Päiväkodissa ei saa tarjoilla ketsuppia makkaran kanssa
On kuulemma niin sokerista. Mutta salaattikastiketta saa onneksi vaikka joka päivä. Karkkiakaan ei synttäreille saa tuoda mutta onneksi kahvihuoneessa aina piisaa makeeta.
Typeristä asioista nillitetään nykypäivänä.
Kommentit (61)
No minkä ihmeen takia siellä saa sitten tarjoilla makkaraa? Ihan kamalaa prosessoitua pa*kaa.
Makkara ilman sinappia ja ketsuppia on rikos makkaraa kohtaan 😭
Ja tästä on ihan kaupunki ohjeistanut, että edes suolapurkkia ei saa pitää näkyvillä. Retkilläkin on sinappi/ketsuppipanna.
Ei sitä koulussakaan ole ketsuppia makaroonilaatikon kanssa. En ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun lapsilla päiväkodissa oma kahvihuone? En ole ennen kuullut että lapsillakik olisi :)
Sitä vaan, että vähän tekopyhää kirjaimellisesti viedä ketsuppikin lasten suusta vedoten typeriin sääntöihin ja mennä sitten itse lappamaan sokerit 2m päähän kahvihuoneeseen.
Ole iloinen että on sitä makaronilaatikkoa, jossain maassa olisi pelkkää ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sielläkin kunta ohjeistanut. Yliopistoissa sen sijaan vielä onneksi saa vapaasti ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun lapsilla päiväkodissa oma kahvihuone? En ole ennen kuullut että lapsillakik olisi :)
Sitä vaan, että vähän tekopyhää kirjaimellisesti viedä ketsuppikin lasten suusta vedoten typeriin sääntöihin ja mennä sitten itse lappamaan sokerit 2m päähän kahvihuoneeseen.
Ne päiväkodin tai koulujen tädit ja opettajat eivät saa päättää yhtään mitään lasten ruokatarjonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä oli vielä. Kaikki siis muuttuu huonommaksi, tämä on niitä tärkeimpiä juttuja.
Joo. Tästä on todellakin ihan protokolla olemassa ja selitteet että miksi näin. Onhan se vähän surku kertoa lapsille ettei me täällä saada sitä ketsuppia vaikka kotona sitä saattekin :D sipulijauhetta ainakin vapaasti saavat...
Ketsupissa monet tomaatin ravintoaineet ovat hyvin imeytyvässä muodossa. Kannattaa valita ketsuppi, jossa on vähemmän suolaa ja sokeria, niin se on makkara-aterian terveellisin osa.
Kuulotaa P-Korealta. Eikö tulisuus ja etikka ole pahimmat. Ketsuppi on miedompi kuin sinappi, ellei joku kehitä lapsisinapin. Sokerin määrä on olematon. Ellei kyseessä ole lähes vauva tai pikkulapsi joka voisi kokea mausteet kauheana tai närästävänä.
Vierailija kirjoitti
Tämä ei tosiaan ole päiväkodin tai koulun henkilökunnan päätettävissä, kunnan ruokapalveluilta tulee kaikki syömiset ja juomiset tykötarpeineen. Jos se minusta olisi kiinni, niin sen kun hölväisivät ketsuppia vaikka kaurapuuroon jos ruoka sillä maistuisi.
Karkkikielto on tullut vanhempien aloitteesta ja allergioiden sun muiden ruokavalioiden yleistymisestä johtuen. Lisäksi se, kun ennen jotkut toivat omia leipomuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne päiväkodin tai koulujen tädit ja opettajat eivät saa päättää yhtään mitään lasten ruokatarjonnasta.
Ei niin. Mutta ihme, ettei kaupunki puutu työntekijöiden sokerin ja suolan saantiin. Kahvihuoneissa makeaa piisaa vaikka muille jakaa. Yhden nakkiaterian ketsupit jäävät 6-0 taakse sille sokerimäärälle.
Olin päiväkodissa pakkotöissä 6kk , enkä nähnyt kertaakaan ketsuppia, enkä makkaraakaan. Aamulla oli ankean näköistä vesipuuroa, näkkileipää, margariinia ja maitoa, sekä vettä. Lounaalla samoja ruokia kierrättäen. Suosituimmat ( makaronilaatikko, broilerilaatikko, lihapullat), loppuivat aina kesken. Välipala oli aina samaa, jogurtti, näkkileipää, maitoa. Joskus puolikas banaani/ omena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Tämä ei tosiaan ole päiväkodin tai koulun henkilökunnan päätettävissä, kunnan ruokapalveluilta tulee kaikki syömiset ja juomiset tykötarpeineen. Jos se minusta olisi kiinni, niin sen kun hölväisivät ketsuppia vaikka kaurapuuroon jos ruoka sillä maistuisi.
Tässä on vielä se ironista, että ketsupit ja sinapit kyllä ovat olemassa, niitä ei vain tuoda kylmiöistä tai sitten joku tuo ja joutuu selittelemään miksi vain ihailemme niitä purnukoita.
No se on oikeasti vaan säästön takia. Ketsuppia menee aika paljon kun lapset pumppaa sitä lautaselle ja sitä menee paljon hukkaan. Nämä terveysväittämät on sitten vaan keksitty siihen. Mutta annatteko meidän opettajien edes kahvia juoda - sekin meidän pitää itse tuoda töihin, ei sitä kukaan tarjoa.