Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestytäänkö kaikkia naisia, ovatko kaikki kokeneet esim. ahdistelua?

Vierailija
25.06.2024 |

Kun seuraa julkista keskustelua tai ihan vain naisporukoittenkin keskustelua, tai lukee vaikka tätä palstaa, niin saa käsityksen, että miehet lähestyvät naisia todella paljon: Baarissa ei voi juoda viinilasillista rauhassa, kun joku jo haluaa liittyä seuraan. Treffipyyntöjä satelee kuntosalilla, kahvilassa ja jopa töissä tai kaupan leipähyllyllä. Osa lähestymisistä on epämiellyttäviä: tuijotetaan ja seurataan kuntosalilla, taputellaan baaritiskillä pyllyä, ekojen treffien jälkeen lähetellään kuvia sukuelimistä...

Mä olen 45-vuotias nainen. Mua ei ole kertaakaan elämässäni pyydetty treffeille, jos nyt ei lasketa sitä, kun ex-puolisoni tapasin parikymppisenä festareilla ja sovittiin, että nähdään uudestaankin festarien jälkeen. Mua ei ole mies koskaan iskemismielessä lähestynyt kahvilassa, kuntosalilla, ravintolassa, töissä tai kaupassa. Baarin terassilla, vaikka olisin yksin, saan juoda aina viinilasini rauhassa. Mua ei ole koskaan kourittu eikä mulle ole ehdoteltu sopimattomia. 

Olen siis elämässäni seurustellut kyllä ja yksi ex-aviomieskin löytyy, mutta nämä tapaamiset ovat aina olleet humalahuuruisia kohtaamisia jossakin opiskelijabileissä ja olen tainnut tehdä aina itse aloitteen.

Sanokaa nyt suoraan, onko mun kokemus aivan poikkeuksellinen vai saako julkisesta keskustelusta vääristyneen kuvan siitä, että naisille satelee treffikutsuja koko ajan ja kaikkia ahdistellaan jatkuvasti?

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten seksuaalisuus on todella visuaalista vrt. naisiin, joilla se on enemmän korvien välissä. Toki naisetkin kiinnittää huomiota miellyttävännäköiseen mieheen, mutta harvaa naista se varsinaisesti kiihottaa, hyvä käytös, miellyttävä ääni, hyvä supliikki ovat useimmille naisille paljon tärkeämpiä. Heteromiehiä taas pystyy manipuloimaan visuaalisesti niin, että välillä näin naisena vähän ihmetyttää. 

Karrikoidusti: Jos olet mies ja haluat naisseuraa, ota puistoon koiranpentu mukaan, hymyile ja ole kohtelias, naisten lähestymisyritykset ovat taattuja. Jos olet nainen ja halut miesseuraa, käy kampaajalla, meikissä, laita päällesi tissivaon paljastava paita tai lyhyt hame - miesten lähestymisyritykset ovat taattuja. 

No mutta tuotahan täällä juuri halutaan välttää että miehet kiinnittäisivät huomiota koska sehän on häirintää.

Hupaisaa onkin että osa naisista laittautuu hunajapurnukoiksi saadakseen miesten päät pyörälle mutta eihän tästä nyt toitoteta missään samalla volyymillä (tai siis yhtään)  kuin suojattomien ja avuttomien naisparkojen sietämättömästä ahdisteluepidemiasta 😂

Vierailija
102/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten seksuaalisuus on todella visuaalista vrt. naisiin, joilla se on enemmän korvien välissä. Toki naisetkin kiinnittää huomiota miellyttävännäköiseen mieheen, mutta harvaa naista se varsinaisesti kiihottaa, hyvä käytös, miellyttävä ääni, hyvä supliikki ovat useimmille naisille paljon tärkeämpiä. Heteromiehiä taas pystyy manipuloimaan visuaalisesti niin, että välillä näin naisena vähän ihmetyttää. 

Karrikoidusti: Jos olet mies ja haluat naisseuraa, ota puistoon koiranpentu mukaan, hymyile ja ole kohtelias, naisten lähestymisyritykset ovat taattuja. Jos olet nainen ja halut miesseuraa, käy kampaajalla, meikissä, laita päällesi tissivaon paljastava paita tai lyhyt hame - miesten lähestymisyritykset ovat taattuja. 

No eipä kyllä tuokaan aina pidä paikkaansa :D Täällä kolmekymppinen nainen, ja en koe että ikinä olisi ahdisteltu. Todella harvinaista on minkäänlaiset lähestymisetkään, parikymppisenä ehkä kerran vuoteen ja nykyään ei enää koskaan kukaan vaikka yksin istuisin terassilla. Usein parikymppisenä laitoin baariin korkokengät, tiukat housut/hame ja tissit tiskiin paita (ne yksiä parhaita puolia kropassani). Oli hyvännäköinen ja viimeistelty meikki ja hiukset laitettu. Tein tätä siis jopa ihan siinä tarkoituksessa että kumpa lähestymisiä tulisi, sinkku kun olin aina välillä, mutta ihan rauhassa sai olla koko illan kaveriporukassa. Sanoisin että pituuteni suojaa minua kaikilta pahimmilta törpöiltä, olen korkokengissä 180 cm, joten rauhassa saan kulkea ja olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin baarissa olin n 30 v ja tuttava oli 10 v nuorempi. Minua paljon kauniimpi. Muhun ei kiinnitetty mitään huomiota, häntä tuijotettiin ja joku kouraisi jalkovälistä. Itse sain tuonkin ikäisenä istua baarissa ihan rauhassa. 

Vierailija
104/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Mulle on tultu kyllä juttelemaan tai yritetty aloittaa jutun tynkää, mutta mistäs tuota voi tietää onko joku taka-ajatus silloin koska naisetkin tulevat juttelemaan. Ikinä i ole ulkona pyydetty puhelinnumeroa tai kysytty minnekään ja olen hoikka pitkähiuksinen vaalea nainen. 

Vierailija
105/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän otoksen perusteella, ovatko kaikki naiset kokeneet ahdistelua?

KYLLÄ

Suurin osa on mutta iso osa myös jatkaa elämäänsä muina naisina muutaman minuutin jälkeen eikä vaivaudu tekemään välikohtauksesta julmettua älämölö-spektaakkelia julkisuuteen, koska sieltähän se oikeus nykyään haetaan.

Pistää naaman mieleen ja jos homma toistuu ehkä pyytää miespuolista kaveriaan laittamaan hepun ruotuun. Tai noin tuo joskus meni. En tiedä meneekö enää, kun kaikki taidettu todeta kelvottomiksi lähietäisyyteen.

Vierailija
106/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koskaan. Vois sanoa että olen jopa vähän poikamainen, pitkä luiseva vartalo ja kuljen hupparissa. Silti pitkät hiukset. 

Vierailija
107/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ulkonäön seuraus on kivan huomion lisäksi myös ei-kiva huomio, valitettavasti. Rumana naisena en ole koskaan saanut positiivista kiinnostusta, mutta eipä ole kukaan ahdistellutkaan. Näkymättömänä on saanut kulkea. Välillä se on ollut etu.

Vierailija
108/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan lähestytä isku/treffimielessä. Siis oikeasti koskaan, aina olen saanut olla rauhassa kun käyn yksin tapahtumissa, pubissa, harrastuksissa, aikoinaan yliopistolla jne. Olen itse yrittänyt mutta ei ole kumppania löytynyt eli ikisinkkuna mennään.

Ahdistelua olen silti joutunut kokemaan eli esim. luvatonta koskettelua, kadulla perässä seuraamista ja samalla huutelua, kuvaamista/videokuvaamista, ja onpa kerran käyty takapuoleen kiinni keskellä kirkata päivää kadulla. Eli ihan vain vallankäyttöä jolla tarkoitus tehdä oloni epämukavaksi ja itselle saada jotain kiksejä.

Vierailija
109/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ahdistavaa, kun taloyhtiössä tehtiin putkiremonttia. Raksamiehiä oli kaikkialla. He viheltelemällä viestittivät toisilleen, että nyt asukas kävelee portaita alas ja sitten tulivat huoneistoista katselemaan perään. Eihän katse tapa, mutta ahdistavaa se oli, kun omassa kotona ei saanut rauhassa viedä roskia. Ei kukaan mitään tehnyt, vihellyksistä ja katseita lukuunottamatta.  Jopa raksanaiset osallistui tähän, että kun taloyhtiön kaunis nainen lähti asunnosta ulos, tiedotti miehille missä nainen on, jotta pääsivät katselemaan. Tätä oli vaikea tajuta, että nainen tekee naiselle näin.

Taloyhtiön kaunis nainen 🤣

Vierailija
110/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen ihminen on juntti joka kuvaa ilman lupaa

Vierailija
111/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri koskaan, varmaan koska pukeudun aika tylsästi. En sano että naisia ahdistellaan sen takia miten ne pukeutuu, mutta ikävä kyllä nämä ahdistelijat kiinnittää huomion heti jos on pukeutunut vähän näyttävämmin. Jotkut voi varmaan jopa päässään ajatella että jos nainen on laittautunut, niin hän kaipaa huomiota. 

Vierailija
112/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ahdistavaa, kun taloyhtiössä tehtiin putkiremonttia. Raksamiehiä oli kaikkialla. He viheltelemällä viestittivät toisilleen, että nyt asukas kävelee portaita alas ja sitten tulivat huoneistoista katselemaan perään. Eihän katse tapa, mutta ahdistavaa se oli, kun omassa kotona ei saanut rauhassa viedä roskia. Ei kukaan mitään tehnyt, vihellyksistä ja katseita lukuunottamatta.  Jopa raksanaiset osallistui tähän, että kun taloyhtiön kaunis nainen lähti asunnosta ulos, tiedotti miehille missä nainen on, jotta pääsivät katselemaan. Tätä oli vaikea tajuta, että nainen tekee naiselle näin.

Taloyhtiön kaunis nainen 🤣

Mulle tuli mielikuva mustarastaan lailla lurittelevista raksamiehistä, kuinka salaisen koodin avulla tieto kulki kerroksesta toiseen ja silmäparit ilmestyivät oville tuijottelemaan. 😅

Vierailija
113/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua lähestyttiin nuorena, johonkin 30 ikään asti, todella usein ihan arjessa. Kassajonossa, bussipysäkillä, yliopistolla (no, opiskelin kyllä erittäin miesvaltaista alaa), töissä, kuntosalilla. Olen ääri-introvertti ja se ahdisti minua, vaikka miehet yleensä käyttäytyivätkin ihan hyvin. En vaan olisi jaksanut small-talkata niiden flirttailijoiden kanssa. Omaksuin tavan muuttua tylyksi patsaaksi, jonka kanssa juttu ei vaan lähde kulkemaan, että häipyisivät äkkiä :D Enkä mielestäni ollut edes mikään super-hyvännäköinen, hoikka ja isotissinen kyllä, mutta naamasta korkeintaan keskitasoa. Mä jotenkin ajattelin, että kaikkia nuoria naisia lähestytään noin.

Nyt kun ikää on 50, ei toki tuolla tavalla huomioida. Mutta eipä sitä kyllä terassille tai baariin voi vieläkään poiketa, ettei aina joku mies tulisi juttelemaan jos yksin siellä istuu. Siksi en juuri noissa paikoissa käykään, kun olen vielä pahempi erakko-introvertti kuin nuoren

Juu ei ole koskaan tuollaista tapahtunut, edes ihan nuorena. Kuulostaa kyllä kiusalliselta koska itsellänikin sosiaalisten tilanteiden pelko. 

Vierailija
114/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu ja lähestyminen ei ole sama asia. Ei kukaan pidä ahdisteluna sitä, että joku tulee asiallisesti juttelemaan baarissa. Ja joo, tuota kyllä tapahtui paljon nuorena. Mutta ahdistelija ei etsi seuraa vaan on inhottava, kuolaa ja huutelee kadulla. Se on vain häirintää ja vallankäyttöä. Jotkut miehet nauttivat siitä.

N53

Vierailija
115/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ulkonäön seuraus on kivan huomion lisäksi myös ei-kiva huomio, valitettavasti. Rumana naisena en ole koskaan saanut positiivista kiinnostusta, mutta eipä ole kukaan ahdistellutkaan. Näkymättömänä on saanut kulkea. Välillä se on ollut etu.

Eipä ole rumuus suojellut minua ahdistelulta. En myöskään itse ole mitenkään voinut vaikuttaa tai edesauttaa ahdisteluja. Kaikki ovat tulleet yllättäen.

Vierailija
116/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhdeksän kymmenestä suomalaisnaisesta on kokenut seksuaalista häirintää

Erityisen paljon seksuaalista häirintää kokevat alle 35-vuotiaat naiset (94 %) sekä yhteen tai useampaan vähemmistöryhmään kuuluvat naiset (95 %)."

YK:n tutkimus kertoo häirinnän olevan paljon yleisempää kuin tämän ketjun kokemukset antavat ymmärtää. Käytännössä melkein kaikki naiset joutuvat uhreiksi elämänsä aikana.

https://unwomen.fi/uutiset/yhdeksan-kymmenesta-naisesta-kokenut-hairint…

Vierailija
117/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri koskaan, varmaan koska pukeudun aika tylsästi. En sano että naisia ahdistellaan sen takia miten ne pukeutuu, mutta ikävä kyllä nämä ahdistelijat kiinnittää huomion heti jos on pukeutunut vähän näyttävämmin. Jotkut voi varmaan jopa päässään ajatella että jos nainen on laittautunut, niin hän kaipaa huomiota. 

Tämä. Minua tultiin takaapäin puristelemaan perseestä, kun olin pukeutunut ah niin  seksikkäästi topoahousuihin ja maksipitkään untuvatakkiin. En tiedä kyllä mitä olisi pitänyt pukea 25 asteen pakkaseen, etten olisi näyttänyt niin vastustamattomalla. Ikääkin on vasta 52 v, joten ehkä vanhempana saan olla rauhassa. 

Vierailija
118/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sormus sormessa

Vierailija
119/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK, kiitos kommenteista!

Heräähän tässä nyt aivan väistämättä sitten raadollinen ajatus, että kyse on ulkonäöstä. Vai mistä muusta tällainen voi johtua, että jollekin treffikutsuja satelee koko ajan mutta minulle ei koskaan? Tai että vielä viisikymppisenäkään joku ei voi mennä yksin terassille lasilliselle, koska heti on liikaakin miesseuraa tarjolla ja sitten taas minä saan istua vaikka kolme tuntia aivan rauhassa.

En ole ikinä pitänyt itseäni erityisen rumana, jos nyt minään mallinakaan, mutta jokinhan olemuksessani on sellaista, mikä ei vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta herätä. 

AP 

No itse lapsuus-/nuoruusaikoina kukaan tyttö ei koskaan sanonut minulle sanaakaan (käytin pullon pohjalaseja). Piilarit päähän ja en muista ainuttakaan kapakkireissua, että olisin poistunut ilman daamiseuraa. Hiusraja katosi kolmenkymmenen lähestyessä ja olen sen jälkeen saanut olla naisilta täysin rauhassa. Ulkonäkö = kaikki, ikävää mutta totta..

Vierailija
120/211 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämä. Mua itseäni ei haittaa yhtään jutella hetken aikaa jonkun miehen tai miesten kanssa, vaikka nyt olisi ensimmäisestä lauseesta lähtien selvää ettei ikinä tästä yhtään mitään tule, mutta en koe noita tilanteita millään lailla ahdistavina. Siis tietenkin kaikki kourimiset ja törkeät puheet yms asia ihan erikseen. Mutta mullakin on yksi ystävä, jolle välillä ihan vain miesten olemassa olo (!) tuntuu olevan jotenkin liikaa ja ahdistavaa. Huono itsetunto on hänelläkin, kauhean kateellinen kaikille muille kaikesta ja vähättelee koko ajan itseään.

Lainaus ei onnistu, mutta lainattava teksti siis yllä. 

Ihan kuin se huono itsetunto olisi tullut heille syntymässä ja arkuus miehiä kohtaan. Eiköhän siinä ole syynä isän aiheuttamat ongelmat ja se, etteivät ole saaneet riittävästi korjaavia kokemuksia elämänsä varrella ja tavanneet riittävästi tasapainoisia, normaaleja miehiä.