Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin elämäntapamuutoksen ja rasvaa lähtee aivan vääristä paikoista

Vierailija
27.06.2024 |

Kaipaisin vinkkejä normaalipainon sisällä laihduttaneilta. Aloitin vajaa vuosi sitten hiljalleen elämäntapamuutoksen siistimällä ruokavaliota ja aloitin salitreenin kaksi kertaa viikossa. Tavoitteena on laihduttaa normaalipainon ylärajalta 5-10kg. Sali kulkee hyvin ja olen saanut jatkuvasti lisättyä painoja liikkeisiin. Selvästi lihasta on tullut. Syön säännöllisesti pääasiassa kasvisruokaa. Roskaruoka yms on jäänyt lähes kokonaan pois. Pari kuukautta sitten aloitin juoksemisen 3-4 kertaa viikossa (yksi intervalli, pari kevyttä lenkkiä ja yksi pitkä matalasykkeinen). Juoksu myös sujuu kivasti eikä erityisiä vammoja ole tullut.

Ongelma on se, että rasva tuntuu palavan aivan väärästä paikasta. Kasvot ovat kaventuneet ja nyt rinnatkin ovat pienentyneet selvästi. Sen sijaan reidet ja vatsa ovat edelleen paksut. Treenaaminen on mukavaa eikä elämäntapamuutos sinänsä ole tuottanut kamalia vaikeuksia, mutta jotenkin tuntuu, että hyöty on aivan yhtä tyhjän kanssa. Vaaka näyttää, että puolessa vuodessa on tippunut ehkä kilon verran painoa. Vanhat housut eivät istu sen paremmin kuin aikaisemminkaan. Olen pohtinut, että pitäisikö ottaa joku tehokuuri, koska perinteinen ruokavalion muuttaminen ja liikunnan lisääminen eivät tuota riittävää tulosta. Kilot tuntuvat olevan todella tiukassa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski lähtee yleensä aina ylhäältäpäin, ensin kasvot, sitten rinta jne. Alavatsa on yleensä niitä viimeisiä paikkoja, joista lähtee ylimääräiset, reisistä ja perästäkin saattaa lähteä ennen kuin alavatsasta.

Vierailija
22/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vartalotyypiltäni omppu ja pudotin painoa n. 20 kg ja minulta kyllä lähti painon pudotuksen myötä senttejä melko tasaisesti ympäri kehoa sentti per kilo, rinnan ympärysmitta pieneni melkein 10 cm, mutta kuppikoko vain yhdellä. Aloitin kuntosalilla käynnin vasta tavoitepainon saavutettuani runsas vuosi sitten ja lihaskasvun myötä paino on noussut n. 1,5 kg. Taitaa olla vartalotyypistä kiinni mistä kohtaa ja miten paljon ne sentit katoavat kropasta painoa pudotettassa, omaa vartalotyyppiä ei pysty painon pudotuksella muuttamaan, mutta kuntosalilla vartaloa saa kyllä jonkun verran muokattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paino ei tipu vähintään 7kg kuukaudessa kun painoa yrittää tiputtaa ja urheilee, niin sitten syö liikaa ja aivan vääränlaista ruokaa. Ravintoympyrän/ruokalautasmallin saa heittää roskiin. Lounaspaikoissa on turha syödä.

Aamulla luomusitrunan mehut naamaan ja klo 17:00 juot smoothien missä varsiselleriä, vettä ja puolikas omena, ehkä 1 appelsiini. Lounaaksi voit syödä normaalia ruokaa, samoin aamupalaksi.. Ja tuon 17:00 jälkeen et mitään ennen aamupalaa.

ei ole ollenkaan vaikeaa, itse olen tiputtanut tällä tavoin 28kg ja nyt normaalipainoinen. 

Jos tämä viesti herättää sinussa ärsytystä niin hyvä, se kertoo siitä ettet halua laittaa tikkua ristiin laihtumisen eteen koska olet mukavuudenhaluinen ja laiska. 

Vierailija
24/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos paino ei tipu vähintään 7kg kuukaudessa kun painoa yrittää tiputtaa ja urheilee, niin sitten syö liikaa ja aivan vääränlaista ruokaa. Ravintoympyrän/ruokalautasmallin saa heittää roskiin. Lounaspaikoissa on turha syödä.

Aamulla luomusitrunan mehut naamaan ja klo 17:00 juot smoothien missä varsiselleriä, vettä ja puolikas omena, ehkä 1 appelsiini. Lounaaksi voit syödä normaalia ruokaa, samoin aamupalaksi.. Ja tuon 17:00 jälkeen et mitään ennen aamupalaa.

ei ole ollenkaan vaikeaa, itse olen tiputtanut tällä tavoin 28kg ja nyt normaalipainoinen. 

Jos tämä viesti herättää sinussa ärsytystä niin hyvä, se kertoo siitä ettet halua laittaa tikkua ristiin laihtumisen eteen koska olet mukavuudenhaluinen ja laiska. 

Jos tähtää pysyvään painon putoamiseen, niin suositelva määrä pudottaa painoa on n. 0,5 kg viikossa eli n. 2 kg kuukaudessa. Netistä löytyy painonpudotuslaskureita, joita kannattaa käyttää jos suunnittelee painon oudittamista. Lautasmalli kannattaa ehdottomasti opetella, se auttaa myös arvioimaan silmämääräisesti syötävät kalorit.

Vierailija
25/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on minullakin. Toimii myös päinvastoin. Painoni on noussut 3 kg, reiden ympärys kasvanut siinä samalla 2,5 cm. Ei tarvitse miettiä mihin minulla rasva kertyy:)

Vierailija
26/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hieman eri asia pudottaa liki 30 kiloa painoa, kuin kiristellä normaalipainon sisällä viisi kiloa. Ei normaalipainon sisällä mitenkään voi pudottaa painoa 7kg kuukaudessa ellei halua, että myös lihakset katoaa samalla.