Perheellisten pilvenpolttoetiketti: onko tosiaan väärin jos ei halua mökkivieraiden polttavan pilveä?
Eikä meillä kotonakaan edes pihalla jos tulevat vieraaksi?
Alkoa saa juoda vaikka kuinka paljon mutta ei huumeita meillä, kiitos.
Olenko outo?
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla saa pahimmillaan deliriumin ja kannabiksella psykoosin, onhan siinä eroa.
Sekä alkoholi että kannabis voivat laukaista psykoosin.
HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on kuitenkin erittäin harvinainen. Suurin osa psykooseista johtuu alkoholista ja sekakäytöstä.
Hussilla on tuhansia lääkäreitä. Kuka heistä sanoi näin?
HUS:n päihdelääkäri.
Eli Pekka Jylhä.
"Puhdas kannabispsykoosi on erittäin harvinainen."
Vierailija kirjoitti:Suhtaudutko samoin ihmisiin, jotka käyttävät kannabista lääkkeenä?
Jos lääkäri määrää kannabista käytettäväksi useita grammoja päivässä, se on ihan OK, mutta jos samaa ainetta käyttää satunnaisesti päihteenä muutaman gramman kymmenesosan, niin se ei enää olekaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Miksi olet ap tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa? Mulla loppuu tuttavuus saman tien jos kuulen että henkilö käyttää tai on käyttänyt huumeita. Meillä on liian erilainen arvomaailma, turha jatkaa pidemmälle tutustumista.
Hahahahhhaahahahhhhhaahahahhhhhhaaaaaahhahahahahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hengaat hippien kanssa. Oma moka.
Kannabista käytetään nykyään ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä. Putkimiehistä poliiseihin.
Pilviveikkojen itsepetosta. Ei todellakaan käytetä. Tunnen paljon porukkaa eri aloilta ja sanoisin että kannabista on kokeillut ehkä viidennes porukasta ja nekin joskus opiskeluaikana.
Eihän tuo tarkoitakaan, että kaikki sitä käyttävät, vaan että kaikista em. ryhmistä löytyy käyttäjiä. He eivät vain ole osuneet kohdallesi tai ei ole tullut puheeksi - ei se niin hyväksyttyä ole, että kaikille siitä haluaisi huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla saa pahimmillaan deliriumin ja kannabiksella psykoosin, onhan siinä eroa.
Sekä alkoholi että kannabis voivat laukaista psykoosin.
HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on kuitenkin erittäin harvinainen. Suurin osa psykooseista johtuu alkoholista ja sekakäytöstä.
Hussilla on tuhansia lääkäreitä. Kuka heistä sanoi näin?
HUS:n päihdelääkäri.
Eli Pekka Jylhä.
"Puhdas kannabispsykoosi on erittäin harvinainen."
Ovatko kaikki kannabiksen käyttäjät vain kannabiksen käyttäjiä ? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:Ovatko kaikki kannabiksen käyttäjät vain kannabiksen käyttäjiä ? Tuskin.
Suurin osa ei ainakaan käytä muitakin laittomia päihteitä, vaikka niitä samoilta myyjiltä hyvin usein saakin.
Vierailija kirjoitti:Ovatko kaikki kannabiksen käyttäjät vain kannabiksen käyttäjiä ? Tuskin.
Itse olen kyllä selkeä sekakäyttäjä, sillä juon joskus muutaman kaljan ja käytän myös kahvia. Kannabista käytän satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista riippuvaisilla esiintyy skitsofreniaa yli kolminkertaisesti verrattuna normaaliväestöön. Suomessa on siis kymmeniä tuhansia alkoholin laukaisemia skitsofrenioita, ja kaikista maailman huumeista ja päihteistä alkoholi voimakkaana solumyrkkynä tuhoaa eniten aivoja.
Jos teen aiheesta tutkimuksen (alkoholinkäytön yhteys skitsofreniaan), saanko palkinnon ja Iltalehti tekee raflaavat otsikot siitä kuinka alkoholin käyttäjät ovat riskissä sairastua?
Alkoholin juominen "vaikka kuinka paljon" kuulostaa todella ikävältä.
Alkoholi on voimakkaammin huumaava aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pilvi yhtään vaarattomampaa ole. Itse kiskoin itseni yksissä bileissä muutamalla henkosella psykoottiseksi. Kesti useamman päivän eikå ollut kivaa.
Että sellaista satuilua tänään. Kyllä kannabis on maailman vähähaittaisin päihde vaikka satuilisit sen haitoiksi mitä tahansa.
Ei kyllä ollut satuilua. Olin usein aikaisemminkin vetänyt parit henkoset niin että vain naurattaa ja on hauskaa. Pelokkaan minut roudas kotiin henkilö, joka kertoi, että hänelle oli käynyt samoin. Mutta en tosiaan tiedä, mitä tiivistettä siinä piipussa oli.
Narkkareita ei meidän mökillä kaivata. Eikä juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kaksinaismoralisti, alkoholi on paljon voimakkaampi huume, aivan spektrin toisesta ääripäästä jopa.
Huumeista tarttuu jäämiä jotka koirat haistaa lentokentällä.
Jos tulee päivystykseen lähtö niin on aika ikävää jos veressä on muuta kuin alkoa.
Seuloja ei tehdä rutiinilla, ellei ole vahvaa epäilystä. Jos mitään ei ole mukana, niin ei haittaa lentokentälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat omalla mökilläsi päättää mitä siellä käytetään. Vieras on vieras. Itse taidan eräältä kieltää tupakoinnin, kun niitä natsoja ei hän osaa laittaa tuhkakuppiin. Haisee se myös sisälle, kun terassilla käryttää.
Taidat kieltää?
Hassua, minulle ei ole ikinä tullut mieleenikään, että missään omistamassani kiinteistössä saisi tupakoida. Kukaan tuttuni ei polta, niin asia ei ole tullut ajankohtaiseksi.
Silloin kun olin lapsi, pari vanhempaa sukulaismiestä tupakoi, mutta eivät KOSKAAN kylässä. Ei meillä edes ollut tuhkakuppeja tms. Ei ne menneet edes pihalle tupakille, röyhyttivät varmaan sitten autossaan kotimatkalla.
Hyvin moukkamaista tupakoida toisen tontilla.
Se on miehen lokkeileva sisko, joten sen kanssa tappelu on aina vaikeaa, kun mies on sen puolella. Mökki omistetaan puoliksi. Vielä en ole kieltänyt, mutta kiellän kyllä. Jos vaikka käviskin harvemmin. Minäkäön en muita tupakoitsijoita tunne.
Meillä syödään ja juodaan sitä mitä tarjoan.
Alkoholia tai huumeita ei ole listalla.
Elämäni aikana kaikilla, jotka ovat kyseistä tuotetta kertoneet käyttävänsä, on elämä ollut jollain tavalla solmussa. Yhtään hyvin elämässä asioitansa hoitanutta en ole tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hengaat hippien kanssa. Oma moka.
Kannabista käytetään nykyään ihan jokaisessa sosiaali- ja ammattiryhmässä. Putkimiehistä poliiseihin.
Pilviveikkojen itsepetosta. Ei todellakaan käytetä. Tunnen paljon porukkaa eri aloilta ja sanoisin että kannabista on kokeillut ehkä viidennes porukasta ja nekin joskus opiskeluaikana.
Eihän tuo tarkoitakaan, että kaikki sitä käyttävät, vaan että kaikista em. ryhmistä löytyy käyttäjiä. He eivät vain ole osuneet kohdallesi tai ei ole tullut puheeksi - ei se niin hyväksyttyä ole, että kaikille siitä haluaisi huudella.
Eihän siitä käytöstä huudella kun seuraukset voivat olla ihan älyttömiä. Lapset ovat onneksi jo aikuisia niin ei ole pelkoa lasuista. Siitä jos minua pelkästään syytetään käytöstä niin aivan sama. Sittenhän kaikki on satunnaisen käytön syytä. Ei tarvitsisi mennä töihinkään kun ihan kauhea huumausaine rikollinen. Yleistä se on puhutaan että jos on viisi aikuista niin yksi niistä on kannabiksen viihdekäyttäjä. En tiedä onko totta että noin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä selkeä sekakäyttäjä, sillä juon joskus muutaman kaljan ja käytän myös kahvia. Kannabista käytän satunnaisesti.
Minä olen juonut kahdesti alkoholia tänä vuonna. Kannabista on palanut hiukan useammin ja kahvia menee joka päivä. Sekakäyttöähän tuo on kun sen rehellisesti myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään ja juodaan sitä mitä tarjoan.
Alkoholia tai huumeita ei ole listalla.
Isi mä en tykkää mummosta. Hiljaa ja syöt mitä annetaan.
Olen liian kiltti polttaaksesi pilveä. Joku ex taisi kasvattaa.ymmärsin, että asia ei ole mustavalkoinen.
Suhtaudutko samoin ihmisiin, jotka käyttävät kannabista lääkkeenä? On paljon ihmisiä, joille kyseessä ei ole halu saada "pää sekaisin" (se on aika vaikeaakin pilvellä), vaan kyse on esim. kipujen lievittämisestä syöpähoitojen yhteydessä tai lukuisista muista terveyssyistä, halusta olla käyttämättä voimakkaampia ja koukuttavampia kipulääkkeitä jne... Lääkekannabista ei Suomessa saa kuin hyvin rajattuihin sairauksiin, joten se ei useimmille ole vaihtoehto.