Mulla on rahaa nyt tilillä 6,89€ ja pulloja jotain 3€ edestä, tuet tulee viikon päästä, miten selvitä?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä mene uimaan ja siivoa asuntosi. Osta 7 HK hampurilaista euron kappale ja jätä loput säästöön.Kerää huumeruiskut maastosta hanskat kädessä lasipurkkiin vie apteekkiin tuhottavaksi.
Eikös tuon ruiskujen kerääminen ja apteekkiin vieminen lasketa vapaaehtoistyöksi? 🤔
Mitenkä ajattelit syksyllä selvitä kun tuet laskee ja ALV nousee yhtäaikaa vuokrien kanssa? vuokranantaja liiton laskelmien mukaan vuokrien hinnannousun tarve on noin 6-10% neliötä kohden kohonneiden lämmitys sekä huoltokulujen nousun vuoksi. Heka,eli helsingin vuokra-asunnot ovat aikeissa nostaa vuokriaan vioden vaihteeseen mennessä 7% neliö. Voi sinulle tulla rahapula sekä nälkä jo alkukuussa. Eikä se väärin ole.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina tulee asumistuki jos saat sitä.
Saan, mutta se menee suoraan vuokran antajalle kun aiemmin käytin sen tuen vähän muuhun kuin piti ja jäi vuokria maksamatta.
Sulla on siis kymppi rahaa viikoksi. Et sinä tuossa ajassa kuole, etkä edes pahasti kidu.
2 kg pussi perunoita, 1 kg pussi porkkanoita ja yksi kesäkaali maksavat vitosen. Riippuen mitä sinulla on kaapissa sitten lopuilla pussillinen jauhoja, palanen hiivaa, pullo öljyä, suolaa. Vettä juomaksi. Noilla pärjäät viikon.
Ensi viikolla sitten täydennät ruokakaappia säilyvillä perustarvikkeilla. Pieni paasto silloin tällöin ei tee pahaa. Pulloja ja tölkkejä voi käydä keräämässä lisää, muutamakin euro auttaa paljon. Ja laita tuista sivuun edes vähän.
Mulla on lompakossa 60 miljoonaa dollaria.
Jos olet kävelymatkan päässä jostain kaupasta, mikä on auki myöhempään, kävisin illalla kurkkimassa lihaosastolta ALE-tuotteet.
- Perunoita ostaisin, kilo hinta on vissin jtn. 1 €:n luokkaa
- Lanttu 1,30 € semmonen aika isohko puolikas
- Porkkanoita, 500 g pussi porkkanoita 1,40 €
- Onko sulla oliiviöljyä? Jos ei, niin joku halpa margariinikin käy
Peruna, porkkana, lanttu uunivuoka:
- Uuniin pilkotut perunat, lantut ja porkkanat, margariinia tai oliiviöljyä päälle, suolaa ja pippuria
Tosi täyttävä ja jos tekee säästeliäästi, voi riittää kolmeksi neljäksi päiväksi
= 3,70 € (+/- margariini, Lidl:ssä pitäisi olla iaka edullinen, semmonen 1 - 2 € muistaakseni)
APetit herne-maissi-paprika pakaste pussi on 0,95 € 200 g, tota voi laittaa lisukkeeksi. Pakasteesta saattaa löytää paljon muitakin vihannespusseja oman maun mukaan.
Jos on kaurahiutaleita, tekisin puuroa aamuisin.
Tosi tiukoille menee kyllä, mut perunaa suosisin koska täyttää ja edullista.
Tonnikalakin on nykyään aika kallista.
Kaurapuurolla pärjää viikon, tosin paino laskee pari kiloa.
Käyn töissä ja minulla on tileillä satojatuhansia. Lompakossa kortteja, ei yhtään paperirahaa.
Lopeta se viinan kanssa läträäminen niin selviät ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lompakossa 60 miljoonaa dollaria.
Mullapa dollari enemmän.
Oletko itse ostanut nuo pullot? Miksi? Jos tilanne on tuo, joisin vain vettä ja kahvia. Ja jos olet kerännyt pullot niin hienoa, kannattaa kerätä lisää tai laittaa vaikka paikalliseen some ryhmään että olisiko jollain palautettavia pulloja, nimittäin meillä ainakin yleensä on monta isoa kassillista ja ei millään jaksaisi niitä palauttaa. Voitaisi antaa ne jollekin ja vaivan palkkioksi muutamat eurot kaupan päälle.
Mitähän sinä sinne jauhelihaan oikein pistät jos mausteisiin menee 4 € ? En ole ennen kuullut moista.
Nyt istun elokapinan kanssa kadulla. Täältä saan ruokaa ja virvokkeita. Hyvät menot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt istun elokapinan kanssa kadulla. Täältä saan ruokaa ja virvokkeita. Hyvät menot.
Ap
Eikös ilmaistarjoilut pidä ilmoittaa Kelalle ja verottajalle? Kela vähentää sinun tuista saadut luontaisedut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä ei ollut minä. Olen yhä Kaivopuistossa. Rannalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä ei ollut minä. Olen yhä Kaivopuistossa. Rannalla.
Ap
En ollut minä. Istun Espalla Kappelin terassilla,
Ap
Toivottavasti ei mitenkään niin päästään viimeinkin tästä spämmistä lopullisesti.