Leukosyytit koko ajan korkealla
Mikä voi olla syynä, että leukkarit on puolen vuoden sisään vaan nousujohteessa, ja nyt viime tuloksessa viitearvon ylärajassa.
Miehellä lisäksi hg laskenut yllättävän alhaalle, 139:ään, kun viimeksi oli 150
Kommentit (23)
Kuinka paljon koholla? Hieman koholla olevat arvot ovat ihan yleisiä. Raskaus, psyykkiset tunnekokemukset (stressi, viha, kipu, pelko, ilo), ateriointi tai tupakointi voivat nostaa arvoja lievästi. Pahoinvoinnin ja oksentelun aikana leukosyytit lisääntyvät veressä. Fyysinen rasitus voi nostaa leukosyytien määrää veressä jopa tasolle 30. Monissa leukemiatyypeissä valkosolujen määrä suurenee selkeästi. Jotkut lääkkeet, esimerkiksi tablettikortisonikuuri, suurentavat leukosyyttiarvoa.
Eihän se haittaa, jos kuitenkin viitearvoissa pysyy. Leikkaus tms. muuttaa lukemia. Jos mitään erityistä ei ole tehty, suosittelen mg kuvausta, yksityisestikin pääsee. Hb lasku ihmetyttää tuossa enemmän.
Kuinka paljon koholla? Mulla oli kortisonikuurin aikana leukosyyttiarvo yli 50.
Joku tulehdus elimistössä? Mitä lääkäri sanoi?
Ilmeisesti jotain vaivaa tutkitaan, jos tiiviisti käy laboratoriossa? Eihän viitearvoissa olevia arvoja muuten vain seurailla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jotain vaivaa tutkitaan, jos tiiviisti käy laboratoriossa? Eihän viitearvoissa olevia arvoja muuten vain seurailla.
Joo, jatkuvasti (kuukauden välein) aktivoituva vyöruusu. Voihan se nousta siitä virusinfektiostakin, mutta miksi se zoster aktivoituu koko ajan. Leukkarit on nyt 8.2
Nyt tuli lisäksi immunoglobuliineista G, joka oli ihan viitearvon ylärajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jatkuvasti (kuukauden välein) aktivoituva vyöruusu. Voihan se nousta siitä virusinfektiostakin, mutta miksi se zoster aktivoituu koko ajan. Leukkarit on nyt 8.2
Vauvapalsta ei ole vastuussa sairauksien hoidosta. Kehottaisin kysymään hoitavalta lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei noussut lymfoomassa kuin 12:een
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta ei ole vastuussa sairauksien hoidosta. Kehottaisin kysymään hoitavalta lääkäriltä.
Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuakseen. Lisäksi se etenee joka kerta imusuonitulehdukseksi.
Ihan vaan vertaiskokemuksia pohdin. Olen patistanut kyllä kysymään ja vaatimaan tutkimuksia, mutta nyt vasta yksi lääkäri lisäsi nuo igt.
Liikaa viinaa ja liikaa ylipainoa.
Onhan nämä nyt mielenkiintoisia dr House -tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa viinaa ja liikaa ylipainoa.
Ei juo. Eikä ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lymfooma, ja eilisissä verikokeissa leukosyytit olivat 294.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuaksee
Täältä et saa ratkaisua ongelmaasi. Tämä on pahempi kuin google. Menet uudestaan lääkäriin tai vaihdat lääkäriä, typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lymfooma, ja eilisissä verikokeissa leukosyytit olivat 294.
Krooninen? Mulla klassinen Hodkgins, joka hoidettiin ABvDlla
Ilmeisesti et ainakaan sytostaatteja saa, koska ne tiputtaa leukkarit miltei nolliin.
*Täältä et saa ratkaisua ongelmaasi. Tämä on pahempi kuin google. Menet uudestaan lääkäriin tai vaihdat lääkäriä, typerys.*
Mene pois. Kiusankappale.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi nostaa leukkareita.
Ei ole ikinä tupakoinut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä vastuuta kysytty, vaan että mitähän tässä lähtisi pyytämään tutkittavaksi. Lääkärit on tähän asti kirjoittaneet vain viruslääkkeitä ja antibiootteja. Ketään ei ole tuntunut kiinnostavan, miksi tuo riesa ei ota loppuaksee
Et sinä voi marssia lääkäriin ja vaatia tutkittavaksi yhtään mitään. Lääkäri on se ammattilainen joka päättelee mitä tutkimuksia tarvitaan. Mistä päättelit että vauvapalstan maallikot tietävät lääkäriä paremmin mikä on vikana.
Mitä on poissuljettu? Onko vartalon tt tai mg kuvaus tehty?