Mulla on rahaa nyt tilillä 6,89€ ja pulloja jotain 3€ edestä, tuet tulee viikon päästä, miten selvitä?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on useita samanlaisia ketjuja, niistä löytyy esimerkkejä.
Ei tää tyyppi kaipaa mitään neuvoja. Kunhan trollaa. Ostaa muka joka ateriaa varten uudet mausteetkin.
En osta joka ateriaa varten uusia mausteita, tällä hetkellä ei vain mitään mausteita ole eikä semmoinen yksi maustepussi viikkoa pidempään kestä
Ap
PYLLYPERSEPYLLYPERSE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa ne asuntohakemukset, ne on prio. Marja-Leena tulee kohta kantamaan tavaroita!
Muutin jo halvempaan asuntoon
Ap
PYLLYPERSEPYLLYPERSE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää panttipulloja ja -tölkkejä. Hanki keikkatöitä. Älä mene kauppaan. Vähennä kulutusta. Kävele ja pyöräile. Älä mene kahviloihin ja ruokaravintoloihin. Leikkaa itse hiuksesi. Hanki vaatteet, kengät ja harrastusvälineet ilmaiseksi tai edullisesti muun muassa Torista ja Facebookin Roskalava-ryhmistä. Lopeta kaikki turhat ostokset ja tilaukset. Älä tupakoi ja äläkä käytä alkoholia.
Mene Marttojen kursseille. Martat opettavat laittamaan edullista ja hyvää kotiruokaa ja leipomaan. Marttojen kursseilla oppii myös tärkeitä kodin taloustaitoja, säästövinkkejä, budjetointia ja säästämistä.
https://www.martat.fi/omat-rahat/taloudenhallinnan-perustaidot/
Kerään jo pulloja, keikkatöitä en ole saanut eikä niistä jää mitään rahaa kun se kaikki mitä tienaat leikataan tuista.
Ap
PYLLYPERSEPYLLYPERSE
Miten selviät? No minä vastaan ihan suoraan että minulle on ihan sama selviätkö vaiko et selviä. Olen ollut menneisyydessä itsekin työttömänä ja aina riitti rahat. Kyse on säästämisestä ja tilanteeseen sopeutumisesta. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka elävät yli varojensa. Jos ne eivät riitä elintasoosi, niin sinun pitää muuttaa ja elää halvemmin. Sisä-Suomessa on kymppitonnin rivitalokuutioita. Mene sinne ja ole hiljaa. Opettelet vähävaraisuutta ja nöyryyttä saatana.
Kympillä saat kasviksia, riisiä, pastaa ja lihaa viikoksi.
Koetapa ihan itse ratkaista ongelmasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Kerro mihin menen niin aloitan heti kesäloman jälkeen?
Ap
Miksi menisit töihin, sinullehan tulee kohta tuet?
Oikeasti tuet tulee 5 päivän päästä. Maanantai on tukipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin
Tuskin kukaan palkkaa ennen maanantaita. Tai jos palkkaisikin, palkka ei tule ennen maanantaita.
Mä voin myydä sulle arsenikkia eurolla.
Mitä muka tarvitset?
Reilu viikko menee että humpsahtaa, et edes ehdi paljon mitään syödä. Käy ruokajaossa jos on nälkä.
Hyvin pärjää.
ja taas.
1 palstalainen teki liikaa ruokaa eli käy sen luona pari kertaa viikossa.
Olet 100% kehopositiivinen tapaus. Viikon paasto tekee sinulle erittän hyvää ja suolistosi tyhjenee. Muistat vain juoda tarpeeksi vettä.
Imet multa mällit niin saat parikymppiä.
M55
Osta pastaa, jauhelihaa ja pastakastikkeita. Halvimpia mahdollisia.
Jos ei huvita opiskella ammattia jossa on työvoimapula niin ole syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Imet multa mällit niin saat parikymppiä.
M55
Edes ap ei ole niin epätoivoinen ja tyhmä, että imisi sinun tautista mulkkuasi parista kympistä.
Itsellä just oli sama tilanne. Lidlistä jauheliha alle 2€, makaronia, ruokaöljyä, suolaa, kaurapuuroa, kahvia ja sokeria. Sillä pärjää monta päivää. Perunaa 1€ pussi torilta. Nokkosta ja voikukkaa lisänä. Tsemppiä.