittanut tavaraa ilmaiseksi tarjolle erilaisiin roskalavaryhmiin kun tyhjäsin isoa omakotitaloa muuttoa varten. Noutajissa oli kyllä ihan kaikenlaisia ihmisiä. Noin keskimäärin niiden varakkaammalta vaikuttavien kanssa oli huomattavasti kivempi asioida.

Vierailija
28/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin joku aika sitten Toriin ilmoituksen, että annan ilmaiseksi paketillisen vauvan vaatteita, joista en uskalla mennä takuuseen, ettei olisi jotain kestotahraa, pientä reikää, vähän venähtänyttä kuminauhaa yms., kuitenkin suoraan meiltä käytöstä ihan katseenkestävää vaatetta. Vaatteista tuli useampi viesti, ja ensimmäisen kanssa saatiin sovittua nouto. Hän tuli Skodan sähkömaasturilla hakemaan ja oli itse hyvin siististi vaatetettu ihminen, pienen vauvan kanssa. Kohteliaasti kiitti. 

Tuo tuntui ehkä vähän hassulta, mutta sitten rupesin miettimään, että miksi ihmeessä? Jos minä olen valmis antamaan jotain tavaraa ilmaiseksi, niin mitä väliä sillä on, kenelle se menee? Fiksuhan tuo perhe vain oli, jos ei halua käyttää paljoa rahaa vauvanvaatteisiin, olen todellakin tajunnut tässä itsekin, ettei niihin kauheasti kannata investoida, kun jäävät pieniksi hetkessä ja/tai sitten tulee joku ikitahra, jota ei saa enää pestyä

Tunnen henkilön, joka toimii tukihenkilönä irakilaiselle pakoilaiseperheelle. Voisin kuvitella, että hän voisi hakea perheeseen syntyvälle vauvalle noin vaatteita. Omianikin on joitain mennyt perheen äidille.

Vierailija
29/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei me kaikille hyvää toivota. Kuten et sinäkään. Sä oot ehkä ollut etuoikeutetussa asemassa, mutta se ei suojaa sinua koko elämäsi ajan. Tervetuloa vuoteen 2024.

Ihan oikeasti, olen ehkä kolme kertaa elämässäni toivonut toiselle ihmiselle pahaa. Minusta sellainen on sairasta ja hävettää nuo hetket. Jos jostain ihmisestä en pidä, niin toivon että en hänen kanssaan joudu olemaan tekemisissä.

Jostain niin olemattomasta asiasta kuin toisen varallisuus, en ymmärrä mitenkään kuinka joku kykenee pahaa toiselle toivomaan, omat huonot hetkeni sentään olivat astekertaa vakavampia. (esim siskoni eksä oli väkivaltainen ja tuhosi siskoni itsetunnon)

En ole erityisen etuoikeutettu, elämässä ollut enemmän isoja vastoinkäymisiä kuin suurin osa koskaan joutuu kokemaan.

Vierailija
30/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, olen ehkä kolme kertaa elämässäni toivon

Se on mielenkiintoista, miten amerikassa kateus saa ihmisen motivoitumaan ja tavoittelemaan sitä mitä kadehtii toiselta, siis työn kautta, kun näemmä suomalainen kadehtija haluaa tuhota sen hyvän toiselta. Tiedän kumpi suhtautumistapa on minusta terveempi.

Vierailija
31/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen paljonkin laittanut tavaraa ilmaiseksi tarjolle erilaisiin roskalavaryhmiin kun tyhjäsin isoa omakotitaloa muuttoa varten. Noutajissa oli kyllä ihan kaikenlaisia ihmisiä. Noin keskimäärin niiden varakkaammalta vaikuttavien kanssa oli huomattavasti kivempi asioida.

Se ulkonäkö hän kertoo lähinnä vain siitä että elämänhallinta on enimmäkseen kunnossa ja ottaa muut huomioon. Köyhäkin voi pukeutua kauniisti ja siististi. Vaatteita kun saa ilmaiseksikin nykyään.

Vierailija
32/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kehtaa selitellä. Aivan kamalaahan tuollainen on eikä mitenkään normaalia. Jonkinlaista itsetutkiskelun paikkaa varmasti sinulla.... 

Vierailija
33/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Ihan oikeasti, olen ehkä kolme kertaa elämässäni toivonut toiselle ihmiselle pahaa. Minusta sellainen on sairasta ja hävettää nuo hetket. Jos jostain ihmisestä en pidä, niin toivon että en hänen kanssaan joudu olemaan tekemisissä.

Jostain niin olemattomasta asiasta kuin toisen varallisuus, en ymmärrä mitenkään kuinka joku kykenee pahaa toiselle toivomaan, omat huonot hetkeni sentään olivat astekertaa vakavampia. (esim siskoni eksä oli väkivaltainen ja tuhosi siskoni itsetunnon)

En ole erityisen etuoikeutettu, elämässä ollut enemmän isoja vastoinkäymisiä kuin suurin osa koskaan joutuu kokemaan. >>

Hohhoijaa. Oot hyvä ihminen, varsin herkkä ja maltillisesti (riittävästi) älykäs. En jaksa kiusoitella enempää.

Vierailija
34/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulostaa sairaalta. Kaikenlaisia sitä onkin, tuossahan voi loukkaantuakin jos huonekalu hajoaa alta. Miten ovatkin jotkut pahantahtoisia! 

Älä kehtaa selitellä. Aivan kamalaahan tuollainen on eikä mitenkään normaalia. Jonkinlaista itsetutkiskelun paikkaa varmasti sinulla....  

Narsistit, sosiopaatit, narsiatiset sosiopaatit... 

Viallisia, yhteiskuntakelvottomia ihmisiä. 

Vierailija
35/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt roskalavaa jonkin verran, ja nykyään valitsen sen jolle annan aina pärstäkertoimen mukaan. Huolitellun näköiset ihmiset todennäköisimmin saapuvat paikalle ajallaan ja muutenkin käyttäytyvät fiksummin kuin homssuiset.

Tulotasolle ihan sama minulle, haluan mahdollisimman vähällä säätämisellä tavarastani eroon. 

Vierailija
36/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus annoin vanhan pesukoneen ja toisella kerralla hyvät talvirenkaat ilmaiseksi. Ehtona se, että itse kantavat ja kuskaavat pois. Ei kantoapua eikä kuljetusta saatavana. Onnettomuuden vuoksi jouduin pyörätuoliin, samalla loppui autoilu ja pesukoneen tarve koska muutin tuettuun asumisyksikköön.

Ai että sitä kyselijöiden määrää "voitsä tuoda ne sinne ja tänne, voin vaikka maksaa esim 5€".

Pesukoneen haki keski-ikäinen mies uudehkolla maasturi Mersulla ja renkaat meni vanhemman miehen hybridi land roverin kyytiin, kumpaakaan ei edes kiittänyt.

Nykyään maksan ennemmin siitä että Sortti hakee romut pois.

Vierailija
37/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus annoin vanhan pesukoneen ja toisella kerralla hyvät talvirenkaat ilmaiseksi. Ehtona se, että itse kantavat ja kuskaavat pois. Ei kantoapua eikä kuljetusta saatavana. Onnettomuuden vuoksi jouduin pyörätuoliin, samalla loppui autoilu ja pesukoneen tarve koska muutin tuettuun asumisyksikköön.

Ai että sitä kyselijöiden määrää "voitsä tuoda ne sinne ja tänne, voin vaikka maksaa esim 5€".

Pesukoneen haki keski-ikäinen mies uudehkolla maasturi Mersulla ja renkaat meni vanhemman miehen hybridi land roverin kyytiin, kumpaakaan ei edes kiittänyt.

Nykyään maksan ennemmin siitä että Sortti hakee romut pois.

Minä olen tuollaiset jättänyt oven eteen jottei tarvi tyyppejä moikkailla. Sanon että hakekaa sovittuun aikaan tai etsin toisen halukkaan. Hyvin on toiminut. En kaipaa mitään kiitoksia vaan vaivattomuutta. 

Vierailija
38/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hyvä tuloinen mutta en maksa mistään mitään josnmahollista. Vaikka olisin maailman rikkain en silti maksais jos voin siltä välttyä.

Vierailija
39/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei halua hyvätuloiselta apua päästäkseen eroon hyödyttömästä rojusta?

Eikös se ole tärkeitä että se tavara tulee kierrätettyä ja sinun ei tarvi maksaa kaatopaikkamaksuja siitä eroon päästäksesi? 

Vierailija
40/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se köyhä, autoton ihminen edes kuljettaisi huonekalun? Tämä on aina minulle ongelma, kun yritän ostaa huonekaluni käytettynä.

Ymmärrän kyllä pointtisi. Annoin itse Torissa mukeja, ja autollahan ne kurvattiin hakemaan. Tietysti toivoisi, että menisi jollekin todella tarvitsevalle mutta tosiaan, olihan nekin autolliselle helpompi hakeakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme