Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Miten ihmeessä nuo lapset sopeutuu yläkouluun, kun siinä vaihessa VIIMEISTÄÄN heidän täytyy sinne mennä, koska vanhempien osaaminen on heiveröistä jo nyt?
Vierailija kirjoitti:
Jotain ihmeellistä kaipuuta lapsuuteen... Edes uimaan ei mennä normaalisti, vaan "satupolkua" pitkin.
Eikö oo kamalaa!!!! Aaaaa!!
Vierailija kirjoitti:
Tänään täällä alkaa koulut. Pihalla oli iloisia ja kikattavia lapsia reppuineen. Kurjaa, että Jalkasten vanhin ei koe tuota iloa kavereiden kanssa.
Onhan se jos on hyviä kavereita niin kivaa mennä kouluun, mutta kun kaikille se ei ole sitä.
Ei kiusaamisen pelossa voi olla kouluun menemättä. Se on yksi tekosyy kotikoululle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran avaan suuni lapsista. Olen lukenut 6v psykologiaa ja 4v varhaiskasvatusta ja nyt ei Anniinalla ole tietoa juuri näistä lapsen kehityksestä, mitä joku täällä mainitsi. Olen samaa mieltä. Nyt ehkä tiedostamatta tekee hallaa lapsilleen.
Hänen lähtökohtansa on puhtaasti itsekäs. Lasten tarpeita tai etua ei mietitä.
Kotikoulu on nimenomaan lapsen etu.
Ei todellakaan ole. Mistä näin päättelet? Haluatko kaikki naiset kotiin opettamaan lapsiaan? Pyöritkö itse vielä mammasi helmoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran avaan suuni lapsista. Olen lukenut 6v psykologiaa ja 4v varhaiskasvatusta ja nyt ei Anniinalla ole tietoa juuri näistä lapsen kehityksestä, mitä joku täällä mainitsi. Olen samaa mieltä. Nyt ehkä tiedostamatta tekee hallaa lapsilleen.
Hänen lähtökohtansa on puhtaasti itsekäs. Lasten tarpeita tai etua ei mietitä.
Kotikoulu on nimenomaan lapsen etu.
Ei todellakaan ole. Mistä näin päättelet? Haluatko kaikki naiset kotiin opettamaan lapsiaan? Pyöritkö itse vielä mammasi helmoissa?
Wau tosi kypsä kommentti
pimee on se joka tulee nettiin solvaamaan toisia
Entä keskimmäisen kerhossa käyminen? Miksi ihmeessä esikoinen ei mene kouluun?
Vierailija kirjoitti:
Kuten sinä?
Potta käytössä lapsilla vessatarpeita varten? Vai menevätkö yksin vessaan iltaisin/öisin jos hätä?
Vierailija kirjoitti:
kertoo jokaisesta alapeukuttajasta kaiken oleellisen :D
Vierailija kirjoitti:
Potta käytössä lapsilla vessatarpeita varten? Vai menevätkö yksin vessaan iltaisin/öisin jos hätä?
Mä käyn joskus ihan nurkalla pissalla mutta ei kai se pidemmän päälle ole ok. Hajuhaitat yms. Siis itse teen mökillä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kertoo jokaisesta alapeukuttajasta kaiken oleellisen :D
Lopeta solvaaminen itse.
Meneekö Nauvossa käymiseenkin koko päivä? Kivasti oli Anniina luetellut kaikki kaupat joissa kävi, yhteistöiden toivossa ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn joskus ihan nurkalla pissalla mutta ei kai se pidemmän päälle ole ok. Hajuhaitat yms. Siis itse teen mökillä tätä.
Viisi ihmistä kuseksimassa pihalla ja paskomassa?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö Nauvossa käymiseenkin koko päivä? Kivasti oli Anniina luetellut kaikki kaupat joissa kävi, yhteistöiden toivossa ilmeisesti.
Ja kiva kun muut lapset aloittelee koulutietään, niin heillä lapsi on koko päivän mukana jossain kauppareissulla. Tällainen elämä on heidän mielestä sitten jotenkin parempi lapselle kuin se, että saisi olla ikätovereiden seurassa koulussa. Sääli, että tällainen on Suomessa ylipäätään mahdollista. Ovatko saarellekin muuttaneet sitä varten, että lapset voi täysin eristää muista.
Nyt voivat perustella kotikoulun eristäytyneisyydellä. Ilmeisesti lapsen valmistelu kouluun aamuisin on liikaa. A on sanonut, että haluaa nukkua pitkään aamuisin. Ja pitäisi tutustua opettajiin, olla heihin yhteydessä oppimisesta ja huolehtia lapsen koulumatkat, kokeisiin valmistautumiset, olla yhteydessä kavereiden vanhempiin, huolehtia urheilutamineet ym. Mieluummin pitää kotona ja vie lapselta ison osan elämää😢
Kotikoulu on lapsen etu vain terveydellisistä syistä.