Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestytäänkö kaikkia naisia, ovatko kaikki kokeneet esim. ahdistelua?

Vierailija
25.06.2024 |

Kun seuraa julkista keskustelua tai ihan vain naisporukoittenkin keskustelua, tai lukee vaikka tätä palstaa, niin saa käsityksen, että miehet lähestyvät naisia todella paljon: Baarissa ei voi juoda viinilasillista rauhassa, kun joku jo haluaa liittyä seuraan. Treffipyyntöjä satelee kuntosalilla, kahvilassa ja jopa töissä tai kaupan leipähyllyllä. Osa lähestymisistä on epämiellyttäviä: tuijotetaan ja seurataan kuntosalilla, taputellaan baaritiskillä pyllyä, ekojen treffien jälkeen lähetellään kuvia sukuelimistä...

Mä olen 45-vuotias nainen. Mua ei ole kertaakaan elämässäni pyydetty treffeille, jos nyt ei lasketa sitä, kun ex-puolisoni tapasin parikymppisenä festareilla ja sovittiin, että nähdään uudestaankin festarien jälkeen. Mua ei ole mies koskaan iskemismielessä lähestynyt kahvilassa, kuntosalilla, ravintolassa, töissä tai kaupassa. Baarin terassilla, vaikka olisin yksin, saan juoda aina viinilasini rauhassa. Mua ei ole koskaan kourittu eikä mulle ole ehdoteltu sopimattomia. 

Olen siis elämässäni seurustellut kyllä ja yksi ex-aviomieskin löytyy, mutta nämä tapaamiset ovat aina olleet humalahuuruisia kohtaamisia jossakin opiskelijabileissä ja olen tainnut tehdä aina itse aloitteen.

Sanokaa nyt suoraan, onko mun kokemus aivan poikkeuksellinen vai saako julkisesta keskustelusta vääristyneen kuvan siitä, että naisille satelee treffikutsuja koko ajan ja kaikkia ahdistellaan jatkuvasti?

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä opiskelijana kyllä joka baarireissu on joku tullut lähestymään, siihen aikaan perseestä puristelu oli vielä ihan sosiaalisesti hyväksyttyä ja sitä tapahtui jatkuvasti bileissä ja baareissa ym. Jopa kadulla, junassa ja töissä (aspatyö) on kysytty treffeille, sekä asiakkaan että työkaverin toimesta, tosin enemmän satunnaista se oli. Enkä nyt sanoisi ettei mihinkään voinut mennä ilman ahdistelua tai että mitenkään haitaksi asti olisi miehiä ollut. Muutama yksittäinen ahdistava ja erityisen epämiellyttävä tapaus on sattunut.

Nykyään saa kyllä olla ihan eri tavalla rauhassa, uskoisin että sekä oma ikä että aiheen ympärillä käyty keskustelu on vaikuttanut. Miehet käyttäytyy kohteliaammin, ne nuoretkin. Edelleen nimittäin esim baarissa kyllä iskuyrityksiä tulee toisinaan, mutta ei sellaista kaksin käsin kiinni perseeseen vaan paljon miellyttävämmin. 

Vierailija
142/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ulkoinen olemus paljon vaikuttaa siihen miten paljon niitä lähestymisyrityksiä tulee. Huomaahan sen, kun lähtee viihteelle jonkun näyttävämmän kaverin kanssa niin kyllä on miehiä ympärillä kuin kärpäsiä. 

Toki sitten on ihan oma lajinsa nämä miehet, jotka ahdistelee kaikkea minkä olettaa naispuoliseksi ja helpoksi uhriksi, ihan riippumatta paikasta ja pukeutumisesta, mutta heitä on kuitenkin vähemmistö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50, ja viimeiset 10 vuotta olen saanut olla rauhassa. Enpä kyllä liikukaan missään.

Nuorena sain ihan tarpeeksi, esim. perseestä puristelijoita, ulkonäköä kommentoivia, on pyydetty treffeille, nähty runk**aja metsässä (juoksi edelle ja pysähtyi vemputtamaan), pysähtynyt auto, jonka kuski tarjosi rahaa. Nämä viimeiset kaverin kanssa, onneksi ei yksin. Mutta älytöntä pokkaa miehiltä kyllä. Ja joo, kadulla pysähdytty pyytämään kahville. 

Aiemmin olin nätti, nyt lihonut ja väsynyt. Ei siis kyllä haittaa lainkaan, että saa olla rauhassa. Enemmän ovat haitanneet nuo kaikki edellämainitut. Ovathan ne päässeet vaikuttamaan ihmiskuvaan. 

Vierailija
144/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaasta asti, kun rinnat alkoivat kasvaa, sekä pojat että aikuiset miehet käyttäytyivät sopimattomasti. Kun aikuistuin, tilanne rauhoittui. Nuorena - ja lapsena - koin nuo tilanteet ahdistavina. Toivon koko sydämestäni, että avoin puhe on vähentänyt ja vähentää/lopettaa tällaisen.

Jos joku on tullut baarissa juttelemaan, en ole kokenut sitä yleensä ahdistavana. Opin pitämään puoleni ja olin sen ikäisenä jo itsekin kiinnostunut tutustumaan. Känniääliöt ovat eri juttu. 

Nyt olen +60, eikä kanssani juttusille rupeavilla miehillä ole mitään taka-ajatuksia, mikä on ihanaa. 

Vierailija
145/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelua tapahtui kun olin 11-20-vuotias. Tisseistä ja takapuolesta kourittiin ja huudeltiin törkeyksiä. Sen jälkeen on ollut onneksi hyvin vähäistä, mutta toisaalta ällöttävää huomata että se kohdistuu enemmän nuoriin, jotka eivät osaa pitää puoliaan.

Kerran on pysäytetty kadulla ja kysytty treffeille. Pari kertaa joku tuntematon sanonut että olen kaunis ja tullut juttusille baarissa. Kaikkien kännisten miestennölinöitä en minään "lähestymisenä" näe, monihan juttelee kenelle vain vastaantulijalle.

Kaikki kumppanit on tullut ihan luontevan tutustumisen (opiskelu, harrastus) kautta, ei millään iskurepliikeillä.  

Vierailija
146/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen +60, eikä kanssani juttusille rupeavilla miehillä ole mitään taka-ajatuksia, mikä on ihanaa. 

Odota vaan vielä kymmenen vuotta niin kyllä rupeaa taas kaikenmaailman kauppiaat ja vokottelijat käymään kuumana, nimittäin helppoon rahaan jota kuvittelevat mummolta saavansa.

Vierailija
147/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta näin aikuisena lähestymisyritykset ovat tapahtuneet humalaisilta suomalaisilta tai vasta maahan muuttaneilta miehiltä, niitä on tullut ihan kadulla, bussissa, junassa jne. Osa on kirjaimellisesti käynyt kiinni, esim. takapuoleen tai hiuksiin, yrittänyt koskea kasvoihin. Näitä tapahtuu harvakseltaan, ehkä kerran vuodessa. Baareissa en käy, joten bilekulttuurista en osaa sanoa mitään.

Pahimmalta on tuntunut silloin kun olen ollut selkeästi lapsi, eli 10-14 vuotias. Tilanteista on ollut hankala päästä pois, koska on kasvatettu kuitenkin perus kohteliaaksi jne. Pahin oli ehkä laivan kylpyläosastolla jossa noin 50 vuotias humalainen mies kävi kiinni. Ja totta kai nykyisellä kokemuksella olisin vaikka kiljunut ja kertonut asiasta ilmoittanut henkilökunnalle, mutta 12 vuotias minä halusi vain tilanteesta nopeasti pois.

Vierailija
148/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffipyyntöjä on tullut tasan yksi koko 45 vuotisen elämäni aikana. Tyttönä ja nuorena naisena tuli koettua kaikenlaista seksuaalista ahdistelua tuttujen ja tuntemattomien miesten osalta. Pahin tilanne oli parikymppisenä kun kaksi tuntematonta miestä lähti seuraamaan kotimatkalla baarireissulta. Selvisin tästä ihmeenkaupalla ilman raiskausta/pahoipitelyä ja tästä jäi loppuiäksi vaistomainen tarkistusrefleksi. On aina katsottava, että meneehän esim. lenkkipolulla vastaantullut mies varmasti minusta ohi eikä jää seuraamaan.

En tiedä mikä siinä on, että suurin? osa kokee ahdistelua/kiinnostusta miesten osalta ja osa ei mitään. Minullakin on muutama tuttava, jotka eivät ole koskaan kokeneet mitään ahdistelua tai yksiäkään treffipyyntöjä. Ja ovat kauniita naisia.

Olen sirorakenteinen, pienirintainen, silmälasipäinen ja kasvoista ehkä perusnätti. On joskus sanottu nätiksi. Meikkaan huomamaattomasti ja en ole koskaan pukeutunut näyttävästi. Olen rauhallinen, hiljaisenpuoleinen ja ystävällinen. Ehkä vaikutan siltä, että minua on "turvallista" ahdistella. Etten vastustelisi tai nostaisi meteliä. 

Vierailija
149/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan lähestytty/ahdisteltu, paitsi joskus ihan yksittäisinä kertoina baarissa, jos olen todella laittautunut (tyyliin tekoripset, tekohiukset, huulipuna, lyhyt hame). Uskon syyn olevan siinä, että olen mitäänsanomattoman näköinen, minua ei vain yksinkertaisesti edes nähdä. Lisäksi olen pitkä ja harteikas, joten en jäisi alakynteen. En myöskään liiku lähes koskaan yksin missään ilta-aikaan. Olen itsekin miettinyt joskus, olenko vain kuvottavan ruma mutta tuskin, kun kuitenkin minusta on useampi ihana mies ollut kiinnostunut. Ovat vain ilmaisseet sen kiinnostuksensa muutoin kuin iskemällä/ahdistelemalla :D 

Vierailija
150/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on lähennelty ja stalkkailtu noin 11-18 vuotiaaksi. Mitä vanhemmaksi on tullut niin ei miehiä kiinnosta lähestyä. Nuorena tai lapsena se oli hirveää. Sekä oman ikäiset että vanhemmat miehet olivat ahdistelemassa. Mun nuoruudessa toisen fyysinen koskemattomuus oli vieras termi.

Tuo on aika pelottavaa, että eniten ahdistellaan tenavia ja teinejä. Se, että ahdistelu alkaa jo kakarana, on sairasta. 

Ei hätää. Siksi on isät joille asiasta pitää kertoa, niin me käydään pistämässä takasuora leukaan ja revitään hiuksista liiteriin pitämään palaveria. Jätkille pitää opettaa käytöstapoja ja seuraamuksia siitä mitä käy, kun lähipiiri provosoituu kun oman klaanin läheistä on uhkailtu. Meitä on koko suku kimpussa kuin mehiläispesä.

Vierailija
151/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinejä varmaan ahdistellaan ulkonäön lisäksi eniten siksi että ne ovat juurikin helppoja, viattoman ja luottavaisen näköisiä uhreja. 

Vierailija
152/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinejä varmaan ahdistellaan ulkonäön lisäksi eniten siksi että ne ovat juurikin helppoja, viattoman ja luottavaisen näköisiä uhreja. 

Niin eikä ymmärretä muistaa että isät on hirveän vaarallisia. Tytöillä voi olla myös isoveljiä valmiustilassa lähteä "ajelulle".

Ei oikein ymmärretä laskea 1+1. ilmeisesti ei ole kokemusta ja ymmärrystä seuraamuksista.

Vierailija
153/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä ymmärretä muistaa että isät on hirveän vaarallisia. Tytöillä voi olla myös isoveljiä valmiustilassa lähteä "ajelulle".

Ei oikein ymmärretä laskea 1+1. ilmeisesti ei ole kokemusta ja ymmärrystä seuraamuksista.

Ei monia isiä voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
154/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkuveli kerran hakkasi yhden kusipään joka rikkoi mun koskemattomuutta. Isä ajoi autoa ja veljen kanssa löysvät sen.

Oli kuulemma anellu armoa ja itkun päästänyt. Sai mustan silmän huorittelusta.

Kun osoite oli tuttu, niin kuskasivat jätkän juttelemaan vanhemmilleen. Oli 22v mutta isä oli retuuttanut farkkutakin kauluksista juttelemaan vanhemmille.

Oli tän jätkän isäkin antanut selkäsaunan, kun kuuli että oli huoritellut kylillä nuorta tyttöä ja kosketellut sopimattomasti.

Oli aika hiljasta poikaa sen jälkeen. Alkoi uskovaksi ja kävi vanhempiensa kanssa kirkossa siitä lähtien. Jätti alkoholin ja teki parannuksen.

Katuu tänäkin päivänä varmasti tekojaan, vaikka siitä on jo melkein neljäkymmentä vuotta.

Vierailija
155/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmistöä varmasti kiinnostaa. Myös meitä äitejä. Sellaisia on perheet. Perhettä ei kannata saada kimppuunsa. Siinä voi käydä huonosti.

Vierailija
156/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt näkisi kannattavaksi lähteä kokeilemaan.

Vierailija
157/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt näkisi kannattavaksi lähteä kokeilemaan.

Se on kuin ässäarpa. Pitää kokeilla ja raaputtaa. Se on kuin joulukalenteri. Jonkun luukun takana on vihainen ja raivohullu isä.

Sitten harmittaa kun piti mennä kokeilemaan.

Vierailija
158/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on raiskattu neljä kertaa. Yhden sain linnaan. Täysin aseksuaalina elän mikä tekee elämästäni hyvän ja nautittavan.

Todella ikävää, mutta että neljä kertaa? Erikoisissa piireissä olet liikkunut.

Ilahduttavaa kuitenkin, että nyt elämä hymyilee ja olet pystynyt jättämään tuon taakse.

Vierailija
159/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana sain "huomiota" suurista rinnoistani, siis esim. joku saattoi baarissa ohimennen sanoa jotain, tai ihan kasvojen edessä annettiin palautetta. Kerran sain jopa kuulla (mies)työnantajalta jonkun älyttömän lausahduksen. Ei taitaisi nykypäivänä mennä läpi, itse en myöskään enää kuuntelisi sekuntiakaan tällaista kommentointia.

Vierailija
160/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 173cm ja leveät hartiat.  Saanut melkein aina kyllä olla ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän