Ymmärrättekö ihmisiä, jotka ei harrasta mitään liikuntaa?
Minä en voi käsittää miten joku voi elää niin. Luulisi olevan vetelä ja nuutunut olo koko ajan.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Inhoan liikuntaa siksi en sitä harrasta. Olen hyvässä kunnossa oikealla ruokavaliolla ja arjessa tulevalla liikkumisella.
Kumma käsitys sporttaajilla että kaikille tulisi hyvä olo liikkumisesta. Itse olen liikkumisen jälkeen vain vetelä ja nuutunut vaikka muuten pirteä ja energinen.
Olet vetelä ja nuutunut liikkumisen jälkeen, koska et ole hyvässä kunnossa. Tämä on ihan yleinen väärinkäsitys. Kuvitellaan, että joku arkiaktiivisuus riittää hyvään kuntoon, mutta ei se riitä. Sitten kun liikutaan, väsytään ja ajatellaan, ettei liikunta sovi itselle. Tosi asiassa tilanne paranisi, kun vain liikkuisi ja saisi kuntoa paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työvuorossa kävelee yli 10000 askelta, suosittelen työvuoron jälkeen ihan vain lepoa.
Kaveri teki parikymmentä vuotta raskasta varastohommaa. Sen lisäksi lenkkeili ja nosteli puntteja koko ajan lähes maksimipainoilla. Ensin meni selkä, sitten polvet ja lopuksi alkoi sydänkin reistailla. Jatkuvassa stressitilassa vuosia, nukkui välillä vain pari tuntia yössä, jopa viikkojen ajan. Saattoi vapaapäivänäkin nukahtaa istualteen kesken kahvin juonnin, eikä aina muistanut, mikä päivä nyt on.
Minäkin kävelin vähintään 10000 askelta töissä päivittäin ja vapaalla pyöräilin/kävelin 1-2 tuntia. Paino ei pudonnut yhtään ja lääkärit sanoivat että pitää lisätä liikuntaa ja syödä vähemmän. Kalorit silloin noin 1200-1500 päivässä. Eli lapsen ruokavalio ja liikuntaa 10-12 tuntia päivässä jotta laihtuu? P
Kilpirauhasen vajaatoiminnasta johon en saanut lääkettä noin pariinkymmeneen vuoteen.
Liikunta on typerää, kuolee nopeammin kun ei harrasta mitään ja istuu päivät sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan liikuntaa siksi en sitä harrasta. Olen hyvässä kunnossa oikealla ruokavaliolla ja arjessa tulevalla liikkumisella.
Kumma käsitys sporttaajilla että kaikille tulisi hyvä olo liikkumisesta. Itse olen liikkumisen jälkeen vain vetelä ja nuutunut vaikka muuten pirteä ja energinen.
Olet vetelä ja nuutunut liikkumisen jälkeen, koska et ole hyvässä kunnossa. Tämä on ihan yleinen väärinkäsitys. Kuvitellaan, että joku arkiaktiivisuus riittää hyvään kuntoon, mutta ei se riitä. Sitten kun liikutaan, väsytään ja ajatellaan, ettei liikunta sovi itselle. Tosi asiassa tilanne paranisi, kun vain liikkuisi ja saisi kuntoa paremmaksi.
Olen eri, mutta oma läheiseni piti itsensä kunnossa metsätöillä. Hän ei koskaan voinut sietää huvin vuoksi rehkimistä, mutta oli silti huippukunnossa ja pelasi huvin vuoksi futistakin. Itselleni on periytynyt sama ajatusmalli: mitä tekeekin, siitä soisi olevan muuta iloa tai hyötyä kuin pelkkä puntin heiluttelu salilla tai ympyrän kävely.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta miten muut elää.
Itseäni kiinnostaa , mutta en konkreettisesti puutu muuta kun ehkä puhumalla suoraan kpäin naamaa tai kirjoittelemalla näille palstoille. Konkreettisesti puuttumalla muulla kun puhumalla toisen elämånvalintoihin voi olla asiatonta ja rikollistakin, jos kovin henkilökohtaiselle tasolle mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 18, mene ja lue, juurihan hän kertoi syyn. Jotenkin kätsysti, se kohta jäi lainauksestasi pois.
Selostus alkaa siitä, että "paino ei pudonnut yhtään". Ylipaino oli ensin ja sitten tuli murhe kun se ei mennyt pois.
Ja vain sen verran maltoit lukea, ennen kuin piti päästä kommetoimaan, just.
-Hän kirjoitti ihan selvällä suomen kielellä, että syyksi havaittiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Seriously people, get a grip!!
Eli hän söi enemmän kuin kulutti. Kenellekään ei tule painoa tyhjästä. Sama ralli ilmeisesti jatkuu.
Jokaisen on syötävä eli paino tulee ruoasta. Terve pystyy ruokamäärällä muuttamaan ja säätelemään painoaan, kilpparivajiksella lihoo syö sitten minkä verran hyvänsä. Koska aineenvaihdunta ei toimi, voi olla jopa nollassa. Syömistä ei kuitenkaan pysty lopettamaan kukaan joka haluaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ymmärrä. Siitä saa niin paljon energiaa kaikkeen muuhunkin. Seksi hyväkuntosena paljon parempaa, en ymmärrä mite noi läskikasat edes panee, vai paneeko ollenkaan? Yleensä meinaan kaikki liikumattomat on tosi lihavia, joille joku syöminen on koko elämä. Itselle taas ruoka on pelkkä polttoaine.
Läskikasat panee ihan samalla tavalla kuin luukasatkin. Toisaalta kaikkien mielestä elämä ei pyöri panemisen ympärillä, joten aika sama paljonko painaa.
Liikkumattomuus ei tee läskiksi, myös hoikka ihminen voi olla passiivinen.
Kaikki lihavat ihmiset eivät myöskään tykkää syömisestä. Itse asiassa on todella vaikea syödä jos ei tykkää ruoasta yhtään, silloin herkästi vetää epäterveellistä, kaloritiheää ruokaa.
Ja noin niiku muuten: kun ei tykkää liikunnasta niin ei tule liikuttua pakkoa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 18, mene ja lue, juurihan hän kertoi syyn. Jotenkin kätsysti, se kohta jäi lainauksestasi pois.
Selostus alkaa siitä, että "paino ei pudonnut yhtään". Ylipaino oli ensin ja sitten tuli murhe kun se ei mennyt pois.
Niin tietysti, siitähän moni huolestuu kun liikkuu ja syö normaalisti mutta paino vain nousee. Silloin alkaa epäillä jotain ongelmaa kropassaan ja menee lääkäriin. Lääkärien ohjeet on aina samat syö vähemmän liiku enemmän. Eihän se toimi jos on kilpparivajis. Siihen auttaa vain hormonikorvaus purkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Hän kirjoitti ihan selvällä suomen kielellä, että syyksi havaittiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Seriously people, get a grip!!
Eli hän söi enemmän kuin kulutti. Kenellekään ei tule painoa tyhjästä. Sama ralli ilmeisesti jatkuu.
Sinun mielestäsi siis olisi ihan normaalia syödä esimerkiksi alle 1000 kilokaloria päivässä ( joka on hyvinkin todellinen kulutus vajaatoiminnassa) ja liikkua samaan aikaan 10 tuntia päivässä? Tuo on se tositilanne kilpparivajiksessa. Jaksaisitko itse? Kun et voisi syödä enemmän kuin kulutat?
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ymmärrä. Siitä saa niin paljon energiaa kaikkeen muuhunkin. Seksi hyväkuntosena paljon parempaa, en ymmärrä mite noi läskikasat edes panee, vai paneeko ollenkaan? Yleensä meinaan kaikki liikumattomat on tosi lihavia, joille joku syöminen on koko elämä. Itselle taas ruoka on pelkkä polttoaine.
Luin jostain että ihmiset on ällistyttävän kiinnostuneita lihavien ihmisten seksielämästä ja tässähän se taas nähtiin.
Kyllä, ymmärrän oikein hyvin. Mut on pakotettu lapsena/teiniä liikkumaan, äiti ja isä oli liikuntahulluja. Olin kesäisin tuupattuna ties mille likuntaleirille mihin oli pakko mennä ja sitten tietty koulun liikuntatunnit jotka oli yhtä tuskaa. Olen kömpelö koska näköni on lapsesta asti ollut miikä on (karsastusta jnejne). joten tosi kivaa olla vaikka pesäpalloleirillä se viimeinen syvin huokauksin joukkueeseen otettava riippakivi.
Nykyisin en harrasta liikuntaa, siis ei ole mitään salia, ryhmiä tms. jossa aktiivisesti kävisin. Kävelen, uin, hiihdän, tanssin ja teen mitä milloinkin huvittaa, jos huvittaa. Ja sitten tietty omakotitalon pihahommat, lumenkolaukset, puunpilkkomiset sun muu ns. hyötyliikunta.
Joo, olen ihannepainon ylärajalla, mutta olkoon niin, kunhan ei siitä nouse. Mutta sen todennäköisesti hoitaa ruokavaliolla ennemmin kuin liikunnalla. Ikääkin kuiteskin jo 55v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan en tykkää liikkumisesta.
Turha tulla pätemään jos aivokapasiteetti ei riitä sporttausta pitemmälle
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on typerää, kuolee nopeammin kun ei harrasta mitään ja istuu päivät sisällä.
Niinpä. Maailma pelastuu kun ei elä pitkään. Ilman turhaa hengästymistä kuluttaa vähemmän luontoa eikä aiheuta niin paljoa hiilidioksidi päästöjä.
Ymmärrän sikäli, että aika usein on sellainen olo ettei tee mieli lähteä lenkille tms. Itse kuitenkin harrastan säännöllisesti erilaisia liikuntamuotoja koska haluan pysyä kunnossa. Välillä siis joudun pakottamaan itseni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis olisi ihan normaalia syödä esimerkiksi alle 1000 kilokalor
Johan tuo liikuntamäärä kuluttaa nuo kalorit. Nyt taitaa olla vähän juksutuslisää jutuissa 😃
Kyllähän sen viimeistään eläkeiässä näkee, että kellä on lihaksia jäljellä ja vartalo kunnossa. Jokainen saa toki tehdä keholleen mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen viimeistään eläkeiässä näkee, että kellä on lihaksia jäljellä ja vartalo kunnossa. Jokainen saa toki tehdä keholleen mitä haluaa.
Kyl mä meinasin eläkeiässä keskittyä ryyppää itteni hengiltä enkä mihinkää ikävään tuhlaa aikaa.
Itse pidän liikunnasta, mutta ymmärrän sen kuinka eri yksilöt kiinnostuvat eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä meinasin eläkeiässä keskittyä ryyppää itteni hengiltä enkä mihinkää ikävään tuhlaa aikaa.
Eikös olis ihan sama tehdä se jo nyt?
No oot selvästi henkisesti heikko jos et selviä asioista ilman liikunnasta saatua pönkitystä.