Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Tämä valittaja on karmea ihmistyyppi: kyyninen pahanilmanlintu. Elämästä ei saisi nauttia, unelmoida, kokeilla ja välillä vähän mokatakin. Jos teillä on tällaisia lähipiirissänne kannattaa suosiolla ottaa välimatkaa, jos käy raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä valittaja on karmea ihmistyyppi: kyyninen pahanilmanlintu. Elämästä ei saisi nauttia, unelmoida, kokeilla ja välillä vähän mokatakin. Jos teillä on tällaisia lähipiirissänne kannattaa suosiolla ottaa välimatkaa, jos käy raskaaksi.
Kyllä kamalaa luettavaa kun mikään ei ole koskaan hyvin, siis ihan pienimmätkin jutut kuin vaikka se että Anniina ihasteli sammaleen peittämää kiviä ja metsää on jotenkin negatiivista tuollaisten sekopäiden mielestä. Sairaita ovat...
Täytyy vielä se sanoa tosta kotikoulusta, kun katsoin pätkän videosta, jossa Anniina selostaa tästä heidän järjestelmästä. Video on siis viime vuodelta. Siinä hän tuo syitä tähän ja kertoo, että yksi syy on se, että lapsi saa itse päättää milloin opiskelee tms. jolloin opiskelu on tehokasta. Itse olen korona-aikaan opiskellut koko maisterin tutkinnon etänä ja sanoisin, että hyvin harvalle aikuiselle edes sopii se, että opiskellaan pelkästään fiiliksen mukaan. Tiedän, että monet varsinkin opintojen alkuvaiheessa olevat toivoivat lähiopetusta ja olivat aika hukassa etäopinnoissa. Mutta nämä siis kuitenkin yliopisto-opiskelijoita, ei alakouluikäisiä.
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jotain mikä tuo rakennetta niihin opiskelupäiviin. Paljon selkeämpää se, että tietää opiskelevansa tietyn aikaa, jonka jälkeen koittaa vapaa-aika. Luulisi tollasen olevan lapsellekin paljon kuormittavampaa, jos päivässä on useita opiskeluhetkiä eikä varsinaista koulupäivää, jonka jälkeen koittaa vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vielä se sanoa tosta kotikoulusta, kun katsoin pätkän videosta, jossa Anniina selostaa tästä heidän järjestelmästä. Video on siis viime vuodelta. Siinä hän tuo syitä tähän ja kertoo, että yksi syy on se, että lapsi saa itse päättää milloin opiskelee tms. jolloin opiskelu on tehokasta. Itse olen korona-aikaan opiskellut koko maisterin tutkinnon etänä ja sanoisin, että hyvin harvalle aikuiselle edes sopii se, että opiskellaan pelkästään fiiliksen mukaan. Tiedän, että monet varsinkin opintojen alkuvaiheessa olevat toivoivat lähiopetusta ja olivat aika hukassa etäopinnoissa. Mutta nämä siis kuitenkin yliopisto-opiskelijoita, ei alakouluikäisiä.
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jotain mikä tuo rakennetta niihin opiskelupäiviin. Paljon selkeämpää se, että tietää opiskelevansa tietyn aikaa, jonka jälkeen koittaa vapaa-aika. Luu
Sanooko se todella noin??? Että alakoululainen saa käydä koulua fiiliksen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin muuten mielenkiintoinen asia, kai ovat ottaneet TBE-rokotteen? Aika vastuutonta olisi viedä lapset tuonne asumaan ja olla ottamatta sitä.
Punkit viihtyvät metsässä, sammaleessa, marjametsässä, ihan pihapiirin nurmikolla.
Oma lapseni sai punkin Turun keskustan puiston nurmikolta. Lyhyt ruoho ei pidä punkkeja poissa, toki vähentää niitä.
Oletko hieman narsku? Täällä olet kuukausia julkistanut millon mitäkin ja luulet aina tietäväsi totuuden millon mistäkin. Hauskinta ja surullisinta tässä on, että et itse tätä edes ymmärrä.
Siis mitä? Tämä on ensimmäinen viestini tähän ketjuun :) ja muutenkin tälle palstalle kirjoittamani kommentit ovat laskettavissa yhden käden sormilla, edellinen taisi olla kesäkuussa. Eli en kyllä ymmärrä, mistä ihmeestä oikein puhut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin muuten mielenkiintoinen asia, kai ovat ottaneet TBE-rokotteen? Aika vastuutonta olisi viedä lapset tuonne asumaan ja olla ottamatta sitä.
Punkit viihtyvät metsässä, sammaleessa, marjametsässä, ihan pihapiirin nurmikolla.
Oma lapseni sai punkin Turun keskustan puiston nurmikolta. Lyhyt ruoho ei pidä punkkeja poissa, toki vähentää niitä.
Ei helv. Miten vieraantunut pitää olla kun punkit on joku ihmeellinen asia??
Eivät ole mikään ihmeellinen asia, ihan perusarkea täällä lounaisrannikolla.
Olen tähän asti ärsyyntynyt kun on haukuttu nykyvanhempia, mutta onnea vaan yläkouluun tuolla asenteella!
Tulee mieleen Uuno Turhapuro, joka aina myös odotti inspiraatiota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin tämäkin näyttää olevan elämää suurempi asia. Ei tarvita tämmöistä älämölöä rokotteista, kissoista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin tämäkin näyttää olevan elämää suurempi asia. Ei tarvita tämmöistä älämölöä rokotteista, kissoista jne.
Jalkasillahan se tiedonpuute ongelma on. Ottavat jäätäviä riskejä punkkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jotain mikä tuo rakennetta niihin opiskelupäiviin. Paljon selkeämpää se, että tietää opiskelevansa tietyn aikaa, jonka jälkeen koittaa vapaa-aika. Luulisi tollasen olevan lapsellekin paljon kuormittavampaa, jos päivässä on useita opiskeluhetkiä eikä varsinaista koulupäivää, jonka jälkeen koittaa vapaata.
Kamoon hei.. tuolloin oli kyse ekaluokkalaisesta.....
Riskejä punkkien kans?? Kuolen nauruun 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin tämäkin näyttää olevan elämää suurempi asia. Ei tarvita tämmöistä älämölöä rokotteista, kiss
Jalkasillahan se tiedonpuute ongelma on. Ottavat jäätäviä riskejä punkkien kanssa.
Rauhoitu jo punkkihytseerikko, eiks niin et sulla on koronarokotekin?
Miksiköhän hän aina kuvaa petaamattomia sönkyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jotain mikä tuo rakennetta niihin opiskelupäiviin. Paljon selkeämpää se, että tietää opiskelevansa
Hän siis kertoo videolla, että kotikoulu mahdollistaa sen, että saavat elää fiiliksen ja tilanteen mukaan. En sitten tiedä kenen fiiliksistä puhui, kun sanoi, että voivat levätä silloin kun väsyttää ja opiskella silloin, kun on energiaa. Ja eivät halua sitoutua vielä aikatauluihin, koska ne rajoittavat liikaa, että pitäisi tietty aika olla aina koulussa. Tämä.siis viime vuoden videolla.
Minä kasvoin pikku kylässä. 1000 asukasta. Olen ope perheestä ja myös isovanhemmat ovat opeja. Ja ystävät opettajien lapsia. Menin 7. luokalle ja yht' äkkiä jouduin luokkaan ilman ystäviä. Olivat rinnakkaisella luokalka. Koin itseni niin yksinäiseksi luokalla. Vanhemmat olivat jo valmiita siirtämään minut kavereitten/ naapurien luokalle. Olin niin ahdistunut ja yksinäinen tunneilla, että kiitin sydämestäni vanhempiani, jotka saivat minut omien kavereiden luokkaan. Yksi todellinen trauma mun elämässä. Ja kesti vain pari viikkoa! Aikuinen ei voi ymmärtää, mitä ulkopuolinen lapsi kokee.
Asun rannikolla, meri vieressä ja mulla on parhaimmillaan ollut useampi kissa ja koira ja nukkuvat samassa sängyssä eikä koskaan 40v aikana ole tullut punkkia. Joten jätetään nyt tämä aihe. Jalkasten terveysasiat ei kuulu teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jotain mikä tuo rakennetta niihin opiskelupäiviin. Pa
Anniina itse ei halua nousta aamuisin vaan kökkii yöt ylhäällä ja haluaa nukkua pitkään.
Ilmeisesti todella inhoaa aamuja.
Tää nyt vain ei ole mikään syy rajata lasten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän hän aina kuvaa petaamattomia sönkyjä?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 yritä edes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä suositellaan, että esim. etäopiskelussa ajoitettaisiin opiskelu aina tiettyyn aikaan päivästä tai ylipäätään jot
Anniina itse ei halua nousta aamuisin vaan kökkii yöt ylhäällä ja haluaa nukkua pitkään.
Ilmeisesti todella inhoaa aamuja.
Tää nyt vain ei ole mikään syy rajata lasten elämää.
Mene nyt jo siitä solvaamasta
"Anniina on kasvanut Vantaalla. Jauhaa kanttarelleista. Punkeista ei taida ymmärtää sitäkään vähää kun katsoo lasten vaatetusta ja kissa-armeijaa lasten sängyissä."
Solvaan solvataan solvataaaaaaan, on se niin hauskaa puuhaa!