Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette käy papa kokeissa, miten uskallatte jättää ne väliin?

Vierailija
27.06.2024 |

Yllättävän moni nainen sanoo, ettei käy papa kokeissa. Jos olet yksi heistä, niin eikö sinua pelota että mahdollinen syöpä saa rauhassa kehittyä ja levitä?

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt mutta viimeksikään eivät saaneet otettua. En halua mennä ronkittavaksi puoleksi tunniksi. Ottakaa se näyte nopeasti ja piste.

Mikä siinä niin hankalaa oli? Olitko siis joukkotarkastuksessa? Ammattitaitoinen gynekologia varmaan onnistuisi kyllä.

Vierailija
22/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

Eli jos tulee hankalia oireita et mene lääkäriin, ja jos menisitkin et halua syöpähoitoja? Niin varmaan.

Eivät kaikki halua, kuka mistäkin syystä.

Niinhän sitä voisi kuvitella. Todellisuus taas on vähän toinen. 

Vierailija
24/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään tosi paljon gynekologilla käyntiä. Se on jotenkin alentavan tuntuista, noloa ja usein vieläpä kivuliasta. Olen sitten pelkoni tueksi lueskellut juttuja, joissa nimenomaan papa-kokeen ottaminen on edesauttanut syövän kehittymistä ja uskotellut itselleni, että parempi näin.

Tuo on totuus, mutta oikeasti myös uskon olevani elämäntapoineni niin syöpäaltis, että jostain se lähtee joka tapauksessa, eikä yhden suunnan torjunta tilannetta päälaelleen muuta. Otan siis riskin. En pääse tutkituttamaan muitakaan paikkoja, jääköön tuokin arvan varaan.

Nyt kyllä täytyy kirjoittaa tähän se kuuluisa, anteeksi, mutta mitä just luin?!

Vierailija
25/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole käynyt, kun ei ole ollut tarvetta.

Mä kävin kyllä vaikka olin neitsytkin. Pieni nipistys tuntui vain. 

Mutta onko neitsyillä tarvetta? Luulisi, että ei?

Vierailija
26/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt mutta viimeksikään eivät saaneet otettua. En halua mennä ronkittavaksi puoleksi tunniksi. Ottakaa se näyte nopeasti ja piste.

Mikä siinä niin hankalaa oli? Olitko siis joukkotarkastuksessa? Ammattitaitoinen gynekologia varmaan onnistuisi kyllä.

Joo, joukkoseulassa. Eivät löydä kohdunkaulaa ja ronkkivat eri spekuloilla. Ei sellainen ole kivaa kun jatkuu pitkään. Joten ei kiitos, en mene ronkittavaksi.

Vierailija
27/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa, ja se riitti. Nöyryyttävä ja erittäin kivulias toimenpide.

Nykyisin olen liikuntavammainen enkä pääsisi edes kiipeämään laverille, saati sitten levittelemään itseäni. Tässä on muutakin murehdittavaa kuin syöpä ja kuoleminen.

Vierailija
28/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Kuolen kun kuolen. En ole käynyt mammografioissakaan, eikä pelota yhtään. Lapseni ovat jo aikuisia, ei minun tarvitse elää ikuisesti.

Eli jos tulee hankalia oireita et mene lääkäriin, ja jos menisitkin et halua syöpähoitoja? Niin varmaan.

Eivät kaikki halua, kuka mistäkin syystä.

Niinhän sitä voisi kuvitella. Todellisuus taas on vähän toinen. 

Se nyt on todellisuutta, että kun anopillani (65-vuotiaana) todettiin syöpä, hän kieltäytyi kaikista hoidoista lastensa vetoomuksista huolimatta!!

Vierailija
29/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut viime vuosina niin hillittyä elämää, että en usko moisten kokeiden olevan enää tarpeen.

Sitä paitsi. Ihmisessä on 100 muutakin paikka mihin syöpä voi tulla.

-----

Ei sillä "viime vuosien hillityllä elämällä" ole asian kanssa mitään tekemistä. HPV virus on voinut tulla jo nuorena ja "aktivoitua" esim. vasta viisikymppisenä ärhäkkääksi syövän esiasteeksi.

Ei mulla ole sitä virusta. Olen joskus käynyt ja puhdas näyte on ollut. Ja jos se syöpä sitten mulle tulee, niin ei voi sitten mitään. Johonkin sitä kuolee kumminkin.

Vierailija
30/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt selibaatissa jo yli 30 vuotta.  Tupakoinut olen jo 45 vuotta. Kumman saan todennäköisemmin: kohdunkaulansyövän vai keuhkosyövän?

Todennäköisesti saat jonkin syövän. Tupakointi altistaa kaikille syöville. Älä missään tapauksessa osallistu maksuttomiin joukkoseulontoihin, mutta älä myöskään hakeudu ikinä lääkäriin sitten kun sairastut. Kieltäydyt myös syöpähoidoista. Haluat kuolla syöpäkuoleman, ja se on täysin oma asiasi, kunhan vain et kuormita terveydenhoitojärjestelmää.

Vierailija
31/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole ollut tarvetta? Eihän ne solumuutokset tunnu miltään.

Mulla ei ole hpv:tä, niin ei ole tarvetta.

Mistä tiedät ettei ole?

Minulla se löytyi 20 vuotiaana. Sitten meni vuosikaudet täysin puhtailla tuloksilla, ei merkkejä viruksesta. Sitten se taas näkyi kokeissa, kunnes meni jälleen muutama vuosi ilman mitään. Sitten olikin yhtäkkiä HPV 16, HSIL

Vierailija
32/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joukkoseulassa. Eivät löydä kohdunkaulaa ja ronkkivat eri spekuloilla. Ei sellainen ole kivaa kun jatkuu pitkään. Joten ei kiitos, en mene ronkittavaksi.

Ymmärrän. Minulla on kuivat limakalvot, mutta kärsivällinen gynekologi onnistui tekemään sen suht kivuttomasti, vain loppupuolella oli vähän tukalaa, mutta ei se kauaa kestänyt. Itse näytteenottoa en edes tuntenut.

Vierailija
33/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö oikein ja vitamiineja eikä  usko terveydenhoitoa ja piikkejä pysyy terveenä. 

Vierailija
34/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kyllä vaikka olin neitsytkin. Pieni nipistys tuntui vain. 

Hyvä, vaikka en kyllä ymmärrä miten neitsyys liittyy tähän? Syöpä voi tulla neitsyellekin.

Vierailija
35/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, minä en tarvi terveydenhuollosta muutaku kuolinapua. Vihaan lääkäreitä.

Vierailija
36/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin, koska minulle huudetaan epäasiallisesti, ei käytetä liukastetta, ja liian suuri väline työnnetään alapäähän. Ja sanotaan aina, että rentoudu? Miten ihmeessä voi rentoutua, kun tuntuu siltä, kuin veitsi työnnettäisiin alapäähän. Huusin viimeksi kivusta, mutta naisiin kohdistuvaa kipua aina vähätellään, että nipsaisee vain vähän? Ja eräskin sanoi töykeästi tutkimuksen jälkeen, että istu tuoliin!! Oli jo alusta lähtien ilkeä minua kohtaan ja monet naiset kokevat tätä samaa ilkeää käytöstä, en siis ole ainoa. En mene sinne enää haukuttavaksi tai että tutkimusta ei tehdä kunnolla. Naisia aina haukutaan, että ovat hysteerisiä ym. Mutta naisiin kohdistuvaa kipua ei huomioida riittävästi vieläkään? Miksi koiria ei opeta haistamaan niitä syöpiä ym? 

Vierailija
37/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt selibaatissa jo yli 30 vuotta.  Tupakoinut olen jo 45 vuotta. Kumman saan todennäköisemmin: kohdunkaulansyövän vai keuhkosyövän?

Todennäköisesti saat jonkin syövän. Tupakointi altistaa kaikille syöville. Älä missään tapauksessa osallistu maksuttomiin joukkoseulontoihin, mutta älä myöskään hakeudu ikinä lääkäriin sitten kun sairastut. Kieltäydyt myös syöpähoidoista. Haluat kuolla syöpäkuoleman, ja se on täysin oma asiasi, kunhan vain et kuormita terveydenhoitojärjestelmää.

"Kunhan et ja kunhan et ja kunhan et." Kummallista kostonhimoista uhmaamista.

Ihminen, joka on maksanut veronsa ja pitänyt osaltaan yhteiskuntaa pystyssä, saa hoidattaa tautejaan ihan riippumatta siitä, onko käynyt testauttamassa itseään vai ei.

Vierailija
38/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksillä ei ole mitään tekemistä kohdunkaulan syövän kanssa. Sen voi saada neitsytkin. 

Vierailija
39/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt minäkään nammografiaan kun tuli kutsu. Jos joku tauti tulee, se sitten tulee. Siihen asti haluan elää tietämättömänä ja huolettomana.

Minä kävin mammografiassa ja löytyi syövän esiaste. Leikkasivat muutaman viikon päästä ja tissitkin on tallella. Tosin arpi tuli ja tatuoinnit, mitkä muistona. Papassa ei toistaiseksi mitään. Käykää näissä ilmaisissa testeissä.

Vierailija
40/192 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt minäkään nammografiaan kun tuli kutsu. Jos joku tauti tulee, se sitten tulee. Siihen asti haluan elää tietämättömänä ja huolettomana.

Minä kävin mammografiassa ja löytyi syövän esiaste. Leikkasivat muutaman viikon päästä ja tissitkin on tallella. Tosin arpi tuli ja tatuoinnit, mitkä muistona. Papassa ei toistaiseksi mitään. Käykää näissä ilmaisissa testeissä.

Se oli sun valinta se. Mä en halua edes tietää, sillä en menisi leikkaukseen kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän