Ymmärrättekö ihmisiä, jotka ei harrasta mitään liikuntaa?
Minä en voi käsittää miten joku voi elää niin. Luulisi olevan vetelä ja nuutunut olo koko ajan.
Kommentit (63)
Joo! Kannatta käppäillä ja jumpata!
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi, että mitä tarkoitetaan liikuntaharrastuksella. Meinaatko, jos ei harrasta mitään liikuntalajia, niin istuu koko ajan vain sohvalla. Itselläni ei ole mitään liikunnallista harrastusta, mutta ihan virkeä olo on siitä huolimatta. Teen pihalla kesällä puutarhahommia, talvella lumitöitä, kävelyä tulee pakostakin jonkun verran joka päivä jne. Lisäksi sisällä ollessa teen usein pieniä venyttely ja jumppaliikkeitä (etätöissä koneen ääressä kun istuu työpäivinä).
Kyllä nuo on liikuntaa.
Itse miellän ainakin liikkumattomaksi sellaisen sohvaperunan, joka haluaa ja jaksaa hädin tuskin kävellä bussipysäkille. Ja on hyvin vaikeaa ymmärtää, mitä sellaisesta elämästä saa.
Toki poikkeus ihmiset, joilta sairaus vienyt liikuntakyvyn eikä valinnanvaraa ole, mutta nautinnollisena en kyllä voisi sitä jatkuvaa lojumista pitää
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ymmärrä. Siitä saa niin paljon energiaa kaikkeen muuhunkin. Seksi hyväkuntosena paljon parempaa, en ymmärrä mite noi läskikasat edes panee, vai paneeko ollenkaan? Yleensä meinaan kaikki liikumattomat on tosi lihavia, joille joku syöminen on koko elämä. Itselle taas ruoka on pelkkä polttoaine.
Miksi pitää ilmaista ajatus noin rumasti? Joo elämä on kivempaa hyväkuntoisena, mutta siksi juuri ei ole tarvetta olla kelju persoona.
Inhoan liikuntaa siksi en sitä harrasta. Olen hyvässä kunnossa oikealla ruokavaliolla ja arjessa tulevalla liikkumisella.
Kumma käsitys sporttaajilla että kaikille tulisi hyvä olo liikkumisesta. Itse olen liikkumisen jälkeen vain vetelä ja nuutunut vaikka muuten pirteä ja energinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hyppää järveen? Jostain korkealta?
Ja mielellään 30 asteen pakkasjakson aikana, pää edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 18, mene ja lue, juurihan hän kertoi syyn. Jotenkin kätsysti, se kohta jäi lainauksestasi pois.
Selostus alkaa siitä, että "paino ei pudonnut yhtään". Ylipaino oli ensin ja sitten tuli murhe kun se ei mennyt pois.
Ja vain sen verran maltoit lukea, ennen kuin piti päästä kommetoimaan, just.
-Hän kirjoitti ihan selvällä suomen kielellä, että syyksi havaittiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Seriously people, get a grip!!
Vierailija kirjoitti:
Inhoan liikuntaa siksi en sitä harrasta. Olen hyvässä kunnossa oikealla ruokavaliolla ja arjessa tulevalla liikkumisella.
Kumma käsitys sporttaajilla että kaikille tulisi hyvä olo liikkumisesta. Itse olen liikkumisen jälkeen vain vetelä ja nuutunut vaikka muuten pirteä ja energinen.
Liikunta vaikuttaakin pitkällä aikavälillä piristävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta vaikuttaakin pitkällä aikavälillä piristävästi.
Riittääkö pitkäksi ajaksi 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 18, mene ja lue, juurihan hän kertoi syyn. Jotenkin kätsysti, se kohta jäi lainauksestasi pois.
Selostus alkaa siitä, että "paino ei pudonnut yhtään". Ylipaino oli ensin ja sitten tuli murhe kun se ei mennyt pois.
Ja vain sen verran maltoit lukea, ennen kuin piti päästä kommetoimaan, just.
-Hän kirjoitti ihan selvällä suomen kielellä, että syyksi havaittiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Seriously people, get a grip!!
Eli hän söi enemmän kuin kulutti. Kenellekään ei tule painoa tyhjästä. Sama ralli ilmeisesti jatkuu.
No se olisikin vähän huonompi homma jos en ymmärtäisi sillä työkseni kannustan ja ohjaan tällaisia ihmisiä liikkumaan. Usein käy esim. niin että kun kaikki suorituskeskeisyys saadaan pois ja saadaan motivaatio siitä että itselleen haluaa hyvää, silloin löytyy liikkeen ja liikkumisen ilo. Pitää myös antaa vaihtoehtoja. Joillain on ajatus että liikkumisen pitää olla nimenomaan salia tai vaikka lenkkeilyä ja jos sattuu inhoamaan näitä, niin eihän siitä mitään tule pitkässä juoksussa. Ihmiset ovat erilaisia ja myös sairaudet, vaivat, stressitaso on tietenkin otettava huomioon.
Vierailija kirjoitti:
No se olisikin vähän huonompi homma jos en ymmärtäisi sillä työkseni kannustan ja ohjaan tällaisia ihmisiä liikkumaan. Usein käy esim. niin että kun kaikki suorituskeskeisyys saadaan pois ja saadaan motivaatio siitä että itselleen haluaa hyvää, silloin löytyy liikkeen ja liikkumisen ilo. Pitää myös antaa vaihtoehtoja. Joillain on ajatus että liikkumisen pitää olla nimenomaan salia tai vaikka lenkkeilyä ja jos sattuu inhoamaan näitä, niin eihän siitä mitään tule pitkässä juoksussa. Ihmiset ovat erilaisia ja myös sairaudet, vaivat, stressitaso on tietenkin otettava huomioon.
No innostappa kaikkia meitä joille liikkuminen on yhtä kivaa kuin paskalla käyminen, pakko sitä on tehä mutta mieluummin tekis jotain muuta.
En Harrasta mitään liikuntaa. Hyötyliikunta on mun juttu. Töissä tulee päivästä riippuen 10 000- 20 000 askelta päivässä (tänään jo 6500). Työssä tulee myös kyykkimistä, kurottelua, kolaamista, talikointia, lapiointia, kottikärrykuormien työntelyä, eläinten perässä juoksentelua jne. Valkkaan portaat hissin sijaan, autoa ei tarvitse saada kaupan oven eteen vaan kävelen kauempaa, on puutarhatyöt kesällä, lumityöt talvella, eilen kävin mattopyykillä.
Jos nyt jotain liikuntaa teen mielelläni, se on uiminen, mutten voi sanoa harrastavani sitä, koska käyn uimassa noin kerran tai kaksi kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ymmärrä. Siitä saa niin paljon energiaa kaikkeen muuhunkin. Seksi hyväkuntosena paljon parempaa, en ymmärrä mite noi läskikasat edes panee, vai paneeko ollenkaan? Yleensä meinaan kaikki liikumattomat on tosi lihavia, joille joku syöminen on koko elämä. Itselle taas ruoka on pelkkä polttoaine.
En jaksa nyt alkaa linkkiä kaivella, mutta muistelisin lukeneeni jostakin, että ylipainoisilla olisi jopa parempaa seksiä kuin normaalipainoisilla. Liittyy varmaankin aistihakuisuuteen, ylipainohan liitetään ainakin mielikuvien tasolla kontrollin puutteeseen. Naisilla lisäksi rasvakudos osallistuu estrogeenin tuotantoon.
t. normaalipainoinen, jos se asiaan jotenkin liittyy.
En. Mietin joka päivä, mikä h***** minua vaivaa!!!
Ymmärrättekö ihmisiä, jotka sporttaa jatkuvasti?
Minä en voi käsittää miten joku voi elää niin. Luulisi olevan vetelä ja nuutunut olo koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Eli et sinäkään ymmärrä. Selostat juuri sitä samaa jargonia, jota me jotka emme tykkää liikkumisesta olemme kuulleen vuosikymmenten ajan. Kun siitä liikkumisesta on ilo kaukana ja niin se vaan on.
Tällä palstalla kannattaa ennemmin kysyä, ymmärrätkö ihmisiä, jotka harrastaa jotain liikuntaa. Ei se perusAVmamma siirrä persettään muuta kuin jääkaapille mainoskatkon aikana.
Muut tekee mitä muut tekee ei oo multa pois. Suosittelen silti kaikille. Itselleni liikunta ja kehoni käyttäminen on tärkeää. Saan siitä mielihyvää ja elämäniloa, kun huomaan voimani, nopeuteni ja kestävyyteni kasvavan.
On myös auttanut psyykkisesti kohtaamaan elämän haasteita. Välillä jos mietin miten selviän tästä, muistelen kuinka olen pystynyt puskemaan itseäni treenatessa, vaikka luulin olevani jo nollat taulussa. Sitä joskus saattaa helposti unohtaa kuinka sinnikäs onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Muut tekee mitä muut tekee ei oo multa pois. Suosittelen silti kaikille. Itselleni liikunta ja kehoni käyttäminen on tärkeää. Saan siitä mielihyvää ja elämäniloa, kun huomaan voimani, nopeuteni ja kestävyyteni kasvavan.
On myös auttanut psyykkisesti kohtaamaan elämän haasteita. Välillä jos mietin miten selviän tästä, muistelen kuinka olen pystynyt puskemaan itseäni treenatessa, vaikka luulin olevani jo nollat taulussa. Sitä joskus saattaa helposti unohtaa kuinka sinnikäs onkaan.
Minä taas pystyn ottamaan vastaan ja käsittelemään vastoinkäymiset ihan sellaisenaan kierrättämättä niitä minkään urheilusuorituksen kautta. Mulle liikunnasta ei tule mielihyvää tai elämäniloa, vaan päänsärkyä ja pahaa oloa, vitu*usta kun tuli tuhlattua aikaa mokomaan reuhtomiseen.