Mitä olet oppinut vauvapalstalta?
-Sain tietää, että Notre Dame palaa
-Olen oppinut ilmausten merkityksiä, kuten incel ja ap.
-Olen kyllä muistaakseni oppinut jotain nippelitietoakin, mutten nyt muista yhtään.
-Olen myös oppinut, että moni ei osaa esim. yhdyssanoja
-Moni on masentunut
-Meitä todella on moneen junaan.
Entä te?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Paljon persoonallisuushäiriöisten käyttäytymisestä. Nyt se ei itseasiassa ole enää kovin mielenkiintoista koska toistavat niin paljon samoja kaavoja, mutta työelämää koskien hyöty on ollut todella suurta joten onhan tästä hyötyäkin ollut, lisäksi pari kertaa olen saanut käytännön ongelmaan apua
Opin erään asiallisen keskusteluketjun avulla, että erään ex-ystäväni käytös ei johtunut (pelkästään) adhd:sta vaan hän mitä ilmeisimmin kärsii persoonallisuushäiriöstä. Joku sen kirjoitti auki täällä, kun olin avautunut oudosta ja ongelmallisesta käytöksestä, ja sen jälkeen kaikki loksahti paikoilleen. Tuo keskustelu oli minulle tärkeä, jopa terapeuttinen. Sillä ei ole väliä, mikä on "totuus". En halua - enkä halunnut - puhua ihmisestä kenellekään (siksi tämä palsta), mutta itse sain mielenrauhan kun pääsin avautumaan ja joku heitti toisen tulkinnan. Harmillista, että myöhemmin tuo ketju poistettiin, en tiedä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut että B-klusterin draamahäiriöisten spektrumin ihmisiä on paljon. Se on hälyttävää älyllisesti.
Samaa mieltä. Todennäköisesti suuri osa nepsyhäiriöistä onkin personallisuushäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei tarvitse erikseen hakea, vaan sinne voi mennä noin vain.
Tämä on täysin totta. Hakemukset ovat vain ajanhukkaa. Työnteko lisää sosiaalisuutta ja missäpä sitä paremmin verkostoituu kuin työpaikan kahviossa tai tupakkapaikalla. Ei se palkka ole niin oleellinen asia, vaan hyvä työympäristö ja hyvät työkaverit. 100 000 lorvijaa vaan sieltä kotisohvilta pois heti huomenna ja unelmien työpaikkaan vaan ihan pokkana mukaan ja kertomaan sitten, että Satosen Arto lupasi töitä, mitä vaan töitä :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Että sähköautoa ei kannata ostaa
Totta. Leasing-soppari kuukausimaksulla ja romu sitten takaisin aikanaan takaisin vuokraamolle ilman omia korjaus- tai jälleenmyyntiongelmia. Ja saat sitten taas paremman auton käyttöösi uudella sopparilla.
Tämä ainakin omalla kohdalla sitten joskus 2030-luvulla kun lastentaudeistaan ovat päässeet ja rangea on tarpeeksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että meillä on tässä maassa valtava lössi oleskelijoita, joiden mielestä yhteiskunnan velvollisuus on tukea kotona makaamista.
Olin myös yllättynyt tukien leikkausta vastaan huutavien määrää. Tosin osa niistä on varmasti osoitettu ainoastaan hallitusta vastaan🤔 vai onko niin että 90% palstalaisista elää tuilla?
Se, että kirjoittaa 100 euron ruokabudjettiketjuun ei tarkoita sitä että elämä olisi pelkästään tukien tai kotona makaamisen varassa ;D
Onhan näitäkin ihmisiä, joiden ei vuodessa tarvitse tehdä mitään ja sitten käyvät vetämässä yhden festarikeikan ja siinä jo enemmän massia kuin on jokaisen Vauva-palstalaisen vuosiansiot.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut että B-klusterin draamahäiriöisten spektrumin ihmisiä on paljon. Se on hälyttävää älyllisesti.
Ihmisellä, joka tietää tuon, on itsellään tuo diagnoosi. Mutta ehkä senkin kanssa oppii vaan elämään?
Mä käytän näitä palstoja joskus ihan vaan oman diagnoosin tsekkaamiseen, aina löytyy vartissa lääke (mielellään otettu) joka asiaan ;DDDDD
-winner-
Olen hämmästynyt miten paljon nykysuomessa on tyhmiä sivistymättömiä ja puhtaasti hölmöjä ihmisiä... 90 % aloituksista luola tasoa... 👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmästynyt miten paljon nykysuomessa on tyhmiä sivistymättömiä ja puhtaasti hölmöjä ihmisiä... 90 % aloituksista luola tasoa... 👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ja mikä ihmetyttää että tyhmiin aloituksiin toiset moukat vastaa... Myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin suomalaisia fiksuina mutta tämä palsta avasi silmäni. Järkyttävän tyhmiä ihmisiä onkin olemassa. Ja miten paljon maassa on mt-potilaita. Ilman palstaa en olisi tiennyt.
Nieletkö?
Tämä. Mutta lisäisin hämmästykseni iljettävistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Todennäköisesti suuri osa nepsyhäiriöistä onkin personallisuushäiriöitä.
Olen oppinut, että monet häröilevät keittiöpsykologiahuumassaan toisten ihmisten oletetuilla nepsyyksillä, narsismeilla, psykopatioilla ja muilla jo silmistä näkyvillä diagnooseilla oikoiteitä ymmärrykseen epätoivoisesti etsiessään. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Että suomalaiset naiset ovat yksinkertaisia hirviöitä.
Siis ei antanut? Ja käski sinun tiskata? Lohikäärme on, otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Luolatasoa yhdyssana. Muuten hyvä. Emojit ovat myös typeryyden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ihmetyttää että tyhmiin aloituksiin toiset moukat vastaa... Myötähäpeää.
Mitä tykkäät tyhmiin kommentteihin vastaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Näin minullekkin on päässyt käymään,tosin on kysytty jo ollessani edellisessä paikassa,vaikken uutta ole hakenutkaan. Terv töimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, että suomalaiset miehet vihaavat naisia ja haluavat vain käyttää heitä hyväkseen. Että miehillä ei ole alkeellisintakaan moraalia.
Onneksi täällä ns. oikean elämän puolella tunnen paljon hyviä miehiä, jotta mieli ei pääse vääristymään.
Itsekin olen oikean elämän puolella asiallinen, mutta täällä kerron mitä oikeasti naiselta haluaisin.
Joku puhui pershäröisten trollien kaavamaisesta käytöksestä, tuossa hyvä esimerkki
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minullekkin on päässyt käymään,tosin on kysytty jo ollessani edellisessä paikassa,vaikken uutta ole hakenutkaan. Terv töimies.
Tuo toimii vain alemmantason halpahommissa. Ongelmahan on siinä, että työttömät on liian koulutettuja ja väärän ikäisiä.
Suomalaiset naiset eivät halua todellista tasa-arvoa, he haluavat etua.
Ihmetyttää nämä tuilla makaajista uhoavat tässäkin ketjussa. Ja tämä on ollut hämmentävä asia oppia ihmisistä tällä palstalla, että ihan oikeasti on näitä näköalattomia änkyröitä Suomi pullollaan. Suhtautuminen mielenterveyteen, päihdeongelmiin, työttömyyteen ja tuen tarpeeseen ei oikein omaan maailmankuvaan ja elämänkokemukseen istu, kun nähdään jääränä pelkkää laiskuutta, omia valintoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Että meillä on tässä maassa valtava lössi oleskelijoita, joiden mielestä yhteiskunnan velvollisuus on tukea kotona makaamista.
Onko tämä oleskelijoiden lössi nyt läsnä samassa huoneessa kanssasi? Mitä ne sanovat?
Että suomalaiset naiset ovat yksinkertaisia hirviöitä.