En aio hoitaa lapsia työkokeilussa päiväkodissa
En aio vaihtaa kakkavaippoja tai pissavaippoja enkä muutakaan
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Käytöksesi ja lapsellinen uhittelusi kertoo kyllä kieltämättä paljon siitä miksi ylipäätään olet työkokeiluun päätynyt. Et kelpaa oikeisiin töihin kenellekään.
Mä oon ollut vaikka kuinka monessa työkokeilussa eikä ne ikknä johda töihin vaikka miten raataisi. On järjetöntä tehdä töitä ilman palkkaa, eikä nuo kelpaa edes ceeveen täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli näin kesällä varsinkin pestään leluja, siivotaan kaappeja ja muutenkin puunataan paikkoja niin tekemistä kyllä löytyy. Provohan tämä aloitus on mutta vastasin kuitenkin että ap saa kipeästi janoamaansa huomiota.
En aio suostua siivoamiseen
Joo ei kai sinua siivoojaksi pakotettu sinne mestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nulla oli kerran tommonen sijainen jostain työvoimareppufirmasta!
Ei voinut mennä wessaan koska kynnet...
Toinen läksi pois koska ei saanut ravata tupakalla.
Miksi ylipäätään menet sinne, sano suoraan että ei kiinnosta!
KUN olet päiväkodissa työssä, siihen kuuluu vaikka mitä!
Jos joku oksentaa/ripuloi, niitten siivoaminen, ei ole monessakaan paikassa laitosapulaisia hätiin. Siivoojatkin käy iltaisin, ei voi jättää.
Ilmoita hyvissä ajoin ettet mene!
Ei aloittaja ole päiväkodissa töissä vaan työkokeilussa. Siihen kuuluu ettei työkokeilija tee töitä missään vaiheessa ilman ohjaajaa. Tätä ei toki missään noudateta mutta minä antaisin parin lapsen karata autotielle niin jo alettaisi noudattamaan.
Se on kuule ihan sama asia, on ne työkokeilussa tai muut
No ei ole sama asia. Jollei ole työsuhdetta ei voi olla mitään vastuutakaan. Miettikääpä kahdesti sitäkin, kannattaako lapsia vihaava pakottaa ilmastyöhön päiväkotiin.
Minä voisin mennä. Tekisin pientä kiusaa niille lapsille, etenkin niille jotka ei osaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on vaihtanut sinunkin vaippasi.
Syö paskaa.
Ime munaa.
Ime huor.a keskenäs
Ei päiväkodissa työkokeilijalla olekaan hoitovastuuta, minä laitoin ruokailuun astioita valmiiksi ja siivosin ne ruokailun jälkeen pois, askartelin, pesin sisäleluja, pientä pyykkäystä, pelasin, autoin pukeutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ihan hyvin olla päiväkodissa työkokeilussa ja viettää työaikani lukemalla ääneen kirjoja, pelaamalla lapsille tarkoitettuja lautapelejä, voin jopa annostella lapsille ruokaa ja järjestellä paikkoja lasten ollessa päiväunilla. Millään muulla tavalla en aio kasvattaa niitä lapsia eli jos lasta täytyy vahtia, kieltää tai neuvoa, joku palkkattu henkilö saa tehdä sen. Ulkovalvonnassa pysyttelisin ohjaavan työntekijän vieressä, jolloin hänellä on vastuu ja itse olen vain lisäsilmät hänelle.
Näin siellä toimitaankin, hoitajilla on hoitovastuu , ei työkokeilijaala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai päiväkotiin voida laittaa vastentahtoisia työkokeilijoita hommiin? Vaaralliselta kuulostaa jos voi. Minä en koskisi yhteenkään kakaraan edes kepillä jos joutuisin päikkyyn töihin.
En muutenkaan ymmärrä, miksi sosiaalitapauksia sijoitetaan juuri päivähoitoon. Aikuisille omat kerhot.
Lapsen hoitoa pidetään helppona kaikille sopivana työnä, ja moni päiväkoti haluaa ilmaisia apulaisia.
Haluaa vai? Eihän ne mitään apulaisia ole, kun eivät mitään tee tai osaa ja niitä pitää vahtia enemmän kuin lapsia.
Tuntuvat haluavan. Työkokeilijoita on päiväkodeissa tosi paljon, siksi niitä työkkärin puolelta ehdotellaankin paikoiksi kaikille.&nbs
TE-palvelut ehdottaa. Siihen voi vastata ettei lasten kaitseminen kiinnosta, eikä ole kokemusta. Ei ehdotukseen kannata vastata, että joo kai mä voisin mennä. Innokas TE palvelija tulkitsee sen haluksi mennä, ja laatii jo sopimusta allekirjoitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nulla oli kerran tommonen sijainen jostain työvoimareppufirmasta!
Ei voinut mennä wessaan koska kynnet...
Toinen läksi pois koska ei saanut ravata tupakalla.
Miksi ylipäätään menet sinne, sano suoraan että ei kiinnosta!
KUN olet päiväkodissa työssä, siihen kuuluu vaikka mitä!
Jos joku oksentaa/ripuloi, niitten siivoaminen, ei ole monessakaan paikassa laitosapulaisia hätiin. Siivoojatkin käy iltaisin, ei voi jättää.
Ilmoita hyvissä ajoin ettet mene!
Ei aloittaja ole päiväkodissa töissä vaan työkokeilussa. Siihen kuuluu ettei työkokeilija tee töitä missään vaiheessa ilman ohjaajaa. Tätä ei toki missään noudateta mutta minä antaisin parin lapsen karata autotielle niin jo alettaisi noudattamaan.
Minulla kävi niin, että ohjaajani yksi kesäloma viikko osui työkokeiluni ajaksi. Ratkaisuksi kelpasi se, että väliaikaisesti ohjaajanani toimi velvoitetyöllistetty. Ja kaikille laittomaksi huutelijoille tiedoksi, asia selvitettiin kyllä työllisyyskoordinaattorin kanssa.
Sen viikon ajan kerroksessamme lähitöissä oli vain kaksi määräaikaista ja minä työkokeilija pitämässä taloa pystyssä, ja tälle kyllä nauroimme kahvitunnilla. 🤣
Jaa, se on Silppu laitettu työkokeiluun.
Mulla ollut hyvä kokemus päiväkodissa velvoitetyössä, kiva henkilökunta, johtaja järjesti synttärit henkilökunnan kahvitilaisuuden yhteyteen, työ oli juuri mitä täällä jo mainittukin, helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Käytöksesi ja lapsellinen uhittelusi kertoo kyllä kieltämättä paljon siitä miksi ylipäätään olet työkokeiluun päätynyt. Et kelpaa oikeisiin töihin kenellekään.
No jaa, sitä unohtuu "käytöstavat" kun sinulle maksetaan palkka työstä josta minulle ei makseta. Mikä sinun työssä on sellaista jota voi teettä ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten meinasit tehdä? Kyllä siellä on lapsia ilman vaippojakin-
Aion nauraa lasten mukana, kun he puhuvat kakkapissa vitsejä työntekijöille härnätäkseen niitä. En kiellä.
Kaverin pikkupoika oli aikoinaan tarhassa ja sanoi: "KAKKA!"
Tarhatäti tuli ja tutki pöksyt - ei löytynyt kakkaa.
Tuttavan pikkupoika osoitti sormella negridipoikaa ja sanoi uudelleen: "KAKKA!"
Tarhatädit valittivat kaverilleni tapauksesta hänen hakiessaan illalla poikaansa tarhasta.
Nyt jo aikuisena ja yrittäjänä kaverini poika on vieläkin saanut silloin tällöin kuulla olleensa oikeassa jo pienenä!
Työkokeilijan kai kuuluu nähdä, millaista työ päiväkodissa on, jotta voit päättää, haluatko opiskella alalle ja päästä lopulta palkkatyöhön päiväkotiin. Kai olet saanut itse vähän päättää, millaiselle alalle haluat työkokeiluun? Käytännössä siis sinulle ei pitäisi mikään vastuutehtävä kuulua ja vaipanvaihdot kuuluu osaavalle henkilökunnalle (jos se siis sinulle on vierasta). Mutta sinuna kyllä haluaisin tutustua työhön mahdollisimman monipuolisesti ja nähdä sekä pienten että isojen ryhmän toimintaa.
Ehkä ei kannata ihan pienten osastolle mennä, parempi kun pätevämmät siellä. 3-6v osasto sopivampi jos ei kokemusta lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Vain jollain tavoin toivottomat tapaukset päätyvät työkokeilukierteeseen. Omatoimiset ja ratkaisukykyiset osaavat kyllä pitää huolta itse itsestään.
Miks mennä päiväkotiin työkokeiluun jos tiedät jo valmiiksi että se ei ole sun ala. Pyydä vaihtaa paikkaa, siihen saa itse vaikuttaa. Esim kauppaan hyllyttää tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miks mennä päiväkotiin työkokeiluun jos tiedät jo valmiiksi että se ei ole sun ala. Pyydä vaihtaa paikkaa, siihen saa itse vaikuttaa. Esim kauppaan hyllyttää tai jotain muuta.
Sorry en tee ilmaiseksi mitään töitä
Syö paskaa.