Paljonko teillä (kotitaloudellanne) on säästöjä yhteensä?
25000¿
Asuntoon tekisi mieli tehdä remonttia, mutta nyt kun " varallisuutta" on vähän kertynyt, niihin ei raaskisi millään kajota!
Kommentit (56)
Minä olen ollut kotona kohta kuusi vuotta ja sitä ennen työelämässä vain 3 vuotta. Mies on ollut työelämässä 10 vuotta. Lainaa 100 000, säästöjä 40 000. Ei perintöjä.
Työttömänä ja opiskelijana olemme säästäneet tuon summan.
säästöjä on n. 7000e pahan päivän varalle. Asuntolaina vasta otettu, joten hyvä olla ns. puskurirahaa alla jos jotain sattuu.
Nämä voi sitäpaitsi olla ihan tuulesta temmattuja lukuja, eikä kukaan tiedä kuka nämä on kirjoittanut (valvojia lukuun ottamatta).
säästöjä 115 euroa tuolla keittiönkaapissa. :P
opintolainaa jonkin verran, ei omistusasuntoa. olemme molemmat vielä opiskelijoita.
Muutama rästilasku kyllä odottaa seuraavaa tilipäivää. Asuntovelkaa on, monta lasta ja vakkarityöt molemmilla aikuisilla. Mikä tulee, se myös menee.
Mies on vähän alle 30 ja minä vähän yli.
Joku 2000¿ tilillä ja velkaa 120 000¿. Eli miinuksen puolella ollaan ja rutkasti. No on meillä tontti ja keskeneräinen talo.
säästöjä n. 1500000¿
lainaa n. 200000¿
säästöjä n. 10.000¿, ei yhtään velkaa.
luuletko että joku sinut tunnistaa jos täällä kerrot paljonko sinulla säästössä????!!! uskomaton!
(jota on 150 000) nopeampaan maksuun, muita lainoja ei ole, on velaton auto ja kesämökki, minä hoitovapaalla&yrittäjä, mies " normaalissa" työssä, molemmat korkeasti koulutettuja, minä 25-vuotta ja mies 27-vuotta.
Säästötilin saldo on nyt 35 200 euroa.
Ja raha menee uuden talon ostoon ja velkaa pitää tietysti ottaa mojova kasa siihen lisäksi :)
Asumisoikeusasunnossa on ns. kiinni 22 000, säästötileillä on noin 4000. Minä 28 ja mies 32, keskitasoa olevat palkat molemmilla.
Mutta kohta on velkaa, jos/kun muutamme tästä omaan tai siis pankin asuntoon.
35 vuoden tienoilla molemmat. Lainaa 120 000, säästöjä eri muodoissa reilu 100 000, josta menee useampi kilonen remonttiin.
Mies on opiskelija ja osa-aikatyössä ja itse olen ollut pari vuotta työelämässä. Olemme melko säästäväisiä eikä opintolainaa ole.
27 ja 26 v., mies pätkätyössä, minä äitiyslomalla, maksettavana asunto- ja autolainat.
Minulla on sijoitusrahastossa 54 000 e ja lisäksi suoria osakkeita n. 2000 e arvosta. Ja vakuutussijoituksia jokunen tonni. Miehellä varmaan jotain reilu 100 000 e säästöjä. Lisäksi velaton kerrostaloasunto, tosin nyt ollaan muuttamassa ja pian otetaan lainaa n. 100 000 e ja sijoituksista realisoidaan toinen mokoma. Mutta me ollaan vähän ehkä epätavallinen vertailukohde, minä olen saanut perintöä (mitä on vielä lisää tulossa, kaikkia tilejä ei ole vielä edes tyhjennetty) ja miehellä on menestyvä yritys ja hän säästää myös omaa eläkettään varten.