Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo saaren hiekkarannat, mistä täällä puhutaan.
Ovatko lapsiystävällisiä vai nopeasti syveneviä tai virtauksia täynnä. Pitää tietää missä uiminen on mahdollista ja turvallista.
Voi hyvä luoja.
Näillä saariston lapsilla on taatusti turvallisempaa ja ystävällisempää elämää kuin monella muulla ikäisellään.
"Anniina on jotenkin todella kaikkitietävän oloinen useissa asioissa."
Entäs nämä tässä ketjussa kirjoittelijat? Ollaan tietävinään miten jalkasten kuuluisi elää.
"Ei noin voi tehä, väärin anniina, ei noin!"
Vierailija kirjoitti:
Sen verran avaan suuni lapsista. Olen lukenut 6v psykologiaa ja 4v varhaiskasvatusta ja nyt ei Anniinalla ole tietoa juuri näistä lapsen kehityksestä, mitä joku täällä mainitsi. Olen samaa mieltä. Nyt ehkä tiedostamatta tekee hallaa lapsilleen.
Hänen lähtökohtansa on puhtaasti itsekäs. Lasten tarpeita tai etua ei mietitä.
Minäkin ajattelen, että ensin lasten asiat ja eläinten, sitten vasta omat haaveet. Ja työt sovitetaan lasten elämään, ei päin vastoin. Kuinka moni asuu samalla paikkakunnalla, koska lasten koulut, ystävät, harrastukset täytyy pitää turvallisesti samana. Ja silloin ei aikuisia ajatella. Mua suututtaa!!! Oikeasti!!!
Vierailija kirjoitti:
"Anniina on jotenkin todella kaikkitietävän oloinen useissa asioissa."
Entäs nämä tässä ketjussa kirjoittelijat? Ollaan tietävinään miten jalkasten kuuluisi elää.
"Ei noin voi tehä, väärin anniina, ei noin!"
Mutta kun me halutaan hallita anniinan elämää. Kyllä me tiietään mikä heidän perheelle sopisi paremmin.
Nii.
Aina voi neuvoa. Täällä on hevosihmisiä, nautaihmisiä, lapsi - ihmisiä, koira ihmisiä... Voi ottaa neuvoja vastaan👍Jos on nöyrä😆
Vierailija kirjoitti:
Aina voi neuvoa. Täällä on hevosihmisiä, nautaihmisiä, lapsi - ihmisiä, koira ihmisiä... Voi ottaa neuvoja vastaan👍Jos on nöyrä😆
Onko hän millainen lähihoitaja? Ei ainakaan lapsiin ole suuntautunut, kun pelkät perustiedotkin puuttuu.
Tosiaan aloin myös miettiä että ottavatko nuo kaikki koirat mukaan viikottaiselle koko päivän kauppareisulleen?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan aloin myös miettiä että ottavatko nuo kaikki koirat mukaan viikottaiselle koko päivän kauppareisulleen?
No mitä muuta ne voi? Sillä Leitonilla on vielä eroahdistus, eikä ne pärjää tuollaista päivää siellä ilman pissatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta ne voi? Sillä Leitonilla on vielä eroahdistus, eikä ne pärjää tuollaista päivää siellä ilman pissatusta.
Toinen aikuinen vain käy kaupassa/rautakaupassa/lasten kanssa leikkikentillä jne. Ja toinen jää saareen eläinten kanssa.
Tämä kuvio lienee pakollinen talven tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen aikuinen vain käy kaupassa/rautakaupassa/lasten kanssa leikkikentillä jne. Ja toinen jää saareen eläinten kanssa.
Tämä kuvio lienee pakollinen talven tullen.
Ei tule onnistumaan😂
Tämä nyt vaan ihan veikkaus mutta voisiko Anniina olla ns erityinen. En avaa tarkemmin mutta ehkä joku saa kiinni mitä tarkoitan. Kokee herkemmin asioita kuin muut ja ikäänkuin hiukan sulkeutuu. Olen kiinnittänyt huomiota kun kuvaa videoita, puhuu, toimii, kertoo asioista ym. Ehkä hän kaipaa eristyksiin jotta voi (jaksaa) käydä sitten välillä ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt vaan ihan veikkaus mutta voisiko Anniina olla ns erityinen. En avaa tarkemmin mutta ehkä joku saa kiinni mitä tarkoitan. Kokee herkemmin asioita kuin muut ja ikäänkuin hiukan sulkeutuu. Olen kiinnittänyt huomiota kun kuvaa videoita, puhuu, toimii, kertoo asioista ym. Ehkä hän kaipaa eristyksiin jotta voi (jaksaa) käydä sitten välillä ihmisten ilmoilla.
Lasten elämää nyt vaan ei saa pilata äidin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat on rauhallisia omissa oloissaan viihtyviä, luultavasti lapsetkin. Lapset yleensä perii luonteen vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat on rauhallisia omissa oloissaan viihtyviä, luultavasti lapsetkin. Lapset yleensä perii luonteen vanhemmiltaan.
Jos ihminen päättää hankkia elantonsa jakamalla elämäänsä somessa mahdollisimman monelle, en usko perusluonteen olevan "omissa oloissaan viihtyvä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörivät Turussa yms eli eivät koirat voi autossa odottaa. Ehkä appivanhemmat ovat saaressa yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen päättää hankkia elantonsa jakamalla elämäänsä somessa mahdollisimman monelle, en usko perusluonteen olevan "omissa oloissaan viihtyvä".
On eri asia postata kuvia netiin kuin elää ihmismassan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran avaan suuni lapsista. Olen lukenut 6v psykologiaa ja 4v varhaiskasvatusta ja nyt ei Anniinalla ole tietoa juuri näistä lapsen kehityksestä, mitä joku täällä mainitsi. Olen samaa mieltä. Nyt ehkä tiedostamatta tekee hallaa lapsilleen.
Hänen lähtökohtansa on puhtaasti itsekäs. Lasten tarpeita tai etua ei mietitä.
Kotikoulu on nimenomaan lapsen etu.
Jotain ihmeellistä kaipuuta lapsuuteen... Edes uimaan ei mennä normaalisti, vaan "satupolkua" pitkin.
Anniina on jotenkin todella kaikkitietävän oloinen useissa asioissa.
Tämä kotikoulu-päähänpinttymä on yksi niistä.