Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ystävä oikea ystävä jos ei lainaa rahaa vaikka on varaa?

Vierailija
25.06.2024 |

Itse lainaan aina kavereille jos pystyn. Mutta onko sellainen oikea ystävä joka ei auta? Kyseessä vain 20 euroa viikoksi ja hänellä on varaa. Aiemmin on lainannut ja aina oon maksanut sovitusti takaisin.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hyvä ystävä ei päästä sinua sortumaan pois oman elämäsi ruorista, vaan tarvittaessa jopa pakottaa sinut hoitamaan asiasi kuntoon.

Vierailija
2/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Oikea ystävä ei lainaa rahaa ystäviltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat kannattaa pitää erossa ystävyyssuhteista

Vierailija
4/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää enemmän taustoista. Esim. mihin se 20 € menee ja mitä kaverilla on oikeasti meneillään.

Vierailija
5/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta vain sellaisista jotka eivät maksa lainojaan takaisin, joten olen hyvä ystävä kun en lainaa.

Vierailija
6/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miksei lainaa.

Vierailija
7/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ystävyyssuhde ei pilata raha-asioilla. Hyvä ystävä ei edes suunnittele lainaavansa rahaa ystävältään.

Vierailija
8/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää enemmän taustoista. Esim. mihin se 20 € menee ja mitä kaverilla on oikeasti meneillään.

Jotta saisi lapselle ruokaa. Hän tietää kyllä meidän tilanteen.

Vierailija
9/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo sellainen summa että voisin auttaa sillä summalla ostamalla esim kahvia ja jotain käyttötavaraa mutta 20e antaminen rahana on joutavaa.

Vierailija
10/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ystävä itse olet ap? Soitatko ystävällesi vain silloin, kun olet rahan tarpeessa? Ja ihan maksat velat takaisin? Oletko vastaavasti auttanut häntä? Esim. siivoamalla hänen kotonaan, tai kuuntelemalla toisen huolia, auttamalla häntä muuten? En minäkään jaksa olla kenenkään ystävä, jos vain rahan lainaus kyseessä? Olisi sen jälkeen entinen ystävä ja kukaan ei jaksa ns. ystävää jatkuvasti, joka on aina lainaamassa. 

Vierailija
11/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä lainailtiin yhden ystävän kanssa puolin ja toisin. Kumpikin maksoi aina takaisin. Toinen kaveri taas kännissä lainasi, eikä koskaan maksanut, joten ei saanut enää luottoa.

Vierailija
12/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun ei tiedä kokonaisuutta. Jos esimerkiksi ystävä on joutunut kerjäämään rahaa sinulta takaisin, takaisinmaksu on venynyt yms.Itsellä on tosi huonoa kokemusta rahanlainaajista enkä kyllä lainaisi.

Vierailija
13/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ystävä itse olet ap? Soitatko ystävällesi vain silloin, kun olet rahan tarpeessa? Ja ihan maksat velat takaisin? Oletko vastaavasti auttanut häntä? Esim. siivoamalla hänen kotonaan, tai kuuntelemalla toisen huolia, auttamalla häntä muuten? En minäkään jaksa olla kenenkään ystävä, jos vain rahan lainaus kyseessä? Olisi sen jälkeen entinen ystävä ja kukaan ei jaksa ns. ystävää jatkuvasti, joka on aina lainaamassa. 

Aikanaan lainasin hänelle ison summan kun olin töissä ja olemme auttaneet toisia puolin ja toisin.

Vierailija
14/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostakusta haluaa pysyvästi eroon 20e lainaaminen tälle lienee nopein ja halvin keino.

Vierailija
15/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos sinulla on lapsi, sinulla täytyy olla vastuuta ja tahtoa elättää hänet itse. Ei elämää rakenneta vippien varaan. Tee jotain. Ihan itse.

Vierailija
16/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Vierailija
17/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi? Jos toistuvasti pyydät pikkulainoja, jotka voit maksaa takaisin niin mulla on idea: säästä pieni puskuri, ilmeisesti jo 20 e säästöt voisi sinun kohdalla riittää

Vierailija
18/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos sinulla on lapsi, sinulla täytyy olla vastuuta ja tahtoa elättää hänet itse. Ei elämää rakenneta vippien varaan. Tee jotain. Ihan itse.

Elämä ei ole rakennettu vippien varaan vaan kyseessä on kuuden viikon karenssi eli väliaikainen kriisi.

Vierailija
19/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltajan velvollisuus on hankkia lapselle ruokaa. Sinä olet vastuussa lapsestasi, ei ystävä.

Vierailija
20/65 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystävä. Ystävän pitää lainata rahaa, vaikka ottaisi lainaa pankista, jotta saa sinun holtittomia rahan käyttöäsi maksaa. Vaadi lisää rahaa häneltä. Se on sinun oikeutesi.