Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ystävä oikea ystävä jos ei lainaa rahaa vaikka on varaa?

Vierailija
25.06.2024 |

Itse lainaan aina kavereille jos pystyn. Mutta onko sellainen oikea ystävä joka ei auta? Kyseessä vain 20 euroa viikoksi ja hänellä on varaa. Aiemmin on lainannut ja aina oon maksanut sovitusti takaisin.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi hänellä on rahaa kun ei lainaile tutuille jotka ei koskaan maksa takaisin.

Vierailija
22/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää enemmän taustoista. Esim. mihin se 20 € menee ja mitä kaverilla on oikeasti meneillään.

Jotta saisi lapselle ruokaa. Hän tietää kyllä meidän tilanteen.

Hyvä ystävä toisi ruokakassin. Rahan lainaaminen on kierre. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei pyydä rahaa.

Vierailija
24/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hyvä ystävä ei päästä sinua sortumaan pois oman elämäsi ruorista, vaan tarvittaessa jopa pakottaa sinut hoitamaan asiasi kuntoon.

Tää oli niin hyvä kommentti et oli pakko ottaa screenshot tuosta. 👍

-sivusta

Vierailija
25/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on eri asia kuin vanhempi. Vanhempana en tosin lainaisi vaan antaisin rahaa hädän hetkellä, mutta en loputtomasti. Ystävältä en lainaisi. Menisin töihin.

Vierailija
26/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää enemmän taustoista. Esim. mihin se 20 € menee ja mitä kaverilla on oikeasti meneillään.

Hyvä ystävä toisi ruokakassin. Rahan lainaaminen on kierre. 

Ruokakassi sopisi hyvin mutta välimatkaa on muutama sata kilometriä. Olemme olleet ystäviä lapsesta asti ja olen myös itse auttanut häntä, kerran lainasin ison summan hänelle.

Vierailija
27/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos sinulla on lapsi, sinulla täytyy olla vastuuta ja tahtoa elättää hänet itse. Ei elämää rakenneta vippien varaan. Tee jotain. Ihan itse.

Elämä ei ole rakennettu vippien varaan vaan kyseessä on kuuden viikon karenssi eli väliaikainen kriisi.

Miksi et hoitanut asioitasi niin, ettei karenssia tule?

Vierailija
28/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Jos toistuvasti pyydät pikkulainoja, jotka voit maksaa takaisin niin mulla on idea: säästä pieni puskuri, ilmeisesti jo 20 e säästöt voisi sinun kohdalla riittää

Niinpä, yhtenä kuukautena jättää sen 20e lainaamatta, elää ihan hitusen tiukemmin ja tadaa! Sen 20e voikin laittaa itselleen säästöön eikä tarvitse enää lainata. Jos et kykene säästämään itsenäisesti, niin anna aina kerran kuussa se 20e kaverillesi ja käske antamaan takaisin silloin kun alat vonkumaan että lapset kuolee nälkään.

Vierailija
29/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi oikeasti hätätilanteesta, en ymmärtäisi miksei voi auttaa. Esim jos pitäisi saada taksi yöllä jostain pois jne. Mutta muuten en sotkisi rahaa ja ystävyyttä, niinkuin moni on täällä sanonutkin.

Vierailija
30/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lainaisi ystävälle rahaa. En myöskään lainaisi ystävältäni ikinä rahaa.

Vierailija
31/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin tuohon ainaiseen lainaamiseen. En enää lainaa kaverille. En ole pankki.

Vierailija
32/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa enää.

Yksi (entinen) kaveri lainaili aiemmin. Ensin maksoi velkansa pois, mutta sitten alkoi lipsuminen. Lainasi satasen ja viikon päästä maksoi 50 takaisin. Viikko siitä eteenpäin tarvitsi taas satasen ja +viikko maksoi 50 takaisin. Kun maksamatonta velkaa oli 200 en enää lainannut vaan pyysin ensin maksamaan aiemmat velat. Ei maksanut, joten sanoin ystävyyden irti.

Nähtiin tuolloin pari kertaa kuussa ja vein aina pienen ruokakassin mennessäni. Siinä oli teetä (ei juotu kahvia ollenkaan), keksiä tai pullaa, maitoa, leipää, jauhelihaa yms eli ihan perusruokia. Aina kelpasi ja oli hyvillään. Ilmeisesti viemisilleni ei laskenut mitään arvoa kun muutamassa viikossa noistakin olisi tullut se parisataa, jolla ystävyytemme hylkäsi.

Vierailija
33/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllästyin tuohon ainaiseen lainaamiseen. En enää lainaa kaverille. En ole pankki.

Jos mulla oisi rahaa niin auttaisin kyllä aina ystäviä jotka maksaa takaisin. Ja olen monesti auttanutkin. Myös tätä ystävää olen auttanut joka ei nyt auta minua.

Vierailija
34/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon rahaa, että jos 20 euroa tippuisi taskusta, en viitsisi sitä nostaa.

Mutta kaverille en lainaisi.

Vierailija
35/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ystävä ei lainaa rahaa eikä muutakaan ystävältään, eikä oikea ystävä anna lainaa ystävälleen.  Siinä nimittäin menee ystävyyssuhteet persiilleen.

Vierailija
36/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ystävä nimenomaan on lainaamatta, ei se toinen muuten opi elämään varojensa mukaan. Ainoat kelle itse lainaisin on puolisoni (hänelle olenkin lainannut isomman summan, mutta sillon sain pantiksi hänen omaisuuttaan) ja siskoni.

Vierailija
37/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ystäväsi rahatilanteen voisit tietää? Ei niitä huudella ystäville, että paljonko on pankkitilin saldo ja paljonko on rahaa lompakossa käteisenä.

Vierailija
38/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanhan sanonnan mukaan ystävistä pääsee eroon lainaamalla rahaa.

Vierailija
39/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lainailtiin kavereiden kanssa puolin ja toisin jos piti vaikka viihteelle päästä. Ei siinä mitään sen ihmeempää ollut.

Vierailija
40/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ystävät eivät lainaile eivätkä anna lainaksi rahaa. Raha-asiat eivät kuulu millään muotoa ystävyyteen. Tukea voi antaa tai pyytää henkisesti elämänhallintaan, jos siihen on tarvetta.