Rehellisesti, jos olisit rikas, niin kävisitkö töissä?
Eli vaikka tyyliin joku lottovoittaja, perijä jne
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Huolehtisin lapsista, liikkuisin luonnossa, treenaisin, golfaisin. Lukisin latinaa ja italiaa omaksi iloksi
Ja näitä ei voi millään tehdä töiden lisäksi 😀
Ilmeisesti tuolla kirjoittajalla ei ole lapsia, kun ei ole ymmärrystä, ettei tunti illassa riitä mihinkään harrasteluun ja jos päivätyöstä ja lasten ja kodinhoidosta on väsynyt ei edes jaksa. Ilta lasten kanssa on päivällisen laitto, syönti, lasten harrastukset, iltapesu ja nukkumaan laitto. Sen jälkeen on ilta, eikä enää lähdetä golfailemaan. Sitten kuudelta aamulla ylös, että ehtii viemään lapset päiväkotiin.
Mulla on ainakin lapsi ja hyvin olen ehtinyt, silloinkin kun oltiin lapsen kanssa lähes 200 miehen vuotuista matkapäivää kaksin. Oli ku
Niin, minä olin se, joka tuon kirjotti alunperin mutta olisihan elämä ihan erilaista, kun voisit lähteä salille/golfaamaan/päivävaellukselle aamusta kun lapsi lähtee kouluun ja olisit ruoan kanssa odottamassa kun se tulee koulusta. Iltaisin ehtisi vetää henkeä. Kyllä minäkin treenaan ja golfaan vaikka kotona on 3 lasta, ne vaan pitää aikatauluttaa. Saan päivällä ihan tarpeeksi elää aikataulutettua palaverielämää, olis kiva kun iltoja ei tarvitsisi. Ja tokihan olisi muutenkin enemmän aikaa itselle.
Jos voittaisin lotossa, niin voisin ehkä siirtyä päivittäisestä 8-16 aherruksesta konsultiksi tai tuntityöläiseksi. On kuitenkin ihan mukava olla osa työyhteisöä.
Vierailija kirjoitti:
No en tekisi töitä toiselle vaan itselleni. Jollain se pitäisi päivänsä täyttää.
Sama. Todennäköisesti hommaisin mökin ja sinne paljon kasveja ja eläimiä. Eli tavallaan harrastaisin samoja asioita kuin nytkin, mutta nyt se on pidettävä paljon pienimuotoisempana, en töiden takia jaksa esimerkiksi isoa puutarhaa hoitaa.
Onhan näitä tubettajia, jotka ovat ihan persaukisena hypänneet oravanpyörästä ja tuon jonkintasoisen omavaraisuuden toteuttaneet, mutta itse en uskaltaisi ottaa isoa työmaata ja paljon eläimiä vastuulleni ilman rahaa. Se vaatii aika uhkarohkean luonteen.
Turvaverkkoja minulla ei juuri ole, joten jos jotain menee pieleen, vaikka sairastun tms niin kaikki jää hoitamatta, eikä olisi varaa edes palkata apua. Joten rahaa tarvitsisin sen toteuttamiseen, en osaisi muuten sellaisesta elämästä nauttia, se olisi liian pelossa elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele rikas. Lottovoittaja voi saada lotosta 400'000 tai 4'000'000. Perijä voi saada 2'000 tai 20'000. Perintö ei ole ikinä niin iso, että sen turvin voisi jäädä työttömäksi, vaikka työmarkkinatuki ja asumistuki kuittaavatkin kaikki kulut.
Perintö lasketaan Kelassa tuloksi, pienentää tukia tai ne loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Huolehtisin lapsista, liikkuisin luonnossa, treenaisin, golfaisin. Lukisin latinaa ja italiaa omaksi iloksi
Ja näitä ei voi millään tehdä töiden lisäksi 😀
Ilmeisesti tuolla kirjoittajalla ei ole lapsia, kun ei ole ymmärrystä, ettei tunti illassa riitä mihinkään harrasteluun ja jos päivätyöstä ja lasten ja kodinhoidosta on väsynyt ei edes jaksa. Ilta lasten kanssa on päivällisen laitto, syönti, lasten harrastukset, iltapesu ja nukkumaan laitto. Sen jälkeen on ilta, eikä enää lähdetä golfailemaan. Sitten kuudelta aamulla ylös, että ehtii viemään lapset päiväkotiin.
Mulla on ainakin lapsi ja hyvin olen ehtinyt, silloinkin kun oltiin lapsen kanssa lähes 200 miehen vuotuista matkapäivää kaksin. Oli ku
Ja veisit sen lapsen mukaan esim sille golfkierrokselle?
Ja jos luonnossa liikkumisella tarkoitetaan pitempiä vaelluksia niin hankala on työssäkäyvän samoilla, golfata, opiskella kieliä ja mitä kaikkea tuossa nyt haluttiinkaan harrastaa.
En nykyisessä työssä. Perustaisin jonkun kivan vaate tai sisustus/antiikki liikeen ja kävisin sielä siirtelemässä tavaroita joskus.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele rikas. Lottovoittaja voi saada lotosta 400'000 tai 4'000'000. Perijä voi saada 2'000 tai 20'000. Perintö ei ole ikinä niin iso, että sen turvin voisi jäädä työttömäksi, vaikka työmarkkinatuki ja asumistuki kuittaavatkin kaikki kulut.
Rikas, tai ainakin mukavan elintason omaava, oli noin 6 miljoonaa euroa. Jolloin 4% effektiivisellä tuotolla sai 240.000e/v puhtaana käteen. On velaton asunto, on puerto de la cruz asunto, matkustaa business luokassa ja tarvittaessa käy vaikka taksilla kaupassa. Käyttörahaa päivässä on ainakin 400e.
Tuo lienee noussu jonnekkin 8 miljoonan euron tasolle inflaation myötä.
Varsinaisesti rikkaudet tosin mitataan miljardeissa jolloin ostaa tuosta vaan koko suomen eduskunnan. Rahoittaa 150 edustajaa a 100.000e/vaalit niin voi itse kirjoittaa haluamansa lait ja edustajat nuijivat läpi ihan mitä vaan. Miljardi kun tarjoaa 50 milliä vuodessa tuloja ja suomen ostaminen ei maksa kuin 15 milliä. Voi myös suht surutta määrätä valtio ostamaan itseltään jonkun "taideteoksen" 10 miljardilla mallia Hunter Biden. Vaikka joka ikinen vuosi saa tuolla tavalla 10mrd siirrettyä ulkomaille omaan taskuun.
Jos voitaisin miljoonia niin en kävisi tietenkään enään töissä. Jos voittaisin max. miljoonan niin kävisin.
Kyllä kävisin duunissa. Opislelin yli 5 vuotta alalle ja työ kiinnostaa minua.
Haluan olla mukana tällä tekniikka puolella, kehittämässä tulevaisuuden yhteiskuntaa, jossa lapseni ja lapsenlapseni ja muut sukuni tulevat sukupolvet elämä.
Ei haluja perustaa omaa firmaa alalle, koska nykyisessä työpaikassa on erinomainen ja innovatiivinen tiimi, jossa kehittelemme yhdessä ratkaisuja ja uusia laitteita.
Työ antaa haasteita ja tarkotusta elämään. Ja pitää virkeänä ja aktiivisena. En viihtyisi milliunkasn jiuten, vain oleskelemalla.
Silti jää nytkin työstä aikaa harrastuksiin ja vapaa-aikaan ja perheelle.
Lapset saisivat valtaosan siitä mitä voittaisin lotossa tai muussa.
Jos voittaisin tarpeeksi paljon, tekisin koulutustani vastaavaa hommaa (harrastuksena). Nyt ei ole varaa tehdä kyseistä työtä, vaan olen työttömänä, kunnes löydän jotain muuta työtä. Ehkä joskus minulla on varaa tehdä haluamaani työtä.
Noo, ensimmäinen en itse ole, enkä toisesta osaa sanoa, mutta sen tiedän mihin poliittiseen suuntaukseen valtion alati laajentuvien toimintojen pyörittäminen vaikka velaksi kuuluu ja mihin ei.