Vaimolla masennus, onko ok erota?
Vaimolla on ollut jo pitkään masennus, minkä takia paljon vain makaa eikä innostu mistään yhteisestä enää. En jaksaisi enää tässä liitossa, vaan haluaisin elää parempaa elämää, tuntuu että hän on masennuksen takia nykyään enää riippa. Hän syö masennuslääkkeitä ja käy jossain terapiassa, mutta ei ne ole häntä parantaneet. Onko ok tällaisessa tilanteessa erota? Ongelma on se, että meillä on lapsia, nuorempi päiväkodissa, vanhempi menee ekalle ja oman työni vuoksi (matkatyö, paljon iltoja myös) en voisi eron jälkeen pitää lapsia luonani asumassa, vaan voisin ottaa heitä käymään vain viikonloppuisin. En tiedä miksi kirjoitan tänne, kai hakeakseni jotain neuvoja tähän hankalaan tilanteeseen.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on lihonut ja näyttää tädiltä.
Yritän välttää seksiä, onneksi sitä on harvoin.
Oli tavatessa söpö ja hoikka.
Onneksi ei oo masentunut.
Aion vaihtaa sen söpöön ja hoikkaan...
Lihominen on ookoo syy eroon.
Lihava pystyy hoitamaan lapset ja sinä saat uuden kauniin puolison.
Esim ap:n vaimo on kaunotar, mutta masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa yksikin hyvä syy miksi miehen pitäisi jatkaa tuossa hirvittävässä tilanteessa tuon mieleltään kipeän naisen kanssa?
Millainen mies suunnittelee jättävänsä lapset vaikeasti masentuneelle vaimolleen, sen sijaan että suunnittelisi vaihtavansa työt klo 8-16 töihin, jolloin pystyy olemaan myös kotona ja kantamaan vastuunsa.
Mitään ap ei ole siis tehnyt perhe/työtilanteen hyväksi ja ajattelee vain itseään. Olisi ollut vastuullista järjestää työkuviot niin, että olisi osallistunut perhe-elämään vastuullisesti. Vai eikö ole halunnutkaan? Ei mikään ihme, että nainen uupunut ja masentunut tuollaisessa kuviossa.
Naiset eroaa paljon pienemmistäkin syistä. Jos sinä olisit masentunut, vaimosi olisi lähtenyt aikaa sitten.
On se jännä, että kotona ei odota juhlatoimikunta fanfaareineen, kun iskä palaa kotiin viikon/viikkojen poissaolon jälkeen myöhään perjantaina lähteäkseen taas heti sunnuntaina uusille reissuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen on ookoo syy eroon.
Lihava pystyy hoitamaan lapset ja sinä saat uuden kauniin puolison.
Esim ap:n vaimo on kaunotar, mutta masentunut.
Reissumiehen kannattaa katsoa peiliin, jatkuva ulkona syöminen/juominen näkyy yleensä keskivartalosta todella raskaasti.
On ok erota. Järjestä asiat niin, että voit pitää lapsia ainakin 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin pystyit saamaan söpön ja hoikan, mutta siitä on jo vuosia. Katso peiliin. Nyt et enää pysty saamaan kuin lihavan ja masentuneen täti-ihmisen.
Höpö höpö 🤗 minulla on se kaikkein tärkein ja naisten eniten arvostama asia, eli paksu lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eroaa paljon pienemmistäkin syistä. Jos sinä olisit masentunut, vaimosi olisi lähtenyt aikaa sitten.
Ai ja lähtenyt itse reissutöihin ja iltamenoihin sekä jättänyt lapset masentuneelle miehelle, joka olisi hoitanut lapsia pääsääntöisesti yksin. Näytä mulle semmoinen nainen ja mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille jäisi masentunut äiti ja viikonloppuisä. Tosin niinhän heillä nytkin on. Heille tarvittaisiin jotain apua.
Millä perusteella päättelit, että lapset jäisivät äidille? Äitihän on mieleltään sairas ja kykenemätön lapsia hoitamaan. Kyllä tuossa tilanteessa huoltajuus siirtyy täysin yksin miehelle. Olisi vastuutonta jättää lapsia henkisesti sairaalle ihmiselle.
Ap itse sanoi että ei voisi ottaa lapsia vaan näkisi viikonloppuisin.
Syynä työ vai laiskuus. Työn voi vaihtaa sellaiseen, että lapset pystyy ottamaan.
No ei niitä työpaikkoja noin vain vaihdeta. Itseni esim. on palkattu ainoastaan kerran oikeaan työsuhteeseen josta maksetaan palkkaakin ja työikää minulla on takana jo 30 vuotta. En missään nimessä voi irtisanoutua tästä noin vain.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättämistä ja sivusuhteita suunnittelevilla miehillä on näitä masentuneena makailevia vaimoja kotona. Mikä tämä yhtälö on? Mies aina töissä, nainen masentuneena kotona. Puheyhteys on poikki. Mitä te teette yhdessä alun perinkään? Mies on täysi ketku ja naisesta ei ole suhteeseen senkään vertaa. Mikä sai teidät edes ryhtymään kotileikkiin?
Miksi nainen on kotona? Aikuiset käy töissä.
Masentunut on sairaslomalla, eikä todellakaan pysty käymään töissä.
Jaa, ei vai? No mitenkäs minun pitää joka aamu nousta töihin jo viidettätoista vuotta putkeen, vaikka olen ollut koko tämän ajan masentunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille jäisi masentunut äiti ja viikonloppuisä. Tosin niinhän heillä nytkin on. Heille tarvittaisiin jotain apua.
Millä perusteella päättelit, että lapset jäisivät äidille? Äitihän on mieleltään sairas ja kykenemätön lapsia hoitamaan. Kyllä tuossa tilanteessa huoltajuus siirtyy täysin yksin miehelle. Olisi vastuutonta jättää lapsia henkisesti sairaalle ihmiselle.
Etsä pönttö osaa lukea? Isähän sanoo, ettei työnsä vuoksi voi ottaa lapsia. Mihin he joutuvat? Isää ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap itse sanoi että ei voisi ottaa lapsia vaan näkisi viikonloppuisin.
Syynä työ vai laiskuus. Työn voi vaihtaa sellaiseen, että lapset pystyy ottamaan.
No ei niitä työpaikkoja noin vain vaihdeta. Itseni esim. on palkattu ainoastaan kerran oikeaan työsuhteeseen josta maksetaan palkka
Toki etsitään ensin se uusi työ. Onnistuu monelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin pystyit saamaan söpön ja hoikan, mutta siitä on jo vuosia. Katso peiliin. Nyt et enää pysty saamaan kuin lihavan ja masentuneen täti-ihmisen.
Höpö höpö 🤗 minulla on se kaikkein tärkein ja naisten eniten arvostama asia, eli paksu lompakko.
Olet outo. Miksi leuhkit sillä, että saat vain maksullisia seuralaisia? Ei se oikein ylpeyden aihe ole.
Jassoo. Taas on menty trollin mukaan. Aloitus on naisen tekemä ja se näkyy😂
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Sinulla on vain yksi elämä.
Niinpä, ja jos sen käyttää siihen että hylkää perheensä, niin lapset eivät pääse sinne perheeseenkään asti. Mutta sehän ei ap:ta haittaa, kunhan hän saa itse elettyä mahdollisimman täysillä ja nautinnollisesti, mitäpä siitä jos jonkun naisen polkee menoissaan tuusan nuuskaksi ja lapset siinä sivussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi surullista ajatella, että kukaan ei haluaisi minua itseäni vaan vain sitä, mitä minä voin ostaa muille. Ei se lompakon paksuus auta siinä kohtaa, kun pitää katsoa toisen naamaa joka ikinen aamu kahvipöydässä. Saatika viettää lomareissua yhdessä 24/7.
Pakko ottaa huomioon lapset ja heidän kasvualusta.