Rehellisesti, jos olisit rikas, niin kävisitkö töissä?
Eli vaikka tyyliin joku lottovoittaja, perijä jne
Kommentit (133)
Lopettaisin heto työt, jos tulisi esim. lottovoitto.
En.
Muuttaisin Japaniin ja saisin pysyvän viisumin, kun laittaisin rahat sijoituksiin, niin saan jäädä Japaniin. Miksi menisin töihin Japanissa? Juuri se syy, miksi matkustelen Japanissa vuosittain enkä muuta sinne on työkulttuuri. M34
Jotain tekemistä pitäis kyllä sitten kuitenkin keksiä. Töissäkäynti on helppo tapa tehdä jotain eikä vain lorvailla.
Jos saisin niin paljon rahaa, ettei tarvitsisi enää käydä töissä, lopettaisin nykyisen työni heti. Luultavasti alkaisin jonkin mittaisen loman jälkeen tehdä vapaaehtois- tai osa-aikatyötä juuri sen verran ja silloin kun itseä huvittaa.
Ois ihanaa.
Minulla on tarpeeksi rahaa mutta silti haluaisin töihin. No, olen menossa vapaaehtoistyöhön.
Kyllä kävisin, ainakin osa-aikaisesti.
Minulla ei ole mitään työntekoa vastaan, ja rakastan työtäni. Se on mielenkiintoista ja vaihtelevaa ja joka päivä uusia haasteita. En pystyisi vain olemaan laiskana, jotain tehtävää olisi pakko olla.
Kyllä kävisin, mutta osa-aikaisesti. Muuten alkoholisoituisin tai jotain.
Jos on kouluttautunut mieleiseen ammattiin, on kiva tehdä työtä. Tällaisia ovat monet luovat ammatit ja käsityöammatit.
Jos työ on ollut ikävää ja välttämätön pakko, ei sellaisessa kukaan jatkaisi.
En kävisi, enkä käy nytkään. Rahaa on noin 10000€+työmarkkinatuki vuodessa nettona ja sillä pärjään kivasti. Talo on minilämmöllä talvet ja itse olen halvemmissa maissa muutaman kuukauden vuodessa.
En kävisi mutta voisin tehdä jotain mitä itse haluan koska ei tarvitsisi pelätä riskejä. Rahat sijoittaisin ja eläisin koroilla kuten kunnon loiset. Voisin vaikkapa alkaa tekemään peruukkeja tai perustaa Hitaan ja Hyvän Palvelun Kotihoidon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kävisin, mutta osa-aikaisesti. Muuten alkoholisoituisin tai jotain.
Tai ylirasittuisit tai jotain.. ääh.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Tylsistyn helposti, joten ehkä kävisin töissä, niin saisin päiväni kulumaan.
Ei ihme, että tylsistyy jos elämässä on noin vähän mielenkiinnon kohteita ja tarvitsee ohjattua toimintaa tehdäkseen jotain päivän aikana.
Kyllä kävisin, vaikkapa osa-aikaisena. Olen ihan kivassa työpaikassa ja työssä tapaa työkavereita ja asiakkaita. Se tuo mukavaa sisältöä sinkkuihmisen elämään.
Minun tekemiseni perustuu kulutuksen sijaan kulutuksen minimointiin. Ei tarvitsisi, mutta kasvatan itse vihanneksia, kalastan, metsästän, kerään marjoja, pulloja ja polttopuutakin. Vähimmillään kuluu kuussa muutamia kymppejä laskuihin ja silloin olen onnellinen.
Ennen ajattelin et tekisin osa-aikatyötä sitten, mutta nyt kun olisi varaa tehdä vaikkapa 50% työaikaa, olen havainnut ettei sellaisia paikkoja vaan saa! Tarjolla vaan 40 h viikossa kokoaikaa omalla alalla ja sit jonnekin hyllytykseen jota ihan mielläni tekisin, ei pääse. Edellisessä työssä ei ollut mitään tekemistä, mut siltikään en saanut tehdä osa-aikaa vaan pakko oli tuijottaa seiniä 40 h viikossa.
Joten, ei, en kävis töissä.
Edellinen jatkaa: Haluan myös merkityksen elämääni. Työ sitoo minut yhteiskuntaan ja tunnen olevani osa sitä ja myös hyödyllinen. Työ antaa ryhtiä ja aikataulut jämäköittävät arkea.
Sen verran kurjaa kohtelua on ollut työnantajan puolelta, että lähtisin pois. En ole ainut, vaan kyseessä on firman strategia. Vielä vuosi sitten olisin miettinyt lähtöä myös työnantajan kannalta.