Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että lapsen annetaan päättää liian isoista asioista luo turvattomuutta lapselle.
Olen töissä yläkoululla ja olen aika häkeltynyt vanhempien käytöksestä.
Siis joku isä voi kysyä kasiluokkalaiselta, että ei haluaako tämä mennä kokeeseen vai ei.
Tai äiti kirjoittaa lapsen kaikille opettajille, että tytär haluaa tulla kutsutuksi Jasmineksi, vaikka oikeasti on Piia, ja että tytär ahdistuu, jos häntä yritetään käskeä tekemään jotain, joten häntä ei saa siis ollenkaan käskeä.
Läksyjä ei myöskään saisi tarkastaa.
Tuo ei liity jalkasten perheeseen tai saaristoelämään mitenkään.
He antavat esikoisen päättää, milloin esikoisesta tuntuu siltä, että esikoinen haluaa opiskella.
Ko
Anniina kylläkin sanoi niin.
313 sivua keskustelua siitä voiko nykyihminen pärjätä ja elää saaristossa. Onhan se suorastaan järkyttävää kun siellä ollaan ihan luonnon keskellä. :D
Kaikkea hyvää Jalkasille, paras päätös ja valinta.
Ps. Sain punkin juuri Helsingin puistosta.
Vierailija kirjoitti:
313 sivua keskustelua siitä voiko nykyihminen pärjätä ja elää saaristossa. Onhan se suorastaan järkyttävää kun siellä ollaan ihan luonnon keskellä. :D
Ja Jalkasten solvaamista
No voi h.tto. Lapset on tavallisessa koulussa. Pitääkin ottaa heidät heti maanantaina sieltä pois, kun on niin haitallista. Ja koska ilmeisesti voin - ihan tässä näin vaan yhdeksän tunnin yrittäjän työpäivän ohella noin vaan - opettaa heitä itse fiiliksen mukaan.
Saavat sitten työntää kädet multaan ja silitellä eläimiä. Patempia heistä niin tulee, kuin kouluja käymällä.
Vierailija kirjoitti:
No voi h.tto. Lapset on tavallisessa koulussa. Pitääkin ottaa heidät heti maanantaina sieltä pois, kun on niin haitallista. Ja koska ilmeisesti voin - ihan tässä näin vaan yhdeksän tunnin yrittäjän työpäivän ohella noin vaan - opettaa heitä itse fiiliksen mukaan.
Saavat sitten työntää kädet multaan ja silitellä eläimiä. Patempia heistä niin tulee, kuin kouluja käymällä.
* Patempia = parempia. Tai pahempia. Riippuu, kumpaan koulukuntaan kuuluu. ;)
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin iljetys mennyt lisääntymään, lapsparat.
Nähdäänköhän ukkospäivityksiä. Saaristoon iski myräkkä. Ukkonen tuon saaren yllä.
Ihana jotenkin tuo ukkosmyrsky storyssa. Ja totta että aina tulee ukkonen jännittävän leffan päätteeksi! :D Minä olen heidän puolestaan ihan valtavan onnellinen. <3 Olisi upea päästä kokemaan jotain samankaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Monellako kritisoijalla on kokemusta kotikoulusta? Itse kävin kotikoulun, yläasteen päästötodistuksen keskiarvo oli 9, nykyisin olen insinööri.
Siskon mies on myös insinööri ja kotikoulun käynyt! :D Terävä kaveri.
Tämä ketju on mennyt ihan typeräksi, pelkkää kotikoulujankutusta päivästä toiseen. Ei jaksa seurata enää. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin<3 Täälä suurinosa kommenteista on yhden saman palstaräyhääjän käsialaa. Tykkää vainota ja jankata.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on mennyt ihan typeräksi, pelkkää kotikoulujankutusta päivästä toiseen. Ei jaksa seurata enää. Heippa!
Heippa! Emme jää kaipaamaan!
(Vai palasitko jo kun ihan näyttää siltä?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monellako kritisoijalla on kokemusta kotikoulusta? Itse kävin kotikoulun, yläasteen päästötodistuksen keskiarvo oli 9, nykyisin olen insinööri.
Siskon mies on myös insinööri ja kotikoulun käynyt! :D Terävä kaveri.
No se insinööri-tutkintohan on vain opistotason tutkinto. Sellaisiin tyydytään, kun ei ylemmäs kyvyt riitä.
Eikö ukkosella kannattaisi laittaa virta pois? Me ainakin tehdään mökillä niin, vaikka ukkosenjohdatinkin on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ukkosella kannattaisi laittaa virta pois? Me ainakin tehdään mökillä niin, vaikka ukkosenjohdatinkin on.
Jep. Itse asun merenrannalla Helsingissä juurikin tuolla lailla vielä kallion kyljessä.
Kerran oli esikoisella pöytäkone ukkosella päällä ja siihenhän se ukkonen sitten iski saman tien.
Ja tosiaan kaikki sähkölaitteet pois seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Aina johdot pois seinästä kun ukkostaa.
Oliko ne lampaat ja Kinuski ulkona sen ukonilman ajan? Kävikö kukaan katsomassa?
Entäs se eroahdisteinen koira? Miten se selvisi? Ne yleensä pelkää myös ukonilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne lampaat ja Kinuski ulkona sen ukonilman ajan? Kävikö kukaan katsomassa?
Entäs se eroahdisteinen koira? Miten se selvisi? Ne yleensä pelkää myös ukonilmaa.
Eiköhän ne selviä ukkosesta kuten on Mäntyharjullakin selvinneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne selviä ukkosesta kuten on Mäntyharjullakin selvinneet
Ei ne olleet Mäntyharjulla taivasalla. Ja saariston ukonilmat on ihan toista luokkaa kuin jossain metsälammen rannalla sisä-Savossa.
Ja nuo eläimet myös on nyt uudessa paikassa mikä sekin tottuminen on vielä kesken.
No ei ne nyt anna ihan miten vaan asioista päättää, tietty rytmi on tuolla pakollinen jo ruokinnan takia.