Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi krooniset myöhästelijät kuvittelee muiden nauttivan odottamisesta?

Vierailija
18.04.2022 |

Ovat aina kiusallaan odotuttamassa muita, kun 5 min ennen lähtöä alkaa tekeen kymmentä hommaa kotonaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on käsittääkseni luonnekysymys.  On ihmisiä, jotka tosiaan ovat aina myöhässä, tahtomattaankin.  Ihan en jaksa uskoa, että tekevät sen tarkoituksellisesti ja kiusallaan, mutta saattaa olla sellaisiakin joukossa.

Vierailija
2/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle on ilmeisesti pesiytynyt uusi palstahullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiusallaan mulla on adhd joka vaikuttaa juurikin esim ajanhallintaan.

Vierailija
4/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaisen kanssa joutuu olemaan tekemisissä, kannattaa alkaa sopia tapaamiset aina niin että tulee itse vielä myöhemmin.

Vierailija
5/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi krooninen nipottaja kuvittelee muiden nauttivan nipottamisesta? Ovat aina kiusallaan nipottamassa, kun nipottamisesta eivät osaa päästää irti.

Vierailija
6/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksilla Tinder-treffeillä kävin miehen kanssa, joka tuli molempiin tapaamisiin 5-10 min. myöhässä. Ei pahoittelut mitenkään, eli hänestä se oli normaalia. Kolmansille en lähtenyt.

Vierailija
7/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostat, että olet aina myöhässä ja ajanhallinta on vaikeaa, mutta adhd:n varjolla silti jatkat niin? Älä sitten ihmettele jos muita ei kiinnosta nähdä sinua. Jos on adhd, se ei ole syy toimia epäkunnioittavasti muita kohtaan. Sen kanssa pitää oppia elämään ja keksimään toimivia keinoja selvitä sen kanssa. Ei voi olettaa muiden aina sopeutuvan sinun myöhästelyihisi.

Vierailija
8/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Itselläni on hyvä ystävä, joka on aina myöhässä, koska lähtee kotoaan tapaamisiin aina liian myöhään. Hänen selityksensä ystävilleen on aina, että kyllähän te tiedätte, että mä olen aina myöhässä. Jotenkin se kuitenkin ärsyttää, sillä hän on esim. töissä kyllä aina ajoissa, eli kykenee kyllä olemaan ajoissa.

Vierailija
9/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niitä oman navan tuijottavia, jotka viis veisaavat muista. Minä, minun, menoni, minun viitsimiseni. Eivät kunnioita seuraansa sen vertaa, että viitsisivät ennakoida lähtöä, lähtevät kun jaksavat. Olettavat muiden aina automaattisesti joustavan ja odottavan.

Vierailija
10/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat niitä oman navan tuijottavia, jotka viis veisaavat muista. Minä, minun, menoni, minun viitsimiseni. Eivät kunnioita seuraansa sen vertaa, että viitsisivät ennakoida lähtöä, lähtevät kun jaksavat. Olettavat muiden aina automaattisesti joustavan ja odottavan.

Parhaatkin puhujat. Ap ja tämä sankari.

Vierailija
11/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostat, että olet aina myöhässä ja ajanhallinta on vaikeaa, mutta adhd:n varjolla silti jatkat niin? Älä sitten ihmettele jos muita ei kiinnosta nähdä sinua. Jos on adhd, se ei ole syy toimia epäkunnioittavasti muita kohtaan. Sen kanssa pitää oppia elämään ja keksimään toimivia keinoja selvitä sen kanssa. Ei voi olettaa muiden aina sopeutuvan sinun myöhästelyihisi.

Vedä nyt jo kireä takareikäsi pääsi päälle. Kukaan jaksa tuollaista turhanpäiväistä nipottamista. Sulla ole mitään käytöstapoja? Häh!? Onko? Epäkunnioittavaa tuollainen ableismi. OPI ELÄMÄÄN SEN KANSSA ETTÄ JOTKUT ON MYÖHÄSSÄ JA SIIHEN ON SYYNSÄ.

Tässähän tämä konkretisoituikin hienosti. Myöhästelijä on moukka ja huonokäytöksinen. Olettaa, että koko maailma pyörii hänen menojensa ja napansa ympärillä. Muut eivät saisi ärsyyntyä, mutta hän saa myöhästellä vapaasti miten huvittaa.

Vierailija
12/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Itselläni on hyvä ystävä, joka on aina myöhässä, koska lähtee kotoaan tapaamisiin aina liian myöhään. Hänen selityksensä ystävilleen on aina, että kyllähän te tiedätte, että mä olen aina myöhässä. Jotenkin se kuitenkin ärsyttää, sillä hän on esim. töissä kyllä aina ajoissa, eli kykenee kyllä olemaan ajoissa.

Tämäpä juuri. Jotenkin se kertakaikkisen väistämätön piirre, joka muiden pitäisi hyväksyä, häviääkin aina siinä kohtaa kun töpeksimisellä voisi olla ikäviä seurauksia itselle. Pätee myös muuhun huonoon käytökseen, kummasti sitä ei kukaan "räväkkään" ja "suoraan" luonteesensa vetoava koskaan käy kuitenkaan soittamaan poskea pomolleen.

Vierailija
13/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi syytä: olen aikaoptimisti eli ajattelen aina että paikasta toiseen siirtymiseen menee vähemmän aikaa kuin oikeasti menee. Toinen syy on, että inhoan itse muiden odottamista, se on ns. ajanhaaskausta, joten yritän optimoida ajankäytön niin, etten joudu itse odottamaan. Tämä koskee myös mm. lääkärin vastaanottoa, jonne saavun ihan viime minuutilla olettaen, että lääkärit eivät ole ikinä etuajassa. Juniin ja busseihin ehdin juuri ja juuri. Onhan tällainen elämä tietysti stressaavaa, mutta en ole kyennyt muuttamaan tapojani 🙄

Vierailija
14/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaisen kanssa joutuu olemaan tekemisissä, kannattaa alkaa sopia tapaamiset aina niin että tulee itse vielä myöhemmin.

Tai sitten niin, että saapuu itse täsmällisesti ajoissa ja jos toinen on myöhässä, ei jäädä odottelemaan, vaan ryhdytään ajallaan siihen mitä oli tarkoitus tehdä. Myöhästelijä myöhästyköön.

Vierailija
15/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä nyt jo kireä takareikäsi pääsi päälle. Kukaan jaksa tuollaista turhanpäiväistä nipottamista. Sulla ole mitään käytöstapoja? Häh!? Onko? Epäkunnioittavaa tuollainen ableismi. OPI ELÄMÄÄN SEN KANSSA ETTÄ JOTKUT ON MYÖHÄSSÄ JA SIIHEN ON SYYNSÄ.

Tässähän tämä konkretisoituikin hienosti. Myöhästelijä on moukka ja huonokäytöksinen. Olettaa, että koko maailma pyörii hänen menojensa ja napansa ympärillä. Muut eivät saisi ärsyyntyä, mutta hän saa myöhästellä vapaasti miten huvittaa.

Tässä ei konkretisoitunut muuta kuin sinun pohjaton urpous. Olet moukista moukin. Trolli ja rajaton huonokäytöksinen pentu aikuisen kropassa. Oletat että trollailusi olisi hauskaa ja että maailma pyörisi käytöshäiriösi ympärillä. Sinä saat ainoana aukoa mutta takaisin ei saa sanoa? Ei jumalauta sinua ja sun juttujasi.

Vierailija
16/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää odota. Räpläävät kännykkää.

Vierailija
17/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, tai sitten kyseessä on narsistinen vallankäyttö ja tahallinen kiusaaminen.

On kyllä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät myöhästele pahassa tarkoituksessa, vaan eivät vain osaa hallita ajankäyttöään. Joku on kuvannut itseään, että aika virtaa hänelle selän takaa. Ei pysty reagoimaan siihen mitä on tulossa, ennen kuin se on jo mennyt ohi.

Vierailija
18/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei konkretisoitunut muuta kuin sinun pohjaton urpous. Olet moukista moukin. Trolli ja rajaton huonokäytöksinen pentu aikuisen kropassa. Oletat että trollailusi olisi hauskaa ja että maailma pyörisi käytöshäiriösi ympärillä. Sinä saat ainoana aukoa mutta takaisin ei saa sanoa? Ei jumalauta sinua ja sun juttujasi.

Lääkkeet!

Vierailija
19/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ystävä, joka myöhästyi aina minun tai ystäväporukan tapaamisista ja iloisia selityksiä riitti. Anteeksipyyntöjä harvemmin. Jälleen erään kerran odottaessamme puhe kääntyi tähän odotuttajaan ja selvisi, ettei hän suinkaan myöhästy lääkäristä tai työhaastattelusta, ainoastaan meidän tapaamisista. Kun hän saapui paikalle (myöhässä) kertoimme avoimesti, että emme pitäneet hänen käytösestään. Suuttui, koska "hyökkäsimme" häntä vastaan. Välit jätyivät tuon jälkeen.

Vierailija
20/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuviin myöhästelijöihin pätee vaan se, että aikansa odotettuaan lähtee lätkimään. Kun myöhästelijä soittaa ja kysyy perään voi joko sanoa että on ihan kulman takana (jos on) ja on tapaamispaikassa muutaman minuutin päästä tai sanoa luulleensa että tapaaminen peruuntui koska tyyppiä ei näkynyt.

Missään tapauksessa ei pidä soittaa ja kysyä missä tyyppi on koska silloin tietää tyypin olevan tulossa (ihan parin minuutin päästä) eikä voi vain lähteä litomaan. Ei myöskään pidä jäädä tapaamispaikkaan odottamaan vaan lähteä tekemään odottaessaan jotain mielenkiintoisempaa - tai vain lähteä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan