Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset keski-ikäiset pyytämässä kallista tavaraa ilmaiseksi

Vierailija
28.06.2024 |

Yritin myydä arvokkaan huonekalun tässä hiljattain, mutta ei mennyt kaupaksi edes suht halpaan hintaan. Ei tullut yhtäkään viestiä. Lopulta annoin sen ilmaiseksi, ja kappas, viestejä tuli yhtäkkiä valtavasti. Ihan ymmärrettävää, mutta arvatkaa ketkä niitä viestejä laittoi eniten? No varakkaat keski-ikäiset rouvat. Aivan käsittämätöntä. Rahaa löytyy, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki nyhtää mikä irti lähtee.

Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen siitä, kenelle lopulta sen huonekalun annoin, koska menee varmasti käyttöön ja tarpeeseen, mutta alkoi ällöttävä nämä ihmiset, joilla aivan takuuvarmasti oli jo tämä esine omassa kodissa, mutta lisää pitää saada. Ja se tyyli jolla kirjoittivat oli niin epäkohtelias ja vaativa. Ei mitään kiitoksia tai muuta, vaan jos en vastannut heti niin tuli äkäistä viestiä. 

Sanon tässä suoraan, että jos olet varakkaana esiintyvä henkilö, niin en anna sinulle mitään ilmaiseksi. En työpanosta, en tavaroita, en aikaa. En välttämättä edes vastaa viesteihin. Joku raja laitettava ahneudelle. On ihmisiä, jotka ihan aidosti tarvitsee tavaroita, ja he ovat aina, toistan, aina, joka ikinen kerta, teitä tärkeämpiä, ja menevät jonossa aina teidän ohi. Miten edes kehtaatte pyytää? Ja tosiaan, yksi henkilö, joka selvästi oli vähemmän varakas kuin nämä töykeät rouvat, olisi lopulta tarjonnut esineestä rahaakin sen saadakseen ja oli todella kohtelias kysyessään. Ihmiset on vaan niin käsittämättömän erilaisia, ja valitettavasti ne ei ole ne hyvät ihmiset, joille sitä rahaa kertyy.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Oot hyvä ihminen, varsin herkkä ja maltillisesti (riittävästi) älykäs. En jaksa kiusoitella enempää.

Tekstikirjaesimerkki narskun vastauksesta. Naureskelee toiselle kun kokee oman asemansa uhatuksi.

Taisi palstalta kerrankin löytyä ihan ehta, ensimmäistä kertaa uskon että tämä nyt voisi sellainen olla. 

Jos ei niin jotenkin muuten viallinen yksilö. Normaali ei edes ajattele kostavansa täysin vieraalle ihmiselle yhtään mitään. 

Vierailija
42/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä etuoikeus köyhillä on saada ilmaista tavaraa? Erityisesti maassa missä koulutus on kustannettu yhteisistä varoista ja kaikilla on samanlaiset uramahdollisuudet, loppu on itsestä kiinni. Miksi hyvätuloisia pitäisi sortaa ja eriarvoistaa?

Älä anna tavaraa ilmaiseksi jos tuntuu pahalta antaa se sille joka sattuu noutamaan. Luulisi olevan plussaa että pääset rojuistasi eroon. Miten se on sinulta pois kuka sen hakee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi vähempää kiinnostaa kuka tavaran hakee kunhan saapuu paikalle sovittuun aikaan. 

Koen että tekevät minulle palveluksen kun hakevat, ja minä samalla heille. 

Vierailija
44/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät saavat jo kaiken muunkin ilmaiseksi. Työssä käyvät joutuvat itse kaiken maksamaan ja vielä niiden köyhienkin elämän lisäksi. 

Mielestäni on enemmän kuin reilua että hyvätuloinenkin joskus saisi jotain ilmaiseksi. 

Vierailija
45/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Oot hyvä ihminen, varsin herkkä ja maltillisesti (riittävästi) älykäs. En jaksa kiusoitella enempää.

Tekstikirjaesimerkki narskun vastauksesta. Naureskelee toiselle kun kokee oman asemansa uhatuksi.

Taisi palstalta kerrankin löytyä ihan ehta, ensimmäistä kertaa uskon että tämä nyt voisi sellainen olla. 

Jos ei niin jotenkin muuten viallinen yksilö. Normaali ei edes ajattele kostavansa täysin vieraalle ihmiselle yhtään mitään. 

Hyvää keittiöpsykologiaa kuivapillulta. Siinä toki oot oikeassa, että tuskin olisin sinua kohtaan kiltti.

Vierailija
46/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kauppapaikka ilmoittaa ostajan varallisuuden? vai tuliko kyselyitä tyyliin: "hei, olen pirjo 40v. minulla on tilillä 300000e ja olisin kiinnostunut lahjoittamastasi huionekalusta."

Vierailija
47/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää keittiöpsykologiaa kuivapillulta. Siinä toki oot oikeassa, että tuskin olisin sinua kohtaan kiltti.

Sitten alkoikin aggressiivinen haukkuminen, kävisitkö ihan käsiksi jos pystyisit? 

Vierailija
48/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten alkoikin aggressiivinen haukkuminen, kävisitkö ihan käsiksi jos pystyisit? 

Sitähän se tuossa vihjaili... Itsehillinnän puute kertoo usein alhaisesta älykkyydestä... 

Vierailija
49/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei halua hyvätuloiselta apua päästäkseen eroon hyödyttömästä rojusta?

Eikös se ole tärkeitä että se tavara tulee kierrätettyä ja sinun ei tarvi maksaa kaatopaikkamaksuja siitä eroon päästäksesi? 

Mieluummin maksan kaatopaikkamaksun kuin annan yhdellekään varakkaalle mitään ilmaiseksi :) ei ole minulla sellaista rahapulaa onneksi. Jos varakkaat haluavat olla varakkaita, niin rahahan on juuri sitä varten, että sillä niitä tavaroita hankitaan. Kun ei ole kivaa luonnetta, jonka avulla ihmisten kanssa sopia asioista, niin tarvitsee rahaa. Sellaisen kanssa en tee yhteistyötä ilmaiseksi. Ymmärrän, jos ei pysty maksamaan, koska köyhyydelle on hirmu monta syytä, jotka ei ole henkilön oma syy. Esim sairaus tai mitä vaan. Siksi sellainen henkilö on aina etusijalla. Ja jos joku rikas haluaa lapselleen tavaraa, niin opettaa lapsensa ihan omin voimin ottamaan yhteyttä, niin oppii samalla vähän oikeasta maailmasta, ettei ole aina isukki ja äityli silittelemässä päätä. Joutuu opettelemaan käytöstapoja aikuisten ihmisten kanssa. Näin se menee, näin se on mennyt meidän muidenkin nuoruudessa.

-ap

Vierailija
50/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä ap kostaa varakkaalle ilmaishakijalle. Poraa huonekalu rikki sisältäpäin siten ettei näy mutta varmasti hajoaa pian käytössä. Koska ilmaiskappale ei takuuta ja olet sen luonnollisesti itsekin tuollaisena jostain saanut :)

Tää maailma on täynnä vääryyttä ja se on osa elämää ja pakko hyväksyä. Mutta joskus voit oveluudella potkaista takaisin.

En ole tuollainen ihminen. Itse suosin vaan totaalikieltäytymistä. En ole ovimatto, mutta en mikään psykopaattikaan. En minä vihaa varakkaita tai halua heille pahaa, tällainen käytös vaan kuvottaa. Tiedän hyvin ettei kaikki varakkaat ole tällaisia. Sanotaanko, että usein jos on samanaikaisesti narsisti ja myös sattuu olemaan varakas, niin siinä on ainekset ihan todelliseen mänttikäytökseen, ja sitä en vaan katsele. Ja teille, jotka sanotte että ulkoapäin ei aina voi tietää ihmisen varakkuudesta, niin... Nyt en puhunut sellaisista tyypeistä.

-ap

Vierailija
51/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Otetaan vaikka esimerkiksi että AP kaupittelee astiastoa. Jos kukaan ei osta sitä edes alennetulla hinnalla, ei kysyntää sitten vain yksinkertaisesti ole. Sitten voi joko antaa sen pois ensimmäiselle hakijalle tai vaivautua itse hankkiutumaan tavarasta eroon. Jos on itse antamassa jotain ilmaiseksi, ajattelen sen helppona tapana päästä jostain tavarasta eroon sen sijaan että tekee reissua kierrätysasemalle. Minulle on tuossa kohtaa sama ostaako joku tavaran eurolla vai ilmaiseksi. 

Tulee enemmänkin mieleen että tavara ei houkuttele ostamaan edes halvalla hinnalla, mutta se rumakin astiasto voi ilmaisena olla ok vaikka jonkun mökille. 

Tietysti jos joku antaa hyvää tavaraa ilmaiseksi olisi kohteliasta tarjota edes kahvipakettia, mutta ei sellaista pidä olettaa jos ei myyjä nimeä sitä vaihtokaupan välineeksi. 

AP:n logiikalla varakkaan ihmisen tulisi maksaa vaikkei hintaa pyydettykään? Älä AP anna tavaroitasi ilmaiseksi jos vatuttaa että joku varakas voi tulla ne hakemaan. Ehkä tällä on vaikka se mökki tai muuten tilaa AP:n tavaralle toisinkuin köyhällä. Ilmaiseksi annettaessa on kuitenkin pääasia että tavara lähtee kävelemään, eikö?

Suht paljon käytettyjä tavaroita myyneenä en ole huomannut oletetun varallisuustason ja käytöstapojen välillä yhteyttä suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
52/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haalii ilmaiseksi tavaraa ja vaatteita ja myyvät eteenpäin.

Vierailija
53/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole tärkeitä että se tavara tulee kierrätettyä ja sinun ei tarvi maksaa kaatopaikkamaksuja siitä eroon päästäksesi? 

Mieluummin maksan kaatopaikkamaksun kuin annan yhdellekään varakkaalle mitään ilmaiseksi :) ei ole minulla sellaista rahapulaa onneksi. Jos varakkaat haluavat olla varakkaita, niin rahahan on juuri sitä varten, että sillä niitä tavaroita hankitaan. Kun ei ole kivaa luonnetta, jonka avulla ihmisten kanssa sopia asioista, niin tarvitsee rahaa. Sellaisen kanssa en tee yhteistyötä ilmaiseksi. Ymmärrän, jos ei pysty maksamaan, koska köyhyydelle on hirmu monta syytä, jotka ei ole henkilön oma syy. Esim sairaus tai mitä vaan. Siksi sellainen henkilö on aina etusijalla. Ja jos joku rikas haluaa lapselleen tavaraa, niin opettaa lapsensa ihan omin voimin ottamaan yht

Kuulostat aivan järkyttävän katkeralta ja kateelliselta. Tuskin sinullakaan kovin kiva luonne on.

Vierailija
54/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin maksan kaatopaikkamaksun kuin annan yhdellekään varakkaalle mitään ilmaiseksi :) ei ole minulla sellaista rahapulaa onneksi. Jos varakkaat haluavat olla varakkaita, niin rahahan on juuri sitä varten, että sillä niitä tavaroita hankitaan. Kun ei ole kivaa luonnetta, jonka avulla ihmisten kanssa sopia asioista, niin tarvitsee rahaa. Sellaisen kanssa en tee yhteistyötä ilmaiseksi. Ymmärrän, jos ei pysty maksamaan, koska köyhyydelle on hirmu monta syytä, jotka ei ole henkilön oma syy. Esim sairaus tai mitä vaan. Siksi sellainen henkilö on aina etusijalla. Ja jos joku rikas haluaa lapselleen tavaraa, niin opettaa lapsensa ihan omin voimin ottamaan yht

Sun luonne ei vaikuta kovin kivalta! Olet pienituloinen, ovatko kaikki pienituloiset ikäviä ihmisiä jotka arvottaa muut ihmiset varallisuuden perusteella?

Mä ainakin tunnen monta tosi kivaa hyvätuloista! Ei se mukavuus ole jostain numerosta pankkitilillä kiinni. 

Vierailija
55/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain suomalainen maksaa satasen siitä että toinen ei saa viittäkymppiä! 😂

Kauheaa resurssien haaskausta myös heittää pois tavaraa jonka joku vielä ilmaiseksi ottaisi käyttöön. Mä oon aina ollut tosi onnellinen jos joku ottanut mulle tarpeettomaksi jäänyttä kamaa. 

Vierailija
56/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksetaan vähänkäytetystä esinahasta?

Mitä? Ovatko ahneen sukupolven edustajat juutalaisia.

Vierailija
57/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n rahan mukaan ihmisten arvottaminen on samanlaista kuin muukin ulkonäön perusteella arvottaminen. 

Ajatelkaas jos joku kieltäytyisi antamasta köyhälle, sanoisi että on varmaan laiska ja tyhmä kun on köyhä eikä mitään siksi ansaitsekaan. (tai eri painoiselle, eri väriselle jne...) 

Kaikilla meistä on ennakkoluuloja mutta voimme valita silti että kohtelemme kaikkia muita ihmisiä yhtä hyvin. 

Tilanne on täsmälleen sama ja toisten arvottamista. 

Vierailija
58/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haalii ilmaiseksi tavaraa ja vaatteita ja myyvät eteenpäin.

Mitenpä myyvät kun ei kukaan ostanut siltä alkuperäiseltä myyjältäkään

Vierailija
59/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n rahan mukaan ihmisten arvottaminen on samanlaista kuin muukin ulkonäön perusteella arvottaminen. 

Ajatelkaas jos joku kieltäytyisi antamasta köyhälle, sanoisi että on varmaan laiska ja tyhmä kun on köyhä eikä mitään siksi ansaitsekaan. (tai eri painoiselle, eri väriselle jne...) 

Kaikilla meistä on ennakkoluuloja mutta voimme valita silti että kohtelemme kaikkia muita ihmisiä yhtä hyvin. 

Tilanne on täsmälleen sama ja toisten arvottamista. 

Ihan hyvä DARVO, mutta ei toimi. Jos jollain on jo tarpeeksi niin miksi pitäisi saada lisää. Toisella ei ole tarpeeksi niin todellakin se on se jolle pitää jotain antaa. Rikkaus ei ole luonteenpiirre tai synnynnäinen ominaisuus. Raha on ostamista varten. Piste.

Vierailija
60/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät näiden ihmisten pankkitilien sadoja ja mitä esineitä heiltä kotoaan löytyy? 

Minun miljonääri-isäni pukeutuu ja elää hyvin vaatimattomasti, hänen saldoaan ei ikinä pystyisi päälle päin arvaamaan.

Yleensä ne joilla on vähemmän, koreilevat. Niitä joilla on, ei niin kiinnosta. 

Piheys on eri asia. Kyllä varsinkin hyvin tienaavat muusikot elävät aika yltäkylläisyydessä lehtien ja juttujen perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan