Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki gynekologit tuputtaa hormonivalmisteita?

Vierailija
27.06.2024 |

Kaikkeen löytyy ratkaisuksi hormonivalmiste.. minä kun en hormoneja halua!

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette typeriä siis olen järkyttynyt. On olemassa ihan arjen ja käytännön asioita, joilla pääsette eroon vaihdevuosioireista ilman hormoneja. Turhaa turisette ja valitatte.

Estrogeeninpuutos mm. heikentää luustoa ja vähentää kollageenia, millään arjen muutoksella ei estrogeenituotantoa takaisin saa. Mitään järkeä ei ole lähteä hoitamaan jokaista yksittäistä vaihdevuosioiretta, joita on kymmeniä erikseen, kun kaikki hoituvat yhdellä bioidenttisellä hormonivalmisteella.

Tutustu estrogeenin tehtäviin naisen elimistössä niin et vaikuta tyhmältä.

Olet väärässä, erittäin väärässä, mutta syö vaan mömmöjä jos niin haluat mutta älä valita typeryyttäsi.

Eli et pysty väitettäsi perustelemaan etkä edes tiedä,

Labrassa tehty hormoni identtinen luonnollisen kehon valmistaman kanssa, eipä ollut.... Hormonihäiriköitä nuo keinohormonit ja pilaa ynpäristön.

Vierailija
122/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hyvä, että kerrotaan vaihtoehdoista. Itse ainakin olen sitten avoimin mielin kun aika koittaa. Ihan hyvin voisin käyttää

Vaihtoehtoja? Ei kerrota vaihtoehtoja, vaan vain yksi tie. 

Vaihtoehdot ovat systeeminen hormonikorvaushoito tai jokaisen yksittäisen oireen hoito erikseen. Luontaistuotteet ovat melko tehottomia ja riskialttiita, niitä en valitsisi. Vaihdevuosien takia kukaan ei pakota lääkäriin, joten ilmankin hoitoa saa vapaasti olla.

Vaihtoehtoja ei kerrota. Vain yksi vaihtoehto. Eikä kyse ole luontaistuotteita tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän säälittää nämä "ei ollut mitään vaihtarioireita" -tyypit, jotka "eivät tarvitse" hormonikorvaushoitoa. Sitä voi sitten miettiä, kun saa sen osteoporoosidiagnoosin, että olisiko kannattanut ottaa sittenkin estrogeenia. Tai infarktin kuusikymppisenä tai muistisairauden seitsemänkymppisenä. Estrogeenilla ne kaikki olisivat vähintään siirtyneet kymmenellä vuodella eteenpäin. 

Osalle tulee niistä.kasvaimia maksaa tai esim suolisto-ongelmia. Ei ne ihan harmittomia ole. 

Mitenköhän ihon kautta annosteltavasta hormonista tulee kasvaimia maksaan, kun se ei edes kulje maksan läpi? Sinulla on varmaan pätevä lääketieteellinen selitys asialle?

Tietenkin maksa suodattaa myös sen myrkkyjä

.

Vierailija
124/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hyvä, että kerrotaan vaihtoehdoista. Itse ainakin olen sitten avoimin mielin kun aika koittaa. Ihan hyvin voisin käyttää

Vaihtoehtoja? Ei kerrota vaihtoehtoja, vaan vain yksi tie. 

Vaihtoehdot ovat systeeminen hormonikorvaushoito tai jokaisen yksittäisen oireen hoito erikseen. Luontaistuotteet ovat melko tehottomia ja riskialttiita, niitä en valitsisi. Vaihdevuosien takia kukaan ei pakota lääkäriin, joten ilmankin hoitoa saa vapaasti olla.

Vaihtoehtoja ei kerrota. Vain yksi vaihtoehto. Eikä kyse ole luontaistuotteita tms. 

Mitkä ne vaihtoehdot sitten ovat?

Vierailija
125/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu käyttämään hormonikorvaushoitoja hautaan saakka. Ja kyllä naisista arvaa ketkä käyttävät hormoneita. Naama on jotenkin turvonnut, ja velttoja jee jees naisia ovat. 

Vierailija
126/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli virtsaamisvaivaa. Juoksutti usein vessassa (välillä jopa puolen tunnin välein) ja aina ei ehtinyt vessaan asti. Rajoitti elämää todella paljon.

Menin gynelle ja sain estrogeenia paikallisesti noin kolmen päivän välein. Alussa viikon ajan joka päivä.

Johan helpotti! Ihanaa, kun voi elää ilman jatkuvaa pissahätää ja tenaleidejä.

N 63 

Vierailija
127/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy. 

Vierailija
128/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydy. 

En tiedä, oliko tämä minulle.

Mielummin elän vähän lyhyemmän normaalin elämän kuin pitkän pissat housussa.

Nainen 63

Vierailija
129/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaus on erittäin hyvä juttu.

Vierailija
130/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoon osaan gynekologisia sairauksia esim endometrioosi ei ole mitään muuta hoitoa kuin hormonit. 

Itsellä on endometrioosi, mutten voi käyttää hormoneita, koska seksuaaliset halut lähtee niiden kanssa. Pitää pärjätä kipulääkkeiden kanssa.

Mutta ne kipulääkkeet ei hoida endometrioosia, joka vain pahenee hoitamattomana. 

Vierailija
131/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin hormonivastaisuus loppui tasan sillä hetkellä, kun vaihdevuosivaivat alkoivat haitata jokapäiväistä elämääni. Hormonikorvaushoito on suuri lahja.

Täysin samaa mieltä. Kolmen vuoden painajainen päättyi, kun sain hormonikorvaushoidon. Sitä ennen olin luullut olevani syvästi masentunut, pahasti työuupunut tai alkavan muistisairauden kourissa. Muutamassa viikossa korvaushoidon aloituksesta olen jo saanut ns. itseäni takaisin. 

Vierailija
132/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin hormonivastaisuus loppui tasan sillä hetkellä, kun vaihdevuosivaivat alkoivat haitata jokapäiväistä elämääni. Hormonikorvaushoito on suuri lahja.

Täysin samaa mieltä. Kolmen vuoden painajainen päättyi, kun sain hormonikorvaushoidon. Sitä ennen olin luullut olevani syvästi masentunut, pahasti työuupunut tai alkavan muistisairauden kourissa. Muutamassa viikossa korvaushoidon aloituksesta olen jo saanut ns. itseäni takaisin. 

Mullakin yksi kaveri kehui, miten oli helpot vaihtarit eikä tarvinnut hormonikorvaushoitoa. Samaan aikaan hän ravasi muistitutkimuksissa, sai masennusdiagnoosin jne.

Vierailija
133/135 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan nämä hörhöt, jotka väittävät hormonikorvaushoidon aiheuttavan kasvaimia maksaan tai sydänsairauksia, laittaa edes jonkin lähteen näille naurettaville väitteille?

Ja ne, jotka väittävät hormonikorvaushoidon olevan lääkeyritysten salajuoni naisten rahastamiseksi, voisivat miettiä, miten paljon menee rahaa näihin "luonnollisiin" vaihtoehtoihin. Myös luontaistuotteet maksavat, vaikka ne eivät tehoa. Niiden lisäksi sitten kuiviin silmiin tippoja, maksuja hierojalle, psykiatrille, masennuslääkkeitä, kipulääkkeitä, vagisania jne. Kaikki voisivat jäädä tarpeettomiksi, jos saisi estrogeenia.

Vierailija
134/135 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoon osaan gynekologisia sairauksia esim endometrioosi ei ole mitään muuta hoitoa kuin hormonit. 

Itsellä on endometrioosi, mutten voi käyttää hormoneita, koska seksuaaliset halut lähtee niiden kanssa. Pitää pärjätä kipulääkkeiden kanssa.

Mutta ne kipulääkkeet ei hoida endometrioosia, joka vain pahenee hoitamattomana. 

Tiedän tämän varsin hyvin, mutta mitä vaihtoehtoja minulla on, kun kaikki hormonaalinen ehkäsy lamaa seksihalut itselläni? En minä luovu seksistä kokonaan kolmikymppisen ja elä seuraavaa 60 vuotta kokonaan ilman seksiä. Ei se ole mitään elämää. Seksi on todella tärkeä osa elämääni.

Vierailija
135/135 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta itse sain e-pillerit 13-vuotiaana vasta yli vuoden kärsimisen (kovat kivut, 13 päivää kerrallaan kestäneet runsaat kuukautiset, oksentelu, ripulointi, migreenit, pyörtyminen) jälkeen ja siitäkin vasta 5 vuotta myöhemmin kerrottiin, että niitä voi (ja minun tapauksessani myös ehdottomasti kannattaa) syödä myös useamman liuskan putkeen. Sekään ei kyllä ollut hyvä, ettei hormoneja "tuputettu", elämäni oli siedettävää vasta 6 vuoden kärsimisen jälkeen. Se, että kerrotaan vaihtoehdoista on mielestäni pelkästään kannatettava asia. Ei niitä hormoneita ole pakko itselleen ottaa, voi kysyä mitä hormoonittomia vaihtoehtoja on.

Mitä tarkoittaa "useamman liuskan putkeen"? Olen syönyt e-pillereitä nyt 4 vuotta ja putkeen ne kuuluu syödä, ilman taukoja. Pakkauksessa on 2 tablettia, jotka on tehottomia, ilman hotmonia, mutta ne syödään myös.

Eikö ne lumepillerit aiheuta niitä tyhjennysvuotoja? Minä olen syönyt Slindaa nyt noin 3 -vuotta endometrioosiepäilyn vuoksi (oireet viittasivat vahvasti siihen) ja minulle neuvottiin jättämään lumepillerit kokonaan pois ettei vuotoja tulisi. 

Paras päätös ikinä.