Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leukosyytit koko ajan korkealla

Vierailija
27.06.2024 |

Mikä voi olla syynä, että leukkarit on puolen vuoden sisään vaan nousujohteessa, ja nyt viime tuloksessa viitearvon ylärajassa.

Miehellä lisäksi hg laskenut yllättävän alhaalle, 139:ään, kun viimeksi oli 150

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on poissuljettu? Onko vartalon tt tai mg kuvaus tehty?

Vierailija
2/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon koholla? Hieman koholla olevat arvot ovat ihan yleisiä. Raskaus, psyykkiset tunnekokemukset (stressi, viha, kipu, pelko, ilo), ateriointi tai tupakointi voivat nostaa arvoja lievästi. Pahoinvoinnin ja oksentelun aikana leukosyytit lisääntyvät veressä. Fyysinen rasitus voi nostaa leukosyytien määrää veressä jopa tasolle 30. Monissa leukemiatyypeissä valkosolujen määrä suurenee selkeästi. Jotkut lääkkeet, esimerkiksi tablettikortisonikuuri, suurentavat leukosyyttiarvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se haittaa, jos kuitenkin viitearvoissa pysyy. Leikkaus tms. muuttaa lukemia. Jos mitään erityistä ei ole tehty, suosittelen mg kuvausta, yksityisestikin pääsee. Hb lasku ihmetyttää tuossa enemmän. 

Vierailija
4/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon koholla? Mulla oli kortisonikuurin aikana leukosyyttiarvo yli 50. 

Vierailija
5/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulehdus elimistössä? Mitä lääkäri sanoi? 

Vierailija
6/23 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotain vaivaa tutkitaan, jos tiiviisti käy laboratoriossa? Eihän viitearvoissa olevia arvoja muuten vain seurailla. 

Vierailija
7/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jotain vaivaa tutkitaan, jos tiiviisti käy laboratoriossa? Eihän viitearvoissa olevia arvoja muuten vain seurailla. 

Joo, jatkuvasti (kuukauden välein) aktivoituva vyöruusu. Voihan se nousta siitä virusinfektiostakin, mutta miksi se zoster aktivoituu koko ajan. Leukkarit on nyt 8.2

Nyt tuli lisäksi immunoglobuliineista G, joka oli ihan viitearvon ylärajalla.

Vierailija
8/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jatkuvasti (kuukauden välein) aktivoituva vyöruusu. Voihan se nousta siitä virusinfektiostakin, mutta miksi se zoster aktivoituu koko ajan. Leukkarit on nyt 8.2

Vauvapalsta ei ole vastuussa sairauksien hoidosta. Kehottaisin kysymään hoitavalta lääkäriltä.

Vierailija
9/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei noussut lymfoomassa kuin 12:een

Vierailija
10/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta ei ole vastuussa sairauksien hoidosta. Kehottaisin kysymään hoitavalta lääkäriltä.

Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuakseen. Lisäksi se etenee joka kerta imusuonitulehdukseksi.

Ihan vaan vertaiskokemuksia pohdin. Olen patistanut kyllä kysymään ja vaatimaan tutkimuksia, mutta nyt vasta yksi lääkäri lisäsi nuo igt.

Vierailija
11/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa viinaa ja liikaa ylipainoa.

Vierailija
12/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä nyt mielenkiintoisia dr House -tapauksia. 

Vierailija
13/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa viinaa ja liikaa ylipainoa.

Ei juo. Eikä ole ylipainoinen.

Vierailija
14/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lymfooma, ja eilisissä verikokeissa leukosyytit olivat 294.

Vierailija
15/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuaksee

Täältä et saa ratkaisua ongelmaasi. Tämä on pahempi kuin google. Menet uudestaan lääkäriin tai vaihdat lääkäriä, typerys.

Vierailija
16/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lymfooma, ja eilisissä verikokeissa leukosyytit olivat 294.

Krooninen? Mulla klassinen Hodkgins, joka hoidettiin ABvDlla

Ilmeisesti et ainakaan sytostaatteja saa, koska ne tiputtaa leukkarit miltei nolliin.

Vierailija
17/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi nostaa leukkareita. 

Vierailija
18/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Täältä et saa ratkaisua ongelmaasi. Tämä on pahempi kuin google. Menet uudestaan lääkäriin tai vaihdat lääkäriä, typerys.*

Mene pois. Kiusankappale.

Vierailija
19/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi nostaa leukkareita. 

Ei ole ikinä tupakoinut

Vierailija
20/23 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuaksee

Et sinä voi marssia lääkäriin ja vaatia tutkittavaksi yhtään mitään. Lääkäri on se ammattilainen joka päättelee mitä tutkimuksia tarvitaan. Mistä päättelit että vauvapalstan maallikot tietävät lääkäriä paremmin mikä on vikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi