Onko täällä ketään joka ei olisi tehnyt tuota uunifetavuokaa?
Kommentit (28)
Omasta mielestäni se oli mauton? Siis se missä laitetaan kirsikkatomaatit ja feta uuniin. Tein köhän sen jotenkin väärin?
En ole tehnyt ihan sellaisena kuin netissä olevat reseptit, mutta saman tyyppisiä ruokia olen kyllä tehnyt. Ei siinä mielestäni mitään ihmeellistä ole, en ihan tajunnut sitä hypeä, joka oli muutama vuosi sitten. Ihan hyvä ruoka kyllä.
Mä tein, mutta ei se kyllä minusta mitään erityisen hyvää ole. Ihan ok arkiruoka, mutta ei mikään suuri makuelämys. Ja fetasta tykkään enemmän kylmänä kuin uunitettuna, on paljon raikkaampaa. Korvaisin fetan tuossa reseptissä vaikka halloumilla. (Lisäksi en oikein viitsi yhdelle tehdä uuniruokia, joten mieluummin teen vaan paistinpannulla omat ruokani, ovat yleensä paremman makuisiakin kuin uunista)
En ole tehnyt. Ihan vaan sen takia, että kaikki sitä hehkuttaa.
Teitkö oikein aidosta fetasta vai jostain korvikkeesta ?
En ole tehnyt. Enkö myöskään avocadopastaa. Olenkohan jäänyt pitsi jostain hekumeenisestä makunautinnosta🤔
En ole tehny. Pitää joku päivä tehdä.
En ole ylipäätänsä koko uunifetasta kuullutkaan. Tosin suljn telkkarin -99 pysyvästi.
Olen tehnyt kerran. En tee toiste. Ihan tavista on.
Kokeilin kerran. Totesin,että valmistan parempaa ja maukkaampaa hellalla. Samoin kävi avokado pastalle, avokado teki pastasta mättömäisen. Meni hyvä pasta pilalle.
Kannattaa muistaa, että kyseessä on pasta, jossa pääelementti on se pasta. Pastan laatu sekä kypsennys siis avainosassa eli meriveden tasoinen suolaus, ala dente, laadukas pasta ja pastan kypsennysveden käyttö itse lopputuotteessa. Ja fetasta huolimatta laadukas parmesan tai pecorino. Pecorino ehkä tässä liian suolainen omaan makuun, vaikka sitä usein suosin tai 50-50% komboa.
jos ei ole pastaihmisiä niin ei tässä kyllä mikään isompi makuelämys ole kyseessä. Lisäksi laittaisin paljon tuoretta basilikaa, koska muuten liian mauton. Kirsikkatomaatit purkista, koska Suomessa myytävä kirsikkatomaatti on myös mauton.
Kuivaa fetaa ja väkeviä kirsikkatomaatteja uunissa. Ei ole hääviä.
Minä tein jokunen vuosi sitten. Noudatin niitä ohjeita ja reilusti lorautettu oliiviöljy syttyi tuleen kun uuni ohjeistettiin laittamaan grillivastuksin kovalle. Melkein tulipalo. Vastuuton ohje. Siihen loppui kokeilut meillä. Feta on maukasta kylmänä salaatissa!
En ole tehnyt. Jos teen joskus, lisään tuoretta rosmariinia ja valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Kuivaa fetaa ja väkeviä kirsikkatomaatteja uunissa. Ei ole hääviä.
Horiatiki on minun suosikkini, terveellinen ja keittämättä valmis.
En ole tehnyt. Enkä ennen syksyä luule tekevänikään. Uuniruoat ei oikein ole kesäruokia.