Vaimolla masennus, onko ok erota?
Vaimolla on ollut jo pitkään masennus, minkä takia paljon vain makaa eikä innostu mistään yhteisestä enää. En jaksaisi enää tässä liitossa, vaan haluaisin elää parempaa elämää, tuntuu että hän on masennuksen takia nykyään enää riippa. Hän syö masennuslääkkeitä ja käy jossain terapiassa, mutta ei ne ole häntä parantaneet. Onko ok tällaisessa tilanteessa erota? Ongelma on se, että meillä on lapsia, nuorempi päiväkodissa, vanhempi menee ekalle ja oman työni vuoksi (matkatyö, paljon iltoja myös) en voisi eron jälkeen pitää lapsia luonani asumassa, vaan voisin ottaa heitä käymään vain viikonloppuisin. En tiedä miksi kirjoitan tänne, kai hakeakseni jotain neuvoja tähän hankalaan tilanteeseen.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hiljeni. Liian vaikeita kysymyksiä ja harmittaa, kun nyt pitäis itsekin osallistua suhteeseen?
Miksei missään kohtaa edes lukenut että se nainen on rakas?
Ehkä se ei ole rakas?
Ei ilmeisesti kun ap ei halua itse osallistua tai tehdä mitään parantaakseen asioita.
Jos puoliso ei tunnu toipuvan, ero voi olla kaikkien etu.
Mutta aloittajalle se tarkoittaisi valtavia muutoksia. Työn vaihtaminen tavalliseen päivätyöhön ja lähivanhemmuus. Realistista voisi olla, jos lapset olisi äidillä pari viikonloppua kuukaudessa, mutta tukea tarvittaisiin siihenkin.
Kun asuu yhdessä hullun kanssa,tulee lopulta hulluksi itsekin. Jätä se raskas taakka ja astu valoon.
Jos tuo kuvio olisi toisinpäin niin nämä yyhhoo maatuskat huutaisivat kilpaa kuorossa että JÄTÄ SE SIKA!
LÄHDE hyvä mies. Nainen on se heikompi astia jonka kuuluu särkyä, Ei sinun.
Ole Mies ja tee siirtosi.
Kertokaa yksikin hyvä syy miksi miehen pitäisi jatkaa tuossa hirvittävässä tilanteessa tuon mieleltään kipeän naisen kanssa?
Eroa vain jos vuoroviikkosysteemi onnistuu lasten kanssa. Silloin vaimokin saa aikaa rauhassa. Järjetöntä olisi että masentunut vaimo joutuisi hoitamaan lapset kokoaikaisesti, mutta ilmeisesti koet omat lapsesi taakkana etkä oikeastaan halua heitäkään. Ole mies ja kanna vastuusi.
Blääh..
Ei mitään pimppi touhui ois?
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun lähdet ja eroot niin vaimokin sitten paranee.
mikä näillä palstalaisilla on? juhannuskrapula?
Oispa kaljaa..
Vierailija kirjoitti:
Eroa vain jos vuoroviikkosysteemi onnistuu lasten kanssa. Silloin vaimokin saa aikaa rauhassa. Järjetöntä olisi että masentunut vaimo joutuisi hoitamaan lapset kokoaikaisesti, mutta ilmeisesti koet omat lapsesi taakkana etkä oikeastaan halua heitäkään. Ole mies ja kanna vastuusi.
Joutuuhan vaimo nytkin hoitamaan lapset käytännössä yksin, koska ap on työn takia aina pois, työmatkoilla ym ja illatkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin niin, että kylmän viileästi pakkasin naisen tavarat ja käskin häipymään. Lapset luonnollisesti jäivät minulle, sillä heillä oli ja on edelleenkin täällä niin koulut, kaverit ja kotikin. Lastenvalvoja oli erittäin ymmärtäväinen tuossa tilanteessa ja puolsi huoltajuuttani joten lapset jäivät minulle. Elämä siis hymyilee ja sekä minulla ja lapsilla on hyvä olla kun sitä hapannaamaa ei ole enää elämässämme. Suosittelen jättämään sillä olet ansainnut paremman puolison ja elämän. Menet täysin haaskoon tuollaisen ihmisen kanssa.
Ap itse kirjoittaa että ei halua pitää enää lapsiakaan. Kuulostaa siltä, että ap:n vaimo ansaitsee paremman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan vaimo nytkin hoitamaan lapset käytännössä yksin, koska ap on työn takia aina pois, työmatkoilla ym ja illatkin töissä.
No se systeemi ei vissiin toimi ihan hyvin jos kerran vaimo on masentunut ja puoliso suunnittelee eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun lähdet ja eroot niin vaimokin sitten paranee.
mikä näillä palstalaisilla on? juhannuskrapula?
Oispa kaljaa..
Mulla on kossua, mutta unohdin sen pakkaseen ja nyt syön sitä lusikalla. Hyvä niin kun tuli luvattua, etten juo enää tänään.
Voit ottaa eron, mutta otat lapset myös. Et todellakaan voi heitä jättää masentuneen vaimon riippakiviksi. Hyvä, jos hän pystyy itsestään huolehtimaan. Eli joko vaihdat työn tai hankit vaikka au pairin tai äitisi hoitamaan lapsia, jos et jätä matkatyötäsi. Masentunut vaimo ei voi lapsia hoitaa, kuin ehkä silloin tällöin viikonloppuina, kun ja jos hän itse ilmoittaa, että nyt hän jaksaa. Ihme hyypiö oot, kun tuollaista pitää edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa yksikin hyvä syy miksi miehen pitäisi jatkaa tuossa hirvittävässä tilanteessa tuon mieleltään kipeän naisen kanssa?
Ei tarvitse, jos ei halua. Jos hän eroaa, hänen on kuitenkin otettava lapset ja etsittävä toinen työ. Hän sanoi, että vaimo on enimmäkseen vuodepotilaana, eli jaksamista ei ole. Tässä kunnossa äiti ei pysty pitämään riittävän hyvin huolta lapsistaan. Miesten tapaan mies ei kuitenkaan edes ajatellut, että hänen tulisi ottaa lapset ja sovittaa oma elämänsä lasten tarpeiden mukaan.
Oma puolisoni on ollut masentunut ja ei tulisi mieleenkään, että jättäisin hänet. Ihmiset lupailevat paljon papin edessä, mutta kun tulee tosipaikka, niin vingutaan, ettei tämä ollut se mitä tilattiin.
Vaimo on lihonut ja näyttää tädiltä.
Yritän välttää seksiä, onneksi sitä on harvoin.
Oli tavatessa söpö ja hoikka.
Onneksi ei oo masentunut.
Aion vaihtaa sen söpöön ja hoikkaan...
Jättämistä ja sivusuhteita suunnittelevilla miehillä on näitä masentuneena makailevia vaimoja kotona. Mikä tämä yhtälö on? Mies aina töissä, nainen masentuneena kotona. Puheyhteys on poikki. Mitä te teette yhdessä alun perinkään? Mies on täysi ketku ja naisesta ei ole suhteeseen senkään vertaa. Mikä sai teidät edes ryhtymään kotileikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille jäisi masentunut äiti ja viikonloppuisä. Tosin niinhän heillä nytkin on. Heille tarvittaisiin jotain apua.
Millä perusteella päättelit, että lapset jäisivät äidille? Äitihän on mieleltään sairas ja kykenemätön lapsia hoitamaan. Kyllä tuossa tilanteessa huoltajuus siirtyy täysin yksin miehelle. Olisi vastuutonta jättää lapsia henkisesti sairaalle ihmiselle.
Ap itse sanoi että ei voisi ottaa lapsia vaan näkisi viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa eron, mutta otat lapset myös. Et todellakaan voi heitä jättää masentuneen vaimon riippakiviksi. Hyvä, jos hän pystyy itsestään huolehtimaan. Eli joko vaihdat työn tai hankit vaikka au pairin tai äitisi hoitamaan lapsia, jos et jätä matkatyötäsi. Masentunut vaimo ei voi lapsia hoitaa, kuin ehkä silloin tällöin viikonloppuina, kun ja jos hän itse ilmoittaa, että nyt hän jaksaa. Ihme hyypiö oot, kun tuollaista pitää edes kysyä.
Taas joku on nakittamassa miehen hommaa naiselle. Miehen kuuluu hoitaa lapsensa, ei au pairin tai miehen äidin.
Eroa vaan. Ei vaimon ja lasten elämässä mikään muutu kun lähdet. Ethän sinä nytkään osallistu perheen arkeen.