Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaiseksi pitää tehdä töitä, eikä edes palkkaa saa

Vierailija
28.06.2024 |

Meinasi suoni pullahtaa päästä, kun kuulin että sukulaisen kotona asuva yli parikymppinen henkilö oli laitettu vihdoin johonkin työkokeiluun ja hänen mummonsa päivitteli, että kun ei edes palkkaa makseta. Haloo.  Tämä henkilö ei ole ollut koskaan ikinä missään töissä edes kesätöissä ja on ammattikoulusta valmistuttuaan elänyt yhteiskunnan tuilla jo ainakin pari vuotta ja NYT PITÄÄ MENNÄ TÖIHIN ILMAN PALKAA. Eikö olekin julmaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa pitää saada. Omaa tyhmyyttä jos tekee palkatta töitä.

Vierailija
42/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin oli kommentti että "Työkokeilija ei tee töitä" Että vain tutustuu työhön, niin kyllä minä joudun paiskimaan töitä niska limassa. Minulle myös kuuluisi tunnin ruokatauko sääntöjen mukaan niin minun pitää aina syödä "lennossa." Siitäkin valitetaan työpaikalla että "Kyllä tuo yks ehtii kummasti aina syödä." 

Onneksi pystyn jättämään tämän kesken ilman pelkoa karenssista,koska tämä on kelan järjestämä eikä työkkärin kautta. Kokeilen kuitenkin vielä jonkun aikaa kunnes se mitta tulee oikeasti täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene

Vierailija
44/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturva + asumistuki + 9€/päivä.

Ei kuulosta ilmaiselta duunilta.

Ei tuo ole palkkaa. Siitä ei kerry eläke. Kyseessä korvaus, kun ei saa työtä, palkkatyötä. 

Älkää menkö työkokeiluun. 

Älkää menkö työkokeiluun vain siksi, että TE-palveluiden työntekijä sitä ehdottaa.

Menkää toki kun syyt ovat oikeat, ja varokaa silloinkin allekirjoittamasta liian pitkää kokeilua.

Samat sanat kuntouttavan suhteen, jos koette kuntouttavalle olevan tarvetta kartoittakaa mahdolliset paikat ja valitkaa itse.

Se ei ole ehdotus, jos kiristetään karenssilla uhkailemalla!

Vierailija
45/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin oli kommentti että "Työkokeilija ei tee töitä" Että vain tutustuu työhön, niin kyllä minä joudun paiskimaan töitä niska limassa. Minulle myös kuuluisi tunnin ruokatauko sääntöjen mukaan niin minun pitää aina syödä "lennossa." Siitäkin valitetaan työpaikalla että "Kyllä tuo yks ehtii kummasti aina syödä." 

Onneksi pystyn jättämään tämän kesken ilman pelkoa karenssista,koska tämä on kelan järjestämä eikä työkkärin kautta. Kokeilen kuitenkin vielä jonkun aikaa kunnes se mitta tulee oikeasti täyteen.

Miksi jouduit? Aivan oikein, et pystynyt sanomaan ääneen, että olen työkokeilija, kokeilen tätä alaa ohjaajan läsnäollessa, muuten en tee mitään.

Karenssia ei saa siksi, että työkokeilupaikka haluaa lopettaa kokeilun, tuo on turha pelko.

Vierailija
46/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain harjoittelemalla voi oppia. Niin se on aina mennyt.

Juu, mutta koulun ulkopuolisista harjoittelusta kuuluu maksaa palkkaa. Muutenhan kaikki voisi tehdä aina uudessa työpaikassa ekat 6 kk palkatta töitä kun ovat vasta harjoittelemassa. 

Totta. Lääkärit, ekonomit, kaikki tähän harjoitteluun mukaan. Jos oikein hyvin osaavat, niin sitten palkkaa 9€/pv.

Turha se on aina pienituloisia syyttää, ettei heille palkattomat  työt kelpaa. 

Miksi ei, ellei töitä itse löydä. Aina voi myös hankkia itse sen oikean työpaikan, tai sitten jättää tuet hakematta. Ei silloin työkkäri kiusaa.

Mielestäni työttömyystukia vastaan voi vaatia, että on työmarkkinoiden käytettävissä ja hakee töitä. Orjuus ei käy!

Vierailija
47/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako asumistukea kun asuu sukulaisten luona? 

Ei kuulosta palkalta!

Vierailija
48/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea uskoa todeksi se, että Suomessa hyväksytään orjatyövoima.

Älä hae tukia, niin saat maata ihan rauhassa. Kotiinko sen nuoren pitäisi jäädä makaamaan ja mt-ongelmia hankkimaan? 

Olisi kiitollinen, kun saa edes työkokemusta. Harjoittelun aikana fiksu hankkii sen oikean työpaikan. Tyhmä itkee kotona, kun tukia jatkossa leikataan.

Älä viitsi valehdella ja öyhöttää!

Kun niitä ilmaistöitä ja "harjoittelua" alkaa kertyä vuodesta toiseen, on turha selitellä että niiden avulla muka työllistyy. Fiksuillekaan ei riitä työpaikkoja.

Orjatyö pitäisi kieltää!

Ovat tutkitusti tehottomia työllistymisen näkökulmasta (=hyvin harva työllistyy niiden ansiosta).

Vierailija
49/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näistä kuntouttavissa ja työkokeiluisssa suurin osa on sellaisia jotka eivät työllisty täydellä palkalla ikinä.  

Vierailija
50/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ilmaista niin kauan kun työnantaja ei maksa palkkaa. Tuet ei muutu palkaksi vaikka kuinka moni yrittää asian niinpäin kääntää. Itse en tekisi minuuttiakaan ilmaiseksi töitä.

Vierailija
51/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kehtaavat?!

Vierailija
52/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea uskoa todeksi se, että Suomessa hyväksytään orjatyövoima.

Älä hae tukia, niin saat maata ihan rauhassa. Kotiinko sen nuoren pitäisi jäädä makaamaan ja mt-ongelmia hankkimaan? 

Olisi kiitollinen, kun saa edes työkokemusta. Harjoittelun aikana fiksu hankkii sen oikean työpaikan. Tyhmä itkee kotona, kun tukia jatkossa leikataan.

Älä viitsi valehdella ja öyhöttää!

Kun niitä ilmaistöitä ja "harjoittelua" alkaa kertyä vuodesta toiseen, on turha selitellä että niiden avulla muka työllistyy. Fiksuillekaan ei riitä työpaikkoja.

Orjatyö pitäisi kieltää!

Ovat tutkitusti tehottomia työllistymisen näkökulmasta (=hyvin harva työllistyy niiden ansiosta).

Okei, no työllisty sitten itseksesi. Miksi et?

53/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori joutuu maksamaan siitä, että saa paikkoja, johon työttömät voidaan laittaa kuntouttavaan. Aika härskiä vaatia vielä palkat päälle!

Mielestäni tällaiset työkokeilut ja muut orjatyöt pitäisi lakkauttaa. Ei näistä kukaan työllisty oikeasti. Pelkkää rahan ja ajan tuhlausta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
54/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pitäisi alusta asti päästä oppimaan, että työnteko kannattaa ja tuo taloudellista hyötyä ja turvaa elämään.

Jos työstä ei makseta palkkaa, niin ihan samahan se on olla kotona. 

Vierailija
55/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilijalla ei ole kuin läsnäolo velvollisuus. Kuntouttavaan taas ei ole työkykyisen pakko suostua. Mua yrittivät. Vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntouttavan tarpeessa ja valitin oikeusasiamiehelle. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet. En saanut mitään sanktiota koska yrittivät toimia väärin. Omat oikeudet pitää tietää niin lopettavat kiusaamisen.

Vierailija
56/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko, kuka muka pakottaa? Senkun ryhtyy aseelliseen vastarintaan tai karkaa maasta.

Vierailija
57/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ilmaista niin kauan kun työnantaja ei maksa palkkaa. Tuet ei muutu palkaksi vaikka kuinka moni yrittää asian niinpäin kääntää. Itse en tekisi minuuttiakaan ilmaiseksi töitä.

En minäkään. Kyllä työantajan pitää omasta pussistaan maksamaa työntekijöille palkka.

Vierailija
58/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas sen palkan maksaa? Veronmaksaja.

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa yritystukea.

Vierailija
59/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston märkä uni. Työntekijät, joille ei tarvitse maksaa palkkaa. SUomi nousuun.

Eikös ne valittaneet Wahlroosin suulla, että köyhät eivät tuo kuin hiekkaa kapitalistin omistaman yrityksen marmorilattialle.

Onhan toi hauskaa, miten tämä lause on jäänyt elämään, ja otettu irti kokonaisuudesta. Aiheena oli pankin suuntaan kassavirrat, ja maininta että parasta bisnestä on yritysasiakkuudet, tavallinen työläinen tuo hiekanmurusia. Aukeaako nyt paremmin tuo lause kun se on kokonaisuudessa, eikä irtonaisena?

Kuulostaa todella epätasa-arvoiselta. Tässä näkee yrittäjien arvostuksen ihmisiä kohtaan.

Vierailija
60/60 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16-vuotias haki kesätöihin todella moneen paikkaan. Ei päässyt. 

Töihin pääsee vain työkokeilija ilman palkkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi