Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki gynekologit tuputtaa hormonivalmisteita?

Vierailija
27.06.2024 |

Kaikkeen löytyy ratkaisuksi hormonivalmiste.. minä kun en hormoneja halua!

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne saavat  rahaa  ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.

No ei ole paljon lahjusrahoja näkynyt! Ehkä ne antaa niitä vaan sitten muille... Tuote-esittelyssä saattaa olla joskus jopa jotain ruokaa. 

Vierailija
22/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä te löydätte noita lääkäreitä jotka tuputtaa hormoneita. Itse olen saanut vaihdevuosioireisiin rukoilla apua antavia hormoneja kun ne lisää sitä sun tätä riskiä ja ovat lääkärin mielestä niin vaarallisia. Lopulta sain ja nyt pystyy nukkumaan ja elämään normaalisti.

Itse valitsin gynekologiksi nimenomaan tunnetun hormonikorvaushoidon puolestapuhujan, jotta pystyin takaamaan sen, että saan hormonikorvaushoidon ilman kitinöitä pitkäksi aikaa. Oireethan saattaa kestää jopa parikymmentä vuotta, mutta osa lääkäreistä sallisi korvaushoidon vain pariksi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä te löydätte noita lääkäreitä jotka tuputtaa hormoneita. Itse olen saanut vaihdevuosioireisiin rukoilla apua antavia hormoneja kun ne lisää sitä sun tätä riskiä ja ovat lääkärin mielestä niin vaarallisia. Lopulta sain ja nyt pystyy nukkumaan ja elämään normaalisti.

Minä menin gynelle, jonka tiedoissa luki vaihdevuosien hoito

Vierailija
24/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se korvaa sitä sitä hormoonien menetystä auttaen pahimpiin vaihtari oireisiin ja vaikuttaa mielialaankin positiivisesti. Minä vaan aloitin liian myöhään +50v vaikka olisi jo pitänyt aloittaa aiemmin. Turhaan koitin kitkutella ja kuvitella etten niitä tarvitse ennen kuin alkoi tulla ihan kaikkein pahimpia oireita. Ja mielialatkin alkoivat jo heittelemään raivosta masennukseen.

Minä käytän 58v mietoo laastaria ja iho ei kuivu harmaaksi ja ruttuiseksi. Auttaa se mielialaankin. Laastarin voi saksilla leikata puoliksikin ja aion käyttää niin pitkään kun tunnen tarvitsevan ja vaikka lopun ikää.

Vierailija
25/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin gynelle, jonka tiedoissa luki vaihdevuosien hoito

Näitäkin on monenlaisia. Osa on aitä mieltä, että terveet elämäntavat hoitavat hormonipuutoksen hormonikorvaushoidon sijaan, vaikka oireet iskevät myös huipputerveellisesti eläviin. Osa taas ei millään määräisi riittävää annosta oireiden hävittämiseksi.

Vierailija
26/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvinnut estrogeenien hankkimiseen mitään kallista gyneä kun ei muita alapään vaivoja ollut muuta kuin hankalat vaihdevuodet ja terveyskeskuskuksen oma lääkäri teki alapäätutkimuksen ja määräsi korvaushoidon. Ensin aloitettiin vahvemmilla pillereillä ja sitten vaihdoin me mietoon laastariin ja ole ollut tyytyväinen. Vähän kalliimpaa ne laastarit.

Vierailija
27/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenin puutteen aiheuttamia vaivoja: hiusten lähtö, kuivat silmät, iho ja limakalvot, kutisevat korvat, ruuansulatusvaivat, muistihäiriö, jatkuva yskä, uupumus, masennus, ahdistus, haluttomuus, orgasmivaikeus, huimaus, aivosumu, hauraat kynnet, lihasvaivat, osteopenia, osteoporoosi, sydänsairaus, painonnousu, nivelkivut, nivelrikko, kilpirauhasen toiminnan häiriö, munuaisvaivat, virtsatietulehdukset, jäätynyt olkapää, tinnitus jne.

Estrogeenireseptoreita on joka paikassa kehossa. Estrogeenin puute vaikuttaa kaikkeen. 

Niin että alkaa pikkuhiljaa olla aikakin, että naisille tarjotaan hormonikorvaushoitoa, joka on nykyään erittäin turvallista ja itse asiassa suojaa sairauksilta, ei aiheuta niitä. Toki jos haluaa elää viimeiset vuosikymmenet sydänsairaana ja osteoporoottisena, niin mikäs siinä.

Vierailija
28/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette typeriä siis olen järkyttynyt. On olemassa ihan arjen ja käytännön asioita, joilla pääsette eroon vaihdevuosioireista ilman hormoneja. Turhaa turisette ja valitatte.

Vierailija
29/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette typeriä siis olen järkyttynyt. On olemassa ihan arjen ja käytännön asioita, joilla pääsette eroon vaihdevuosioireista ilman hormoneja. Turhaa turisette ja valitatte.

Minä kävin jopa univalmentajalla ja söin vuosia erilaisia unta tukevia lääkkeitä. Kaikki kokeiltu. Elintavat terveet, ei ylipainoa. Ei apua.

Vierailija
30/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarvinnut estrogeenien hankkimiseen mitään kallista gyneä kun ei muita alapään vaivoja ollut muuta kuin hankalat vaihdevuodet ja terveyskeskuskuksen oma lääkäri teki alapäätutkimuksen ja määräsi korvaushoidon. Ensin aloitettiin vahvemmilla pillereillä ja sitten vaihdoin me mietoon laastariin ja ole ollut tyytyväinen. Vähän kalliimpaa ne laastarit.

Ei hormonikorvaushoitoa varten mitään alapäätutkimusta tarvitse tehdä. Arvauskeskuksen lääkäripalvelut ovat vaihdevuosioireiden suhteen 50/60. Hoito on yksinkertaista, mutta harvalla terveyskeskuslääkärillä on tätä yksinkertaista tietoa. Onneksi sentään käypä hoito -suositus päivitettiin viime vuonna, niin voivat lukaista sen vastaanoton aikana.

Vierailija
31/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päättänyt kokeilematta ettei halua hormoneja? Ihan periaatteen vuoksi? Miksi? 

Vierailija
32/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenin puutteen aiheuttamat oireet helpottavat... ylläripylläri  estrogeenilla! 

Vierailija
33/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt mitään syytä olla ottamatta estrogeenilaastaria. Gyne sanoi rintasyöpäriskin olevan jotain 1,4 kertainen. Ei siis edes kaksinkertainen. Juon viiniäkin, siinä on isompi riski

Vierailija
34/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeninpuutos mm. heikentää luustoa ja vähentää kollageenia, millään arjen muutoksella ei estrogeenituotantoa takaisin saa. Mitään järkeä ei ole lähteä hoitamaan jokaista yksittäistä vaihdevuosioiretta, joita on kymmeniä erikseen, kun kaikki hoituvat yhdellä bioidenttisellä hormonivalmisteella.

Tutustu estrogeenin tehtäviin naisen elimistössä niin et vaikuta tyhmältä.

Vierailija
35/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saavat  rahaa  ja muita lahjuksia lääkefirmoilta.

Oliskohan sulla jotain tarkempaa tietoa tällaisesta, kun minun tietääkseni lääkärin palkka on ihan sama vaikkei kirjoittaisi yhtään reseptiä

Googleta netistä ulkomaanmatkoista   ja  muusta,  mitä  lääkefirmat  antaa.

Vierailija
36/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nähnyt mitään syytä olla ottamatta estrogeenilaastaria. Gyne sanoi rintasyöpäriskin olevan jotain 1,4 kertainen. Ei siis edes kaksinkertainen. Juon viiniäkin, siinä on isompi riski

Mun suvussa on paljon suolistosyöpiä, korvaushoito vähentää niiden todennäköisyyttä selvästi eli win-win.

Vierailija
37/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suvussa on paljon suolistosyöpiä, korvaushoito vähentää niiden todennäköisyyttä selvästi eli win-win.

niinpä. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
38/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hormonivastaisuus loppui siihen, kun kuulin, että unettomuus lisää merkittävämmin dementian riskiä kuin hormonit rintasyövän riskiä. Otan ennemmin rintasyövän kuin dementian.

Monenlaisia syitä sitä ihmiset ovat valmiita hyväksymään.

ap kannattaako sun edes käydä siellä gynelläkuuntelemassa niitä tuputuksia. 

Vierailija
39/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt estrogeenivalmisteita 16 vuotiaasta saakka ja kela korvaa ne 50 ikävuoteen asti pl omavastuu. Mulla on  geneettinen vika. Eli itse ainakin oon kokenut että estrogeenivalmisteet on hyvästä ja aion varmasti tarvittaessa 50-vuoden jälkeenkin vielä käyttää. Tosin sitten pitää maksaa kaikki itse.

Vierailija
40/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne arjen ja käytännön keinosi muka ovat. Olisit laittanut ne tähän eikä pidä meitä tyhminä. Mitkä keinosi ovat itsellesi auttanut niin ei auta välttämättä muihin.

Minä en ala ollenkaan syömään mitään luontaistuote pillereitä kun ei tiedä mitä ne maksalle ja elimistölle aiheuttaa ja haittaa niistä vain on. Mitään himoliikuntaa ei kaikki jaksa harrastaa juoksemalla eikä kiinnosta, henki hieverissä niin kuin maailman lopun edellä. 😂 Ei elämän tarvitse niin kovaa rääkkiä olla.