Vaimolla masennus, onko ok erota?
Vaimolla on ollut jo pitkään masennus, minkä takia paljon vain makaa eikä innostu mistään yhteisestä enää. En jaksaisi enää tässä liitossa, vaan haluaisin elää parempaa elämää, tuntuu että hän on masennuksen takia nykyään enää riippa. Hän syö masennuslääkkeitä ja käy jossain terapiassa, mutta ei ne ole häntä parantaneet. Onko ok tällaisessa tilanteessa erota? Ongelma on se, että meillä on lapsia, nuorempi päiväkodissa, vanhempi menee ekalle ja oman työni vuoksi (matkatyö, paljon iltoja myös) en voisi eron jälkeen pitää lapsia luonani asumassa, vaan voisin ottaa heitä käymään vain viikonloppuisin. En tiedä miksi kirjoitan tänne, kai hakeakseni jotain neuvoja tähän hankalaan tilanteeseen.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun lähdet ja eroot niin vaimokin sitten paranee.
Mäki ajattelin tätä, että eroa vaan, jos oletkin syy masennukseen. Muutoin aika kinkkininen juttu, se voi pahentaa vaimon tilannetta entisestään. Miksi menit naimisiin In Sickness and In Health.
Toki masennus vaikuttaa varmaan koko perheeseen, mutta ei nähtävästi ollut masentunut ennen naimisiinmenoa?
Miten kohtelet itse vaimoasi ja otat osaa kotiaskareisiin sekä lastenhoitoon?
Koskaomet viimeksi sanonut naiselle edes että "olet rakas"? Tai yrittänyt piristää, keksiä jotain yhteistä tekemistä?
Mainitsit "ettei lähde mihinkään mukaan". Mihin siis olet häntä koittanut saada mukaan?
Sulla on varmaan jo uusi katsottuna?
Miten voit olla matkatöissä, kun tuossa kunnossa oleva vaimosi on yksin vastuussa lapsista jatkuvien työmatkojen ajan? Nyt sitten suunnittelet miten väistää vastuu kokonaan, ihme äijä olet.
Ota nyt tyynen rauhallisesti.
Ensialkuun käväise tyhjentämässä säkit palvelun tuottajan kanssa ja sen jälkeen mieti, mitä elämällä on sinulle tarjottavana.
Eroa vaan ja ota ihmeessä lennosta joku toinen tairbula piristämään, (sullahan on jo).
Näissä vaan tuppaa käymään niin, että se nainenkin tajuaa että mies oli mlkku ja parantelee itse itsensä. Sit yhtäkkiä mies huomaakin että haluaa tuon säkenöivän ja elämänhaluisen exän takaisin, mutta on liian myöhäistä.
Millaista elämä oli ennen masennusta? Kehuitko?
Sulla on varmaan kesäloma tulossa?
Mitä jos otat lapset itsellesi hoitoon ja laitat naisen jonkun ystävän kanssa viikoksi reissuun?
Itse olen usein järjestänyt jotain pieniä poikieniltoja ja menoja, jos mies on alkanut olemaan pidempään allapäin.
Ihmiset tarvitsee yhteisöllisyyttä ja muitakin ihmisiä kuin sen kumppanin ja lapset, vaikka ne rakkaita onkin.
Lähtisin suhteesta. Toisaalta mietityttää, miten noin sairas äiti pärjää lasten kanssa. Voi olla, että sinnittelin, kunnes lapset ovat isompia. Lapset pitää laittaa etusijalle.
🇺🇦🇮🇱
Ap hiljeni. Liian vaikeita kysymyksiä ja harmittaa, kun nyt pitäis itsekin osallistua suhteeseen?
Miksei missään kohtaa edes lukenut että se nainen on rakas?
Jännä, että et ole pohtinut työn vaihtamista sellaiseen, jossa olet enemmän kotona ja otat vuorostasi vastuuta enemmän kotona. Sen sijaan että käyt pikavisiitillä viikonloppuisin.
Minkähän verran vaimosi masennuksessa on kyse täydellisestä yksinjäämisestä, jossa mies pakoilee vastuutaan reisuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin niin, että kylmän viileästi pakkasin naisen tavarat ja käskin häipymään. Lapset luonnollisesti jäivät minulle, sillä heillä oli ja on edelleenkin täällä niin koulut, kaverit ja kotikin. Lastenvalvoja oli erittäin ymmärtäväinen tuossa tilanteessa ja puolsi huoltajuuttani joten lapset jäivät minulle. Elämä siis hymyilee ja sekä minulla ja lapsilla on hyvä olla kun sitä hapannaamaa ei ole enää elämässämme. Suosittelen jättämään sillä olet ansainnut paremman puolison ja elämän. Menet täysin haaskoon tuollaisen ihmisen kanssa.
Miksi niin monta alapeukkua!? Kommentoija pelasti omat lapsensa toksisesta perhe-elämästä. Lastensa parhaaksi toiminut sankari hän minun mielestäni on!
Vierailija kirjoitti:
Ap hiljeni. Liian vaikeita kysymyksiä ja harmittaa, kun nyt pitäis itsekin osallistua suhteeseen?
Ehkä se ei ole rakas?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun lähdet ja eroot niin vaimokin sitten paranee.
mikä näillä palstalaisilla on? juhannuskrapula?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kovasti vaikuttaa siltä, että AP hakee tässä hyväksyntää omalle vastuunpaolleen.
On tullut vaimosta riippa ja niin lapsistakin. Voisi kysyä myös heiltä millainen riippa AP on. Viikot poissa ja kun on kotona, vaatii varmaan lomailua ja passausta kun hän on nyt vapaalla?
Jep.
Vaimo odottaa yhteistä aikaa, vaan olemista ja läheisyyttä, ehkä seksiäkin.
Ap ei edes moikkaa, käy jääkaapilla valittamassa ruuasta, ottaa kaljan ja rojahtaa sohvalle. Seuraavana päivänä ollaan niin darroissa ja loivennellaan, ettei pysty osallistumaan perhe-elämään. Jos asiasta mainitsee niin ärähdetään "lopeta se nalkuttaminen". Seksiä keinutaan ehkä yöllä kännissä viinalta haisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus erota jos se tuntuu sinulta oikealta. Naiset lähteneet suhteista vähemmästäkin.
Naiset lähtee suhteesta jos mies pyyhkii lattialle pudonneen vesitipan sukallaan.
Höpö, höpö.
Miksi otit jännänaisen? Tuollaista se sitten on. Ihan oma vikasi kun ottanut tällaista kilttiä naista kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Trollit hiljenevät yleensä heti.
Kai sitä nyt on huonommastakin syystä erottu. Up yours, kuten Matti Nykänen sanoisi.
Masennukseen on syy. Monessa tapauksessa se on huono parisuhde. Mies viettää kaiken aikansa kodin ulkopuolella, luo uraa ja vaurastuu. Hylkää naisen kotiorjan asemaan. Naisen osa on yksin huolehtia kodista ja lapsista. Kenties vielä taloudellista väkivaltaa siinä tilanteessa, mies käyttää tienaamansa rahat itseensä.
Se on kyllä totta että ero on mahdollisuus ennen kaikkea vaimolle. Voi pakottaa miehen ottamaan enempi vastuuta lapsistaan.